loading...
استخدام شرکت های هواپیمایی
هادی بازدید : 244 یکشنبه 17 خرداد 1394 نظرات (0)

- حضرت امام باقر(ع) فرمود : کسی که بعد از وضوء آیة الکرسی بخواند خداوند ثواب چهل سال عبادت را به او عنایت می فرماید و چهل درجه او را بالا می برد و چهل حورالعین را به تزویج او در می آورد.

2-رسول خدا(ص)(علیه افضل الصلوات) فرمودند : هر کس آیة الکرسی را بعد از هر نماز واجبی بخواند خدای تعالی قابض روح او خواهد بود و مثل کسی است که جنگ کرده باشد با کفار در خدمت انبیاء تا به شرف شهادت فایض شده باشد.

3-اگر کسی آیة الکرسی را بخواند و به پاهایش بدمد در راه رفتن خسته نمی شود.

4-اگر کسی در جایی بی آب باشد و از هلاکت بترسد 66 بار آیة الکرسی بخواند حاجتش برآورده می شود.

5- برداشتن عذاب قبر : اگر کسی مشتی خاک بردارد و 7 بار آیة الکرسی بخواند و در قبر مرده ریزد آن مرده را کیفر نکنند و به رحمت الهی رسد.

6-پیامبر اکرم (ص) فرمودند : اگر کسی در شب یکشنبه دو رکعت نماز با حمد و آیة الکرسی و توحید هر کدام یک بار بخواند فردای قیامت وقتی پا به عرصه ی قیامت می نهد صورتش مثل ماه شب می درخشد و از طرفی هم پروردگار عالم در دنیا عقلی به او عطا می کند که او را تا زمان مردن همراهی می کند.

7-دوازده مرتبه آیة الکرسی خواندن در سفر و حضر مانند این است که دوازده لشکر مجهز برای حفاظت از هر حادثه از جانب خدا گماشته شده است.

تذکر : این 7 مورد تنها 7 قطره از دریای پهناور آیة الکرسی می باشد . سوره ای کوچک در قرآن که در دل بزرگترین سوره ی قرآن جای دارد و پیامبر (ص) خواندن مدام آن را به امیر المومنین علی(ع) بی نهایت توصیه می فرمود.

هادی بازدید : 1029 شنبه 16 خرداد 1394 نظرات (0)

صراط: هاشمی رفسنجانی در کتاب خاطرات خود (رونق سازندگی) درباره مراسم عروسی آقا مصطفی خامنه‌ای، پسر انتظار هاشمی از عروسی پسر رهبر انقلاب می‌نویسید: شب میهمان آیت‌الله خامنه‌ای بودم، درباره ازدواج آقا مصطفی (خامنه‌ای)، مسئله جزیره ابوموسی، سفر ایشان و مدیریت حوزه قم، مجمع تشخیص مصلحت نظام و مسائل اقتصادی مذاکره کردیم ...



دوشنبه، سیزدهم مهر سال 71

شب در ضیافت آیت‌الله خامنه‌ای برای ازدواج آقا مصطفی (خامنه‌ای) شرکت کردم، بستگان دو فامیل بودند. دیر شام دادن و هیچ برنامه مشغول کننده‌ای برای حضار نداشتند. (آقا مصطفی خامنه‌ای با صبیه آیت‌الله عزیز الله خوشوقت ازدواج کرده است)[1]

[1] - کتاب کارنامه و خاطرات هاشمی رفسنجانی (رونق سازندگی)، سال 1371، ص 359

هادی بازدید : 259 سه شنبه 12 خرداد 1394 نظرات (0)
فرارو- خیلی دور نیست. زمانی که زنان و مردان در مبادله‌ای نسبتا برابر با یکدیگر پیوند ازدواج می‌بستند؛ زمانی که چندتکه وسیله، چند لباس، آیینه و شمعدان، قرآن و یک سقف برای شروع یک زندگی کافی بود. در گذشته نه خبری از کلیپ‌های مختلف عروسی بود و نه خبری از کرایه ماشین‌های مدل بالا با قیمت‌هایی عجیب. اما به مرور همه‌چیز عوض شد و حالا به سختی می‌توان لیست تدارکات برای برگزاری یک مراسم عروسی را برشمرد.
به گزارش فرارو، هزینه تالار یا باغ، گروه موسیقی، خرید حلقه، ساعت و جواهرات عروس، فیلمبرداری و عکاسی مراسم عروسی، خرید یا کرایه لباس عروس و داماد، آیینه و شمعدان، خرید مخصوص عروس و داماد، آرایشگاه عروس، ماشین عروس، ذبح و قربانی برای عروسی و کیک عروسی لیستی از ملزومات امروزه برگزاری یک عروسی با سطحی متوسط است. در بسیاری از عروسی‌ها باید هزینه‌هایی همچون ساخت کلیپ، چاپ عکس یادگاری، هدیه میهمانان و... را نیز در نظر گرفت. 
برگزاری مراسم عروسی، هرچند که برای اغلب خانواده‌های ایرانی دلچسب و به یاد ماندنی است، اما بیش‌ترِ آن‌ها را زیرِ بار انواع قرض‌ها و وام‌ها می‌برد. در این سال‌ها هرچه به جلو آمده‌ایم هزینه مراسم عروسی بالاتر رفته است.

تالار 18 میلیون، حلفه ازدواج دو میلیون، سرویس 15 میلیون، کرایه لباس عروس 600 هزار تومان، آیینه و شمعدان یکی و نیم میلیون، آرایشگاه عروس یک میلیون، آرایشگاه داماد 250 هزار تومان، تزیین ماشین عروسی 500 هزار تومان و... . اینها تنها بخشی از هزینه‌های یک مراسم عروسی است.

انتقادات زیادی در خصوص سخت شدن برگزاری مراسم ازدواج به‌دلیل سنگینی هزینه‌های اقتصادی آن شده است؛ بی‌آنکه راه‌حل مشخصی –جز دادن وام به جوانان- در این‌باره اجرایی شود. اما آیا چه روندی در طی سال‌های اخیر طی شده که ازدواج و مراسم عروسی را به این مرحله رسانده است؟ دکتر افسر افشارنادری –جامعه‌شناس خانواده- در گفتگو با فرارو می‌گوید: در گذشته، ساده‌ زندگی کردن یک ارزش تلقی می‌شد، اما حال آغاز زندگی با تجمل یک ارزش است. دلیل آن نیز رواج برگزاری مراسم با هزینه سنگین در بین همه مردم است. بسیاری از خانواده‌ها برگزاری عروسی پرخرج را نوعی تفاوت و تلاش برای دیده شدن می‌دانند و خانواده‌های دیگر برای اینکه از این قافله عقب نمانند، به هرطریق سطح برگزاری مراسم عروسی را از نظر مالی بالا برده‌اند. 
افشارنادری تصریح کرد: سخت‌شدن ازدواج‌ها امروزه سبب شده که تمایل به ازدواج کاهش یابد و وقتی که این تمایل کم شود، افراد از ازدواج می‌گریزند که یکی از اثرات منفی آن کاهش تشکیل نهاد خانواده در جامعه است. هنگامی‌ نیز که افراد نتوانند خانواده تشکیل دهند، قالب‌های دیگری مانند ازدواج سفید در جامعه سر بر می‌آورند که بیش از همه به ضرر زنان خواهد بود. در این روند همچنین جامعه روز به روز از سلامت دور می‌شود.
با توجه به این‌که کارشناسان بر نقش اقتصاد در سخت شدن ازدواج تاکید می‌کنند، باید دید که چه سازوکار اقتصادی پیرامون مراسم عروسی در جریان است. دکتر حسن شهرکی –جامعه‌شناس و استاد دانشگاه- در این رابطه و در گفتگو با فرارو بر کالایی‌شدن مراسم ازدواج تاکید دارد. 
وی با اشاره به نظریه علمی می‌گوید: کارل پولانی -انسان‌شناس اقتصادی- اقتصاد را را در دو اقتصادِ صوری (formal) و اقتصاد معیشتی(substantive) تحلیل می‌کند. در جوامع امروزی بسیاری از نهادها و واقعیات اجتماعی مانند "ازدواج"  در وهله نخست رو به اقتصادی شدن (economizing) رفته و سپس وارد اقتصاد صوری شده‌اند. در اقتصاد صوری به زعم "پولانی" ما با منفعت شخصی، افزایش سود، لذت‌گرایی و به طور کلی کالایی‌شدن امور مختلف سروکار داریم. 
حسن شهرکی با تاکید بر اینکه ما در حال حرکت به سمت ازدواج‌هایی با اقتصاد صوری هستیم گفت: کلیه امور اجتماعی در مرحله گذار به اقتصاد صوری هستند. در ازدواج و مراسم "عروسی" نیز محاسبات اقتصاد صوری را می‌توان در مواردی مانند تزیین سفره عقد، نوع انتخاب تالار و... دید. این در حالی است که "اقتصاد معیشتی" شکلی از اقتصاد است که براساس نیاز آدمی شکل می‌گیرد و نه بر اساس سود. 
وی درمورد کژکارکردهای مراسم عروسی اظهار کرد: مراسم عروسی نیز در همین رابطه، رسمی (ritual) بوده  اگرچه هنوز واجد کارکرد است اما میتوان کژکارکردهای گوناگونی را نیز برای آن برشمرد. در این فرآیند متعلقاتی نیز به مراسم عروسی اضافه شده‌اند که کارکردی ندارند، مانند ساخت کلیپ اسپورت! در این میان و بواسطه ی این کژکارکردها هزینه های هنگفتی به خانواده ها تحمیل شده و از سویی چرخ اقتصاد بسیاری از بنگاههای اقتصادی که تنها در اقتصاد صوری نظامهای سرمایه داری فعال هستند؛ میچرخد. 
وی گفت: دلیل این‌که چرا ما به این سمت حرکت کرده‌ایم را باید در یک واژه جست و آن "روحِ زمانه" است. زمانه ای که بتوارگی کالایی در آن به حد اعلای خویش رسیده. انسان‌ها در روح زمان اسیر شده‌اند و در نهادی مانند ازدواج، قدرتِ ساختارها به اندازه‌ای زیاد هست که جایی برای کنشِ کنشگران باقی نمی‌ماند. 
شهرکی با اشاره بر "کالایی‌شدن" امور اجتماعی اظهار کرد: در همه امور اجتماعی ما شاهد کالایی‌شدن هستیم و ازدواج تنها یکی از آن امور است. درباره واکاوی این‌که چرا انسان‌ها به سمت سود، اقتصاد صوری و کالایی‌کردن مسائل پیش رفته‌اند، دلایل و ابعاد مختلفی وجود دارد. می‌توان این روند را با دلایل روان‌شناختی، انسان‌شناختی و از منظر آداب و رسوم، اخلاقیات و... بررسی کرد. اما در یک کلام می‌توان به نظریه مارکس با عنوان "بت‌وارگی کالایی" (Commodity fetishism) اشاره داشت؛ بر اساس نظر مارکس، انسان‌ها زمانی ابزارهایی مانند پول را برای کمک به بشر ساختند، حال همان ابزارها قدرت پیدا کرده و بر زندگی و روابط انسان‌ها غلبه یافته‌اند. در حال حاضر و در جوامع امروز کالا و پول برای انسان ارزش زیادی پیدا کرده است. 
این استاد دانشگاه، روند کالایی شدن در ایران را بررسی کرده و توضیح داد: درباره این روند کالایی‌شدن در ایران می‌توان به تحلیل پیربوردیو –جامعه‌شناس فرانسوی- اشاره کرد. بوردیو علت کالایی‌شدن را بر پایه تحلیلی طبقاتی و بر تلاش برای تشخص(distinction) یافتن در این طبقات اشاره می‌کند. بر این اساس، در ایران نیز طبقات اجتماعی تلاش می‌کنند تا از هر ابزار و نهادی استفاده کنند تا میزانی از تشخص را به دست بیاورند. در تحلیل بوردیو افراد سعی می‌کنند تا یک "میدان" ایجاد کنند و در آن میدان "تفاوت" خود را با دیگران بازتولید کنند. در ایران نیز مراسم عروسی تلاشی در جهت "تشخص" است. همین تلاش برای تشخص و تفاوت را در مراسم ختم نیز می‌توان دید.
شهرکی در انتها تصریح کرد: متاسفانه تفاوت طبقاتی در ایران، از اقتصاد به موارد زیاد دیگری تسری پیدا کرده است. در حال حاضر ازدواجِ های پر ریخت و پاش، دیگر مختص طبقات بالا نیست، بلکه همه طبقات درگیر آن هستند تا از این طریق از امتیازِ تشخص و تفاوت  در ذائقه بهره مند شوند. شما پول می‌دهید تا "رسم کالایی ازدواج" (مراسم عروسی) را پاس بدارید همین و بس نه بیش نه کم.
هادی بازدید : 221 سه شنبه 12 خرداد 1394 نظرات (0)

میانگین هزینه ازدواج در آمریکا 25200 دلار (حدود 83 میلیون تومان، به ازای دلار 3300 تومانی) است.

به گزارش «تابناک با تو»، این در حالی است که هر زوج بین 18900 تا 31500 دلار هزینه می‌کند. البته بیشتر زوجین کمتر از 10000 دلار هزینه می‌کنند و این مبالغ شامل هزینه ماه عسل نمی‌شود.

بنا بر این گزارش، این در حالی است که میانگین درآمد هر خانواده آمریکایی در سال 2013 به طور متوسط 50781 دلار (تقریبا معادل 168 میلیون تومان) در سال است.

البته ناگفته نماند که هزینه زندگی و درآمد در ایالات مختلف، متفاوت است. 
 

 میانگین هزینه ازدواج در ایران

میانگین هزینه ازدواج در ایران بین 16 تا 20 میلیون است و این مقدار برای خانواده های مرفه به 60 میلیون تومان هم می رسد. این در حالی است که درآمد ‌هر خانوار ایرانی به طور متوسط 20 میلیون و 400 هزار تومان در سال می‌شود.

شما می‌توانید با وارد کردن کد  پستی، هزینه ازدواج در شهرها‌ی مختلف را جستجو کنید.

http://www.unitedstateszipcodes.org.
 
http://www.costofwedding.com/

هادی بازدید : 346 سه شنبه 12 خرداد 1394 نظرات (0)

 

متاسفانه این سموم در سیستم لمفاتیک و به‌ویژه در کبد ما تجمع می‌کنند و سلامتی را به خطر می‌اندازند. حتی اگر تلاش کنید سبک زندگی سالمی داشته باشید باز هم بعضی از سموم وارد بدن می‌شوند. آلودگی هوای شهری، آب شیر و ترکیبات شیمیایی موجود در مواد غذایی، منابع شناخته‌شده آلودگی به این سموم هستند.

پاکسازی کبد از فلزات سنگینجای فلزات سنگین، در بدن نیست؛ به خاطر اینکه این‌ها سموم و عناصر مضری هستند که سلول‌های بدن ما را آلوده کرده و به آنها آسیب می‌رسانند. این فلزات سنگین در کبد جمع شده و در طولانی‌مدت باعث بروز مشکلات جدی در سلامتی می‌شوند. بنابراین لازم است که به فکر سم‌زدایی از کبدتان باشید.

در این مطلب ۱۳ روش ساده برای تمیز کردن کبد ارائه می‌شود. این سموم دو دسته هستند: ارگانیک و غیرارگانیک. سموم ارگانیک به‌ویژه از داروهای مصرفی فرد، جذب بدن می‌شوند. البته در این گروه عناصر مضر دیگری هم هستند که از طریق مصرف الکل و دخانیات وارد بدن می‌شوند.

در برخی موارد ما مجبور به مصرف داروها هستیم و کاری نمی‌شود کرد. اما سعی کنید حتماً مصرف الکل و دخانیات را ترک کنید. سموم غیرارگانیک از طریق مصرف مواد غذایی و همچنین آلودگی هوا جذب می‌شوند. در برخی موارد کار کردن در کارخانه‌های شیمیایی که فلزات سنگین در آنجا بیشتر است باعث تجمع هر چه بیشتر این سموم در بدن می‌شود.

متاسفانه این سموم در سیستم لمفاتیک و به‌ویژه در کبد ما تجمع می‌کنند و سلامتی را به خطر می‌اندازند. حتی اگر تلاش کنید سبک زندگی سالمی داشته باشید باز هم بعضی از سموم وارد بدن می‌شوند. آلودگی هوای شهری، آب شیر و ترکیبات شیمیایی موجود در مواد غذایی، منابع شناخته‌شده آلودگی به این سموم هستند.

در اینجا فهرستی از فلزات سنگین را ارائه می‌دهیم که بیشترین تجمع را در بدن دارند:

آرسنیک

زیان‌آورترین ترکیبی که وارد بدن می‌شود آرسنیک است که بیشتر مواقع از طریق مصرف آب شیر وارد بدن می‌شود.

کادمیوم

کادمیوم در اکثر کودهای شیمیایی موجود است. در نتیجه بدون اینکه متوجه باشیم با مصرف میوه‌ها و سبزیجات وارد بدنمان می‌شوند که برای سلامتی بسیار خطرناک هستند. اگرچه میزان جذب این ترکیب اندک است اما جذب طولانی‌مدت آن به سلامتی آسیب می‌زند.

سرب

این ترکیب نیز بیشتر از طریق لوله‌کشی‌های قدیمی و فرسوده منازل وارد بدن می‌شود. اما آفت‌کش‌ها و سمومی که برای محصولات کشاورزی استفاده می‌شود نیز حاوی سرب است و بیشتر مواد غذایی مصرفی روزانه ما به این ترکیب آلوده است.

جیوه

این فلز سنگین نیز در غذاهای دریایی و ماهی‌ها وجود دارد.

با یک حبه سیر شروع کنید

یک حبه سیر را پوست گرفته و به سه قسمت تقسیم کنید و با یک لیوان آن را به‌صورت ناشتا میل کنید. اگر نگران بوی بد آن هستید کمی آب لیموترش میل کنید. جویدن آدامس نیز برای رفع بو و طعم سیر از دهان موثر است. مصرف سیر به‌صورت ناشتا یک روش فوق‌العاده برای زدودن سموم و فلزات سنگین از کبد هستند.

گیاه قاصدک را دریابید

دم‌کرده گیاه قاصدک بعد از صبحانه نیز یکی از بهترین و ساده‌ترین روش‌های پاک‌سازی بدن از شر فلزات سنگین است.

آب آرتیشو

مصرف دو بار در هفته از آب آرتیشو باعث سم‌زدایی از بدن می‌شود. دو عدد آرتیشو را داخل یک لیتر آب بجوشانید. زمانی که آرتیشوها نرم شدند آب آن را صاف کرده و در طول روز میل کنید. می‌توانید آب یک عدد لیموترش را گرفته و به آن اضافه کنید.

کلروفیل مفید است

کلروفیل را از داروخانه‌ها یا عطاری‌ها تهیه کنید. این ماده طبیعی برای مراقبت از کبد و سم‌زدایی و تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است.

گشنیز؛ سم‌زدای قوی

از همین امروز گشنیز را به سالادها و سوپ‌های‌تان اضافه کنید. این سبزی معطر پرخاصیت برای سیستم ایمنی بدن مفید بوده و جیوه، آلومینیوم و سرب را از بدن دفع می‌کند.

آب گریپ‌فروت و پرتقال

این ترکیب ویتامین C پاک‌کننده عمقی بدن است. شما می‌توانید هر روز صبحتان را با آب این دو میوه آغاز کنید.

جو دوسر را دریابید

جو دو سر یک انتخاب فوق‌العاده برای صبحانه است. جو دو سر سرشار از زینک و سلنیوم است. این دو ماده معدنی بهترین مراقب سیستم ایمنی بدن است که به دفع فلزات سنگین از بدن کمک می‌کند.

برنج کامل

برنج قهوه‌ای سرشار از زینک است که برای سلامتی مفید است. این برنج، خوش‌طعم است و به پاک‌سازی بدن کمک می‌کند.

هلو؛ یک میوه مفید

این میوه آبدار و شیرین منبع فوق‌العاده ویتامین‌ها و مواد معدنی است که برای دفع فلزات سنگین بسیار مفید است.

بروکلی؛ شاهکار خلقت

بروکلی یکی از سبزیجات مفید برای مراقبت از کبد است. حواس‌تان باشد که بروکلی‌هایی را انتخاب کنید که حاوی کمترین میزان آلودگی به آفت‌کش‌ها باشد.

اسفناج خام

اسفناج سرشار کلروفیل است. مصرف خام این سبزی باعث می‌شود از خواص آن بیشتر بهره ببرید.

گردوی برزیلی

گردوی برزیلی بسیار خوشمزه و حاوی زینک و سلنیوم است. این دو ترکیب ایده آل باعث حذف فلزات سنگین می‌شود.

پیاز؛ مفید و موثر

آیا امروز پیاز خورده‌اید؟ حتماً در کنار غذا پیاز میل کنید. این ماده غذایی سرشار از گوگرد است که برای خنثی کردن فلزات سنگینی مانند آلومینیوم فوق‌العاده است.

 
 
هادی بازدید : 226 دوشنبه 11 خرداد 1394 نظرات (0)

* آقا دیدین وقتی تو رختخواب خوابیدین. یدفه یه کش حسابی میاین چه کیفی میکنین ؟ بعد یدفه لامصب یه جا از پاتون رگش میگیره قیافمون میشه مثل کسی که دوتا تیر تو پاش خورده و داره جون میکنه ... واااااااااااای

* برنامه ریزى هاى من روى کاغذ ، شبیه برنامه ى روزانه ى مرحوم دکتر حسابیه ولى در عمل مثل کریم آقمنگل زندگى میکنم.

* دوستان با یه شعار جدید اومدم:
توپ، تانک، دسته بیل... دختر فقط با سیبیل!!

* واااای الان دختر عمم زنگ زد بهم می پرسه برای فعال کردن facebook باید برم امور مشترکین ؟

* دختره استاتوس زده : "یه دوس پسر نداریم موهاش فر باشه، صداش کنیم ببعیه من"
پسره زیرش کامنت نوشته : بعععععع بععععع
خعلی حالم بده...دو دقیقه سکوت لدفن

*هر وقت میام فیسبوک، حس میکنم رفتم روضه، بس که همه ناله میکنن و ضجه میزنن ..قشنگ باورم شده یکی منو ول کرده رفته.

* امروز صبح رادیو میگفت :دوستان همراه ، اینجا ایرانه و همه اینجا شادند... !!!
نتیجه گرفتم : الان من خارجم...

* به این موضوع تا حالا فک کرده بودین که لامصب موقع درس خوندن، زل زدن تو دیوار هم جذابیت خاص خودش رو!

* وقتی پست میزارم ، لایک نمیزنین و کامنت نمیزارین، انگار میری کوچه اما بچه ها بازیت نمیدن. گفتم در جریان باشین که راضی نیستم ازتون!

* شمام وقتی بچه بودین مامانتون میبردتون حموم چرکتونو میگرفت، میگفتین این پاک کنا چیه ازم میاد یا فقط من اینطوری بودم؟

* وقتی من این همه پست میزارم...
و شماها حتی یه کامنت هم نمیزارین...
دیگه حالی به آدم می مونه؟!......نه والا
احوالی به آدم می مونه؟!.......نه بلا!

هادی بازدید : 135 دوشنبه 11 خرداد 1394 نظرات (0)

تازه ترین کتاب در این مجموعه گینس رکورد جهانی 2013 است. برخی از رکورد شکنی های جالب و شنیدنی را در این آلبوم مشاهده میکنید:

1- کوچکترین زن:

دانشجوی 18 ساله از هند جویتی آماگ در کتاب رکوردهای گینس به عنوان کوچکترین زن دنیا به ثبت رسید. قد او تنها 62٫8 سانتی متر است این عکس او را در کنار کوچکترین مرد جهان از نپال نشان میدهد که 72 سال و چاندرا بهادر نام دارد. قد او تنها 54٫6 سانتی متر است.

2- بزرگترین عضله در جهان:

بزرگترین عضله جهان متعلق به مصطفی اسماعیل از مصر است، دور بازو های وی به 62٫23 سانتی متر میرسد.

3- بزرگترین اسب:

اسبی به نام “جیک کبیر” در ایالات متحده آمریکا زندگی می کند. ارتفاع او بدون نعل 210٫19 سانتی متر است.

4- جوانترین درامر حرفه ای:

این پسر بچه تنها 8 سال سن دارد و در آمریکا زندگی میکند.

5- بزرگترین کامیون کمپرسی:

کامیون آمریکایی وستچ بزرگترین کمپرسی دنیا است. او میتواند در یک بار بیش از 13 متر مکب را جابجا میکند.

6- بزرگترین سگ:

بزرگترین سگ دنیا “زئوس” نام دارد. ارتفاع او حدود 1٫12 متر است. او در ایالات متحده آمریکا زندگی می کند.

7- کوچکترین گاو نر:

کوچکترین گاو نر در ایرلند شمالی زندگی می کند. او فقط 76٫2 سانتی متر رشد کرده است.

8- بزرگترین خر:

سام بزرگترین الاغ دنیا است. قد او 155٫45 سانتی متر است.

9- بزرگترین کلکسیونر عروسک های باربی:

برتینا دافمن از آلمان دارنده بزرگترین کلکسیون عروسک های باربی دنیا است که قرار است نامش با همین عنوان در کتاب رکوردهای گینس در سال 2013 چاپ شود. او در کلکسیون خود بیش از 15 هزار عروسک باربی مختلف را نگهداری میکند. او از سال 1993 تا امروز به جمع آوری این عروسک های خوش اندام مشغول بوده است.

10- بلند ترین فوکول دنیا:

یک طراح مد و فشن ژاپنی به نام کازوهیرو واتانابا رکورد بلندترین فوکول!! دنیا را از آن خود کرده است. ارتفاع موهای او به بیش از یک متر رسیده است.

11- سریعترین گوسفند:

سریعترین گوسفند زنده در شهرستان Buckinghamshire در انگلیس زندگی میکند. او به طور مرتب در مسابقات شرکت و در 179 بار شرکت 165 بار برنده شده است.

12-بزرگترین هات داگ:

هادی بازدید : 329 دوشنبه 11 خرداد 1394 نظرات (0)

شاید بسیاری از افراد ندانند که چطور و چگونه باید دعا کرده و خواسته خود را از خداوند متعال طلب کنند. امام علی بن موسی الرضا(علیه السلام) این موضوع را با دعاهای نورانی خود به ما می آموزد.

آن حضرت در یکی از دعاهای خود چگونگی درخواست برای برطرف شدن غم و اندوه را آموزش می دهند. ایشان می فرمایند:

هر که غم و اندوهی دارد، دو رکعت نماز به جا آورد و در هر رکعت یک بار سوره حمد و 13 بار سوره قدر را بخواند و هنگامی که از نماز فارغ شد، به سجده برود و بگوید:

اللهم یا فارج الهم و کاشف الغم، و مجیب دعوه المضطرین، و رحمان الدنیا، و رحیم الاخره، صل علی محمد و آل محمد، و ارحمنی رحمه تطفیء بها عنی غضبک و سخطک، و تغنینی بها عمن سواک

خداوندا! ای گشاینده و زداینده (ابرهای) حزن و اندوه و ای برطرف کننده غم و ای اجابت کننده دعای انسان های مضطر و بیچاره و ای بخشاینده در دنیا، و بسیار مهربان در آخرت، بر محمد و آل محمد درود و رحمت فرست، و بر من رحم کن، رحمتی که به وسیله آن خشم و نارضایتی ات نسبت به من را خاموش سازی و مرا از غیر خودت بی نیاز کنی.

سپس گونه راست خود را به زمین چسبانده و بگوید:

یا مذل کل جبار عنید، و یا معز کل ذلیل، قد وحقک بلغ المجهود منی فی امر "کذا"، ففرج عنی. ای ذلیل کننده هر متکبر سرکش و ای عزیزکننده هر خوار و ذلیلی، قسم به حق خودت که حقیقتاً درباره "فلان کار" سختی و مشقتم به نهایت شدت رسیده (کارد به استخوانم رسیده)، پس گشایشت را نصیبم فرما!

سپس گونه چپ خویش را به زمین چسبانده و مانند همان عبارت را بگوید، آنگاه پیشانی را به زمین بچسباند و مانند آن عبارت را بگوید، که در این صورت خداوند سبحان غم و اندوه او را بزداید و حاجتش را برآورد.

هادی بازدید : 115 دوشنبه 11 خرداد 1394 نظرات (0)

تمامش کن!بس کن دیگه! ......... Cut it out

نگرفتی!منظورمو نفهمیدی ......... you missed the point

اون منو مث کف دستش میشناسه ......... he read me like a book

بعدا بهت زنگ میزنم ......... catch you later

دست از سرم وردار ......... get off my back

به تو هیچ ربطی نداره ......... Its non of your bussines

هر چه بادا باد ......... come,what may

تا اونجا که من میدونم ......... as far as I know

مختو به کار بنداز ......... use your head

از جلو چشام دور شو(گم شو) ......... get out my face

با یه تیر دو نشون زدن ......... kill 2 birds with one stone

هر چی تو بگی ......... anything you say

میتونم چند لحظه وقتتو بگیرم؟ ......... could I have a word with you

متوجه عرایضم هستید؟ ......... do you follow me

فقط داری وقتمو تلف میکنی ......... you are just wasting my time

ردش کن بیاد ......... fork it over

تمام تلاشمو کردم ......... I`ll give it my best shot

دلیل و مدرک کافی واسه ادعات نداری ......... you dont have leg to stand on

چرت و پرت نگو ......... cut the carp

خیلی رو فرمم - رو پام بند نیستم ......... I feel like a million bucks

اون خیلی آیه یأسه (حالگیره) ......... he is such a wet blanket

کوتاه بیا ......... come off it

دل و دماغ ندارم ......... I feel blue

اگه بخوای میتونی ......... you can if you so wish

نه بابا ......... you dont say so

هادی بازدید : 131 دوشنبه 11 خرداد 1394 نظرات (0)

این آپدیت که حجمی برابر با 932 مگابایت دارد، تغییراتی در اندروید پیشین این اسمارتفون ایجاد کرده است که در زیر آنها را برای شما ارایه می دهیم:

  • پشتیبانی از Galaxy Gear
  • پشتیبانی از TRIM(رابط کاربری سریعتر)
  • ANT+پشتیبانی
  • عناصر اصلی رابط کاربری به شکل تاچ ویز جدید درمی آیند (البته این تغییر بر روی ویجت ها و آیکن ها رخ نمی دهد)
  • کیبورد جدید سامسونگ
  • درایورهای رابط گرافیکی آپدیت شده اند
  • صفحه قفل جدید، ویجت های متعدد، افکت موجدار ارتقا یافته، قابلیت تغییر اندازه ساعت و قرار دادن پیغام شخصی مودهای جدید نمایشی: Adapt Dispaly و Professional Photo Daydream
  • مود رانندگی
  • نوتیفیکیشن های قابل تعقیب
  • ویژگی انتقال اطلاعات به SD-Card
  • مود جدیدی در دوربین به نام Sound and Shot
  • افزونه هایی جدید در مرکز اعلانات
  • رابط کاربری تنظیمات به شکل تب دار
  • اجرای کنترل های صدا
  • نسخه هایی جدید از برنامه های سامسونگ مثل ماشین حساب، ساعت، کانتکت، گالری و موزیک
  • برنامه های تمام صفحه سامسونگ
  • S-Voice جدید

برنامه های اصلی و عناصر مرتبط به رابط کاربری شبیه به آنچه در گلکسی اس 4 است، شده اند، اما طرح کلی هنوز هم همان طرح گلکسی اس 3 است.

ایرلند اولین کشوری است که این آپدیت را دریافت می کند، اما به زودی کشورهای دیگر هم می توانند این آپدیت را داشته باشند.

هادی بازدید : 125 دوشنبه 11 خرداد 1394 نظرات (0)

- ینی آدم شوهرش شب عروسی با شلوار کردی وسط جمعیت قربده!!!! ولی شب تو خواب خر و پف نکنه!!! از من می شنوید قبل از اینکه بله بگید یه شب امتحانش

- اگه یکی اومد بهتون گف یه فکر توپ به سرش زده حتمن ازش بپرسید کجا بوده! اگه گف دسشویی بودم قبل از اینکه هیچگونه عکس العمل حیاتی نشون بده جف پا برید تو کلیه اش بی شعورو!!! پیشگیری بهتراز درمانه....

- خدا نکنه تو این سریالای تلویزیون پسره به دختره نگاه چپ کنه!!! طی یه عملیات انتحاری کانال تلویزیون توسط والدین محترم عوض میشه!!! ینی مارو نمونه کامل منگل ما قبل تاریخ فرض کردن!!!! نیس ما خیلی پاستوریزه و چشمو گوش بسته ایم می ترسن به راه کج منحرف شیم!!!!

- گفتم غم تو دارم
گفتا.....خفه شو بی شعور من خودم دوس پسر دارم
هیچی دیگه بقیه شو نگفتم!!!

- موندم بعد کنکور شادیامو با کی تقسیم کنم!!!
شما شادی نمی خااااااین عایااااااا؟؟؟؟

- شمام عکسای دوران جاهلیتتون به طرز مشکوکی از بین رفتن؟؟؟یا فقط مال من اینجوریه؟؟؟

- قبلنا مهمونی میرفتیم جای رژ رو لپمون به شعاع زیر چشم تا پشت بنا گوش به سبک کوبیسممم حک میشد!!!! بعد این همه نقشو نگار می نداختن رومون با یه لبخند ملیح می گفتن ااااارژی شدی؟؟؟ خدا خیرشون بده این بیست و چهار ساعته ها رو اختراع کردن!!

- بی ادب کیست؟
بی ادب کسی است که تحویلش می گیری خودشو می زنه به اون راه!!!!
اس ام اس می دی جواب نمی ده!!!!
می دونه منتظرشی ولی به روی مبارک نمیاره!!!

- از اون بی ادب تر کسیه که سر سفره حقوق دیگران و رعایت نمی کنه و همه ی ته دیگا رو تنهایی می خوره!!!!

- یه نوع دیگشم اونیه که پستو می خونه و می خنده حتی!!!ا ما لایک نمی کنه یا نمی زنه!!! یا خلاصه هرچی....

هادی بازدید : 644 دوشنبه 11 خرداد 1394 نظرات (0)

این شوخی ها شاید عادی به نظر برسد و چندان هم مشکلی در زندگی ایجاد نکند، ولی فکر نکنید زن و شوهری که با هم مشکل پیدا می کنند، یک اتفاق خیلی بزرگ بینشان افتاده یا بصورت فیزیکی با هم درگیر شده اند! بعضی از موضوعات بسیار ریز در زندگی وجود دارد که اگر آنها را رعایت نکنیم، رابطه ما را با همسرمان به تدریج خراب می کنند.

شوخی های تهدیدی

طلاق

مثلا همسر شما می گوید: اگه یک ماه آشپزی نکنم چیکار می کنی؟ بدترین جواب این است: خب طلاقت میدم! بعد هم غش غش میخندید و در پاسخ ناراحتی همسرتان می گویید: بابا شوخی کردم. همسر شما ناراحت می شود و شما او را بی جنبه خطاب می کنید و یک شوخی ساده می شود بهانه ای برای جنجال!

فرضا اگر خیلی مرد خوبی باشید از دل همسرتان هر طور شده در می آورید، اما یک اتفاق خیلی بد افتاده. همسر شما نگران و مضطرب می شود، به فکر فرو می رود، ناراحت می شود، در رابطه زناشویی اش کمی سرد می شود و ... البته منظور این نیست که با یک شوخی کوچک همه چیز خراب می شود، منظور این است که وقتی از این شوخی ها کردید کم کم این سخنان عادتتان می شود و به تدریج تیشه به ریشه رابطه می زنید.

زن دوم

شب دیر به خانه می آیید، همسرتان می گوید: کجا بودی تا این وقت شب؟ شما هم می گویید: خونه دومی!!! یا بدون هیچ بهانه ای مسئله زن دوم را مطرح می کنید! مثلا به بچه هایتان می گویید: آره دیگه کم کم میخوام یه مامان جدید براتون بیارم!

البته تجربه ثابت کرده مردانی که از این شوخی ها می کنند، کسانی هستند که هیچ وقت این کار را نمی کنند! ولی باز هم تاکید می شود که این شوخی ها تیشه به ریشه زندگی می زند. همسر شما مدام در فکر می رود، شما هم با خودتان فکر می کنید همسرم چقدر شکاک است و زنهای مردم اینطور نیستند و ...! همین می شود بهانه ای برای خراب شدن یک رابطه زناشویی.

مرگ و زندان

آقا یک سرمای کوچک خورده، به همسرش می گوید: خانم اون قلم و کاغذ رو بردار بیار آخرین وصیت هام رو بکنم. یا بطور مثال زیاد هستند آقایانی که تا مشکلی در کارشان پیش می آید می گویند: خانم اون وسایل ما رو جمع کن امروز فرداست که با مامور بیان دنبالم، و یا: سعی کن ماهی یه بار بیای ملاقاتم و کمپوت آناناس هم بیاری! البته اینها نمونه است ولی حرفهایی است که زیاد در زندگی ها هستند و هیچ پایه و اساسی ندارد و مرد فقط برای شوخی آنها را بیان می کند، نمی داند با همین شوخی ها به همسرش لطمه روحی می زند و او را نگران و مضطرب می کند.

شوخی های مردانه

شوخی های فیزیکی

یک سری شوخی هایی هستند که ما در فضای دوستانه خودمان انجام می دهیم. مثلا با بیل می زنیم توی سر رفیقمان و به مدت نیم ساعت با هم می خندیم! یا دوستمان با لگد ما را سه متر به جلوتر پرتاب می کند! خب اینها در فضای مردانه نشانه محبت و دوست داشتن است! ولی هرگز از این شوخی ها با همسرتان نکنید. خانم ها احساسات بسیار قوی ای دارند، مثلا وقتی شما همسر خود را نوازش می کنید خیلی برای او لذت بخش است و برعکس وقتی به شوخی به او ضربه ای می زنید به همان اندازه برایش دردآور و ناراحت کننده است. پس از این شوخی ها اصلا نکنید.

با یکی از دوستانم بیرون رفته بودیم، به بهانه ای یک خودکار به همسرش داد، تا خانم خودکار را گرفت ناگهان از جایش پرید و دوستم زد زیر خنده، ظاهرا خودکار برقی بود و یک برق چندولت خفیف همسرش را گرفته بود، این هم جزء شوخی های فیزیکی محسوب می شود که به هیچ وجه، _تاکید می شود_ به هیچ وجه نباید مرتکب شوید.

شوخی های حاوی فحش

باز هم این یک نوع دیگر از خوشمزگی های به جا مانده از دوران مجردی است! البته منظورم از فحش، حرفی است که توهین تلقی شود، باز هم می گویم ممکن است این الفاظ در بین دوستان ما نشانه محبت باشد (که البته همان هم غلط است) ولی هرگز در ارتباط با همسرتان از این شوخی ها استفاده نکنید. چیزی که جدیدا مد شده (با عذرخواهی از همه دوستان) واژه کثافت است که مثلا با تغییر شکل کصافط می نویسند و بسیار زشت و بی ادبانه است. متاسفانه آقایان در رابطه های پیامکی با همسرشان از آن استفاده می کنند یا لفظش را به زبان می آورند، این هم نمونه ای دیگر از شوخی های خراب کننده رابطه است که نباید مرتکب شوید.

بعضی واژه های دیگر را هم مجبورم بگویم که خیلی خانم ها از آن شاکی هستند که آقایان در رابطه با آنها به شوخی به کار می برند. مثل: لامصب، بدبخت، بیچاره و ...

پس خیلی مواظب این واژه ها باشید. همسر شما ممکن است چیزی نگوید و یا عادت کرده باشد، ولی باور کنید این واژه های ساده، زندگی خیلی ها را به مرز طلاق کشانده است. خواهش می کنم از این الفاظ استفاده نکنید.

شوخی های تمسخر آمیز

شوخی در مورد اعضای خانواده

خانمی به همسرش می گوید: اگر مشکلی پیش اومد بابای من هست که کمکمون کنه. شما هم قصدی ندارید و به شوخی می گویید: بابای تو هنوز قسط جهیزیه ات رو داده که بخواد کاری کنه حالا!؟!

این شامل شوخی با اعضای خانواده مخصوصا بزرگترها و پدر و مادر هم می شود، یعنی فرضا با پدر همسرتان یا مادر همسرتان شوخی ای کنید که دور از شان آنها باشد و یا بی ادبی محسوب شود.

مسخره کردن

مسخره کردن همیشه بد است. مسخره کردن همسر بدتر و مسخره کردن همسر در حضور دیگران بدترین کار ممکن! این مسخره کردن می تواند جنبه های مختلفی داشته باشد، همسرتان کاری را درست انجام نداده و شما با این کلمات او را صدا می کنید: نابغه! آی کیو! دانشمند!

یا مسخره کردن قد، هیکل یا لهجه همسر که این هم بسیار بد و زننده است، مسخره کردن غذا هم زیاد دیده میشود. مثلا به همسرتان می گویید: عزیزم میشه بگی این غذایی که پختی دقیقا مزه چی میده؟ و یا: این غذا رو برم بریزم جلو گربه ها ببینم لب میزنن یا نه!

نکته آخر را هم بگویم؛ لطفا اگر این شوخی ها را با همسرتان می کنید، بدون هیچ تعارفی، انتظار محبت و شادی و گرم بودن خانه و ... را از او نداشته باشید. بسیاری از مردم که اتفاقا خیلی هم به همسرشان علاقه داشتند، به خاطر همین ناشی گری ها و شوخی های بی مورد، الان در دادگاه خانواده در رفت و آمد برای درخواست طلاق همسرشان هستند.

پس لطفا مراعات کنید...

هادی بازدید : 245 دوشنبه 11 خرداد 1394 نظرات (0)

هر چه ارتفاع ساختمان ها بیشتر باشد و معماری و نمای ساختمان ها زیبا باشد شهر زیباتری در نظر شما جلوه می نماید. تعداد برج ها یا آسمان خراش های هر شهری نمایانگر پیشرفت اقتصادی و شکوه و عظمت آن شهر است.

در قرن بیست و یکم آسمان خراش هایی که بین 400 تا 800 متر ارتفاع دارند هرگز مانند این دوره شایسته این نام نبوده اند. ده برج مرتفع جهان که در پنج قاره کره زمین واقع شده اند، نمادهای شکوه، ثروت و احترام هستند.

در انتخاب بلندترین برج های جهان نام آن دسته از سازه های بتنی که کار ساختشان به اتمام رسیده است ملاک قرار می گیرد. سازمان بین المللی CTBUH نام ده آسمان خراش مرتفع جهان را به این ترتیب اعلام کرده است:

1.برج خلیفه:

برج خلیفه یا برج دبی نام آسمان خراشی است که در شهر دبی و در امارات متحدهٔ عربی قرار دارد. این برج با 163 طبقه قابل استفاده و 828 متر ارتفاع، در حال حاضر بلندترین سازه و آسمان خراش ساخته شده به دست انسان است. ساخت این برج از ژانویهٔ 2004 (1382 ه. ش) آغاز شد و در روز چهارم ژانویهٔ 2010 (14 دی 1388 ) گشایش یافت.

برج خلیفه در ابتدا با نام "برج دبی" شناخته می شد اما در روز افتتاحیه توسط شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، نام آن به افتخار حاکم امارات، خلیفه بن زاید آل نهیان‎، به «برج خلیفه» تغییر کرد.

برج خلیفه دارای بیش از هزار واحد آپارتمان، 49 طبقه اداری، 4 استخر و یک کتابخانه مخصوص ساکنان است. همچنین هتل آرمانی با 160 اتاق به طراحی جورجیو آرمانی در طبقات اولیهٔ برج واقع است.

طراحی این برج اثر شرکت آمریکایی اسکیدمور، اوینگز، مریل (SOM) و ادرین اسمیت با الهام از معماری اسلامی، طبیعت صحرا و گل Hymenocallis است.

2.برج راشیا تاور:

در اروپا واقع شده است و عملیات احداث برج « راشیا تاور» از سال 2007 توسط شرکت فاستر اند پارتنرز در محله تجاری شهر مسکو آغاز شده است. ارتفاع نهایی این برج 612 متر خواهد بود.

3. برج شیکاگو اسپایر:

منار شیکاگو (به انگلیسی: Chicago Spire)‏ یک شاهکار معماری و مهندسی است که به صورت منار مخروطی شکل در شهر شیکاگو ایالات متحده آمریکا در حال ساخته شدن است.

منار شیکاگو با 150 طبقه و ارتفاع 2000 فیت (برابر با 610 متر) بلندترین برج در ایالات متحده و آمریکای شمالی خواهد بود. مراحل عملیات ساخت برج شیکاگو باید تا سال 2010 میلادی پایان یافته و به بهره برداری می رسید، اما مشکلات مالی، تکمیل پروژه را به حالت نیمه تعلیق درآورده است.

طراحی و معماری برج «منار شیکاگو» برعهده طراح صاحب نام اسپانیایی سانتیاگو کالاتراوا بوده است.

4.برج پنتومینیوم:

پنتومینیوم (به انگلیسی: Pentominium)‏ یک آسمان خراش فرابلند است که در حال حاضر در حال ساخت در دوبی، امارات متحده عربی است. هنگام کامل شدن ارتفاع آن به 516 متر (1٬693 ft) با 122 طبقه بالای زمین خواهد رسید. 400 میلیون دلار صرف ساخت این بنا توسط کمپانی ساخت و ساز عربی شده است.

در 23 ژوئیه 2009 شروع به ساخت این بنا شده است و امسال به پایان خواهد رسید.هنگام کامل شدن دومین برج بلند دوبی بعد از برج خلیفه و از بلندترین برج های جهان خواهد بود.

5. برج العالم:

برج العالم (به عربی: برج العالم)‏ (به انگلیسی: Burj Al Alam)‏٬ آسمان خراشی 510 متری می باشد که شهر دبی و در کشور امارات متحده عربی قرار دارد. این برج دارای 108 طبقه می باشد. تاریخ شروع ساخت این برج 12 نوامبر 2006 می باشد. این برج دارای 30 آسانسور است

6. برج شانگهای ورلد فایننشال سنتر:

این برج 492 متری در شانگهای چین واقع شده و 101 طبقه دارد. هزینه ساخت برج مرکزی تجاری شانگهای بالغ بر 1/2 میلیارد دلار تخمین زده شده است. بلندترین هتل جهان در این آسمان خراش واقع شده که طبقات 79 تا 93 را به خود اختصاص داده است. برج شانگهای درسال 2007 آماده بهره برداری بود.

7.برج اینترنشنال کامرس سنتر:

آسمان خراش هنگ کنگ 484 متر ارتفاع و 108 طبقه دارد کار ساخت آن از سال 2007 آغاز و در سال 2010 با صرف هزینه 3/58 میلیارد دلاری به اتمام رسید. از جمله امکانات این مرکز تجاری وجود چندین هتل مجلل، دفتر کار، پارکینگ و سکوی بازدید می باشد. 30 آسانسور عمومی، 14 آسانسور سریع السیر، 2 آسانسور ویژه وی آی پی کار جابجایی ساکنان برج هنگ کنگ را بر عهده دارند.

8. برج گوانگژو:

برج گوانگژو در شهر کانتون چین در حال احداث است. این برج با 450 متر ارتفاع نهایی هشتمین آسمان خراش جهان خواهد بود که البته با آنتنی که برفراز آن نصب می شود ارتفاعش به 610 متر بالغ خواهد شد.

9. برج تایپی:

این آسمان خراش در کشور تایوان واقع شده و 448 متر ارتفاع دارد. کار ساخت 101 طبقه برج تایپی هزینه ای 1/8 میلیارد دلاری در برداشت. کارشناسان برج تایپی را به گونه ای طراحی کردند که نمایانگر انقلاب تکنولوژی و فن آوری روز دنیا در آسیای سنتی باشد. ارتفاع آن با احتساب آنتنش به 509 متر میرسد.

10. برج فریدوم تاور:

برج « فریدوم تاور » در محله منهتن نیویورک و در محل سابق برج های دو قلوی مرکز تجارت جهانی که در حادثه 11 سپتامبر 2001 نابود شدند، در دست احداث است. احداث فریدوم تاور از آوریل 2006 آغاز شده است.

و اما در آینده و در پایان دهه دوم میلادی قرن بیست و یکم شاهد خواهیم بود که:

برج پادشاهی عربستان:

این آسمانخراش 3280 فوت (یک کیلومتر) ارتفاع خواهد داشت و قرار است در شهر جده و در کنار دریای سرخ ساخته شود. ساخت این آسمانخراش ده سال طول خواهد کشید و در پایان دهه میلادی به راحتی برج خلیفه را کنار خواهد زد.

برج آذربایجان:

این برج که «برج آذربایجان» نام گرفته، بخشی از طرح توسعه اماکن تفریحی و ورزشی جمهوری آذربایجان را تشکیل می دهد و با ارتفاع هزار و 50 متر به بلندترین برج جهان تبدیل خواهد شد.

هادی بازدید : 224 دوشنبه 11 خرداد 1394 نظرات (0)

راستش خیلی به این چیزا معتقد نیستم اما خوب بامزگی این یکی نوع سوال و جواباش بود که همش در مورد حیوونا سوال کرده و نتیجه گیریش هاش همه احساسی و عشقیه ... حالا چه رابطه ای هست و چجوری تحلیل شده خدا میدونه ...

البته به نظر من بیشتر حالت تفریحی داره اما اگه میخواین راحت تر باشین یه کاغذ و خودکار بردارین و بعد از خوب فکر کردن در مورد هر سوال جوابش رو که معمولا است یکی از حیووناس یادداشت کنین تا بعدش تحلیل و نتیجه گیری هارو ببینین ....

 

1- پایان دنیا نزدیک است. اگر فقط بتوانید یک نوع از حیوانات را نجات دهید، کدام را انتخاب می‌کنید؟

الف : خرگوش
ب : گوسفند
پ : گوزن
ت : اسب

 

2- به آفریقا رفته‌اید. به هنگام بازدید از یکی از قبیله‌ها، آنها اصرار می‌کنند که یکی از حیوانات زیر را به عنوان یادگاری با خود ببرید. کدام را انتخاب می‌کنید؟

الف : میمون
ب : شیر
پ : مار
ت : زرافه

 

3- فرض کنید خطای بزرگی انجام داده‌اید و خداوند برای مجازات شما تصمیم گرفته است که به جای انسان، شما را به صورت یکی از حیوانات زیر در آورد. کدام را انتخاب می‌کنید؟

الف : سگ
ب : گربه
پ : اسب
ت : مار

 

4- اگر قدرت داشتید که یک نوع از حیوانات را برای همیشه از روی کره زمین نابود کنید، کدام را انتخاب می‌کردید؟

الف : شیر
ب : مار
پ : تمساح
ت : کوسه


5- یک روز، با حیوانی برخورد می‌کنید که می‌تواند با شما به زبان خودتان صحبت کند. دلتان می‌خواهد که کدامیک از حیوانات زیر باشد؟

الف : گوسفند
ب : اسب
پ : خرگوش
ت : پرنده

 

6- در یک جزیره دور افتاده، تنها یک موجود زنده به عنوان همدم و همراه شما وجود دارد. کدامیک را انتخاب می‌کنید؟

الف : انسان
ب : خوک
پ : گاو
ت : پرنده

 

7- اگر قدرت داشتید که هر نوع حیوانی را اهلی و دست‌آموز کنید. کدامیک از حیوانات زیر را به عنوان حیوان خانگی خودتان انتخاب می‌کردید؟

الف : دایناسور
ب : ببر
پ : خرس قطبی
ت : پلنگ

 

8- اگر قرار بود برای 5 دقیقه به صورت یکی از حیوانات زیر در می‌آمدید، کدامیک را انتخاب می‌کردید؟

الف : شیر
ب : گربه
پ : اسب
ت : کبوتر

 

 

و اما تحلیل ها :

 

سوال 1 مشخص میکند در زندگی واقعی، برای چه نوع آدمهایی جذابیت و کشش دارید

الف: خرگوش – کسانی که دارای شخصیت دوگانه هستند، به سردی یخ در ظاهر اما به گرمی آتش در باطن
ب: گوسفند – مطیع و گرم
پ: گوزن – زیبا و آداب دان
ت: اسب - کسانی که غیرقابل جلوگیری، بی‌بند و بار و آزاد هستند.

سوال 2 مشخص میکند در فرایند ابراز عشق و درخواست ازدواج، کدام رویکرد برای شما خوشایندتر و موثرتر است.

الف: میمون – مبتکر و باذوق که هیچگاه احساس خستگی نکنید.
ب: شیر - سرراست، صاف و پوست کنده به شما بگوید که دوستتان دارد.
پ: مار - دمدمی مزاج، پر نوسان، نفس گرم و عشق سرد
ت: زرافه - صبور، هرگز شما را رها نکند.

سوال 3 مشخص میکند دلتان می‌خواهد معشوقتان چه عقیده‌ای در باره شما داشته باشد.

الف: سگ - باوفا، صادق، ثابت قدم
ب: گربه - شیک و زیبا
پ: اسب - خوش بین
ت: مار - انعطاف‌پذیر

سوال 4 مشخص میکند چه اتفاقی باعث می‌شود که شما رابطه‌تان را قطع کنید یا از چه خصوصیتی بیش از همه نفرت دارید.

الف: شیر - متکبر و خودخواه، امر و نهی کن
ب: مار - هیجانی و دمدمی مزاج، نمی‌دانید چگونه او را خوشحال کنید.
پ: تمساح - خونسرد، بیرحم، سنگدل
ت: کوسه - ناامن

سوال 5 مشخص میکند دوست دارید چه نوع رابطه‌ای با او برقرار سازید.

الف: گوسفند - سنتی، بدون آن که چیزی بگوئید او بفهمد چه می‌خواهید، ارتباط برقرار کردن از طریق قلب‌ها.
ب: اسب - هر دو بتوانید درباره همه چیز با هم صحبت کنید، هیچ چیز مخفی در میان نباشد.
پ: خرگوش - رابطه‌ای که همیشه خود را گرم و عاشق او حس کنید.
ت: پرنده - رابطه‌ای پایدار و طولانی و بالنده

سوال 6 مشخص میکند آیا به او خیانت می کنید

الف: انسان - شما به جامعه و اخلاقیات احترام می‌گذارید، پس از ازدواج هیچ کار خلافی نمی‌کنید.
ب: خوک - نمی‌توانید در مقابل تمایلاتتان مقاومت کنید، به احتمال زیاد خیانت می‌کنید.
پ: گاو - خیلی سعی می‌کنید که چنین کاری نکنید.
ت: پرنده - شما هرگز نمی‌توانید استوار و ثابت قدم باشید، شما واقعاً برای ازدواج مناسب نیستید و نمی‌خواهید تعهدی بپذیرید.

سوال 7 مشخص میکند درباره ازدواج چه فکر می‌کنید ...

الف: دایناسور - شما خیلی بدبین هستید و فکر می‌کنید این روزها دیگر ازدواج سعادتمندانه وجود ندارد.
ب: ببر - شما به ازدواج به صورت یک چیز گرانبها فکر می‌کنید. پس از آن که ازدواج کردید، پیوند زناشویی و همسرتان را بسیار باارزش و گرامی می‌دارید.
پ: خرس قطبی - شما از ازدواج می‌ترسید، فکر می‌کنید آزادیتان را از شما خواهد گرفت.
ت: پلنگ - شما همیشه طالب ازدواج بوده‌اید ولی در واقع، شناخت دقیقی از آن ندارید

سوال 8 مشخص میکند در این لحظه، به عشق چگونه فکر می‌کنید ...

الف: شیر - شما همیشه تشنه عشقید و می‌توانید هر کاری برای آن بکنید اما به راحتی در دام عشق نمی‌افتید.
ب: گربه - شما خیلی خودمحور و خودخواهید. شما فکر می‌کنید عشق چیزی است که می‌توانید به دست آورید و هرگاه که خواستید آن را دور بیاندازید.
پ: اسب - شما نمی‌خواهید در قید و بند یک رابطه پایدار قرار بگیرید. به هر چمن که رسیدی گلی بچین و برو
ت: کبوتر - شما به عشق به صورت یک تعهد دو طرفه فکر می‌کنید

هادی بازدید : 241 دوشنبه 11 خرداد 1394 نظرات (0)

ما پس از چندی یک آزمایشگاه روسی به روش آزمایش آمریکاییها شک کرد و روش جدیدی را برای آنالیز این ماده ی عجیب پیش رو گذاشت که صحیح تر بود و بلاخره پرده ی جادویی کنار رفت و عنصر تشکیل دهنده رخ نمود.

این ماده شکل دیگری از اتم های طلا بود که بصورت یک نانو رشته (رشته ای از الکترونها که از پی هم قرار می گیرند و شکل یک تسبیح نخ شده را دارد) در آمده بود. نام علمی آن ORME یا OR MUS مخفف Orbit ally Rearranged Monotonic Element می باشد.

اتفاقی که حیرت جهانیان را برانگیخت

آزمایشات بعدی، اما، حیرت آورتر بودند. برای وزن کردن آن، یک پیمانه ی خالی را ابتدا وزن کردند و سپس مقدار مشخصی از این گرد سفید رنگ را درون پیمانه ریخته مجدداً وزن کردند و در عین ناباوری در تمام این توزینها، همواره وزن پیمانه+وزن گرد سفید رنگ از وزن پیمانه ی خالی “کمتر” بود!

آزمایشی که چندین بار تکرار شد و همواره یک پاسخ را ارائه می داد. گویی که 40 درصد از جرم این ماده در جهان ما و 60 درصد دیگر آن در جهانی موازی با جهان ما سیر می کند.

اتفاقی که حیرت جهانیان را برانگیخت

نکته ی مهم زمانی به چشم آمد که محققان، پیمانه ی لبریز از ماده سفید رنگ را حرارت دادند و مشاهده کردند کهدر حرارت بسیار بالا وزن پیمانه به سمت صفر گرم سوق پیدا کرد. یعنی “با حرارت دادن به این ماده، می توان جاذبه را دفع نمود”.

ناسا با بهره گیری از این ترکیب جدید طلای بسیار ناب (The Pure Gold) توانست ماده ی جدیدی اختراع کند با نام آیروژل (AeroGel) که به خودی خود از هوا سبک تر است و فرم خالص آن می تواند در هوا شناور باشد و همچنین با حرارت دادن به آیروژل، این ماده می تواند وزنهایی بیش از وزن خود را نیز در هوا معلق نگاه دارد. ناسا از این ژل در تحقیقات گسترده ای بهره می برد. (در ویکیپدیا جستجو کنیدAeroGel )

اما چندی پیش، در “صحرای سینا” (علاقه مندان به آثار سیچین توجه فرمایند) معبدی متعلق به راهبان مصر باستان کشف شد که درون آن آکنده بود از پودری سفید رنگ!

آزمایش این ماده نشان داد که شباهت زیادی بین این پودر تازه کشف شده با نانو رشته ی طلا وجود دارد. مصریان باستان به این ماده “مفکات” می گفتند و راز تهیه آن در دست راهبان مقدس بوده است.

ترکیب مفکات با حرارت می توانسته بی وزنی را بهمراه آورد و شاید راز چگونگی ساخته شدن اهرام عظیم مصر در همینجا نهفته باشد.

به این نکته توجه کنید: نام تمام اشکال هندسی (چه به فارسی و چه به لاتین) مستقیما به شکل هندسی آنها اشاره می کند. مثلاً دایره از دوار بودن می گوید، مثلث از سه ضلعی بودن. اما در این بین نامی که برای شکل هندسی “هرم” در نظر گرفته شده یک استثنای عجیب است.

هرم در لاتین Pyramid ترجمه شده که از ترکیب دو کلمه ی Pyro بمعنی “آتش” و Amid بمعنی “گرفته شده” تشکیل شده است. بنابراین Pyramid یعنی Fire Begotten یا از آتش گرفته شده!!! حتی اسم عربی “هرم” نیز از ریشه هرم بمعنی حرارت و داغی گرفته شده و اشاره ای به شکل هندسی آن ندارد.

می توان خصوصیات پودر سفید طلا را به اینگونه بر شمرد:

1- خاصیت ضد جاذبه در حرارت های بالا

2- خاصیت ابر رسانایی در حرارت بالا

3- اتصال کوانتومی به دیگر جهانهای موازی Quantum Entanglement

4- عدم مشابهت با ساختار عناصر جدول مندلیف

5- درصورت برهم خوردن ساختار رشته ای، با نوری بسیار درخشان منفجر می شود

6- بدلیل ساختار اتمی تک رشته ای، امکان تبدیل این ماده به مواد دیگر وجود دارد

7- درصورت مصرف خوراکی، افزایش کارآیی مغز انسان را در دو نیمه چپ و راست بدنبال دارد

8- در صورت مصرف خوراکی، افزایش طول عمر DNA که متعاقباً طول عمر انسان را بدنبال دارد.

هادی بازدید : 61 دوشنبه 11 خرداد 1394 نظرات (0)

- رفتیم بلیط کانادا بگیریم، زنه میگه سیاحتیه؟ میگم پ نه پ زیارتیه میخوام برم امامزاده سید ریچارد!


- سوار تاکسی شدم. یارو صدای ضبطشو تا ته زیاد کرده بود. میگم میشه صدای ضبطتونو کم کنید؟ میگه اذییتتون میکنه؟! پ نه پ گفتم کم کنی این یه تیکشو من بخونم ببینی صدای کدوممون بهتره!!!!


- رفتم سر خاک خدا بیامرزی دارم خرما تعارف می کنم، طرف برداشته میگه فاتحه است دیگه نه؟ پ نه پ خدا بیامرز زنده شده داریم جشن می گیریم!


- رفتم از قسمت قفسه باز کتابخونه 2 تا کتاب برداشتم آوردم گذاشتم جلوی مسئولش که وارد حسابم کنه؛ میگه: میخوای ببریشون؟ پ نه پ اومدم کتابا رو بهت توصیه کنم بخونی، میانگین ساعت مطالعه تو مملکت بره بالا!


- سر امتحان برگه تقلبم و در آوردم دارم مینویسم مراقبه دیده میگه تقلبه؟؟... میگم پ نه پ دعای ابوحمزه ثمالیه!

- رفتم بچه خواهرمو از مهدکودک بیارم، مربیه میگه: بچه رو میبریدش؟ میگم: پ نه پ همین جا میخورمش.


- رفتم آزمایش ادرار. یارو میگه ادراره؟ میگم: پ نه پ سکنجبین برو کاهو بیار بزنیم توش بخوریم!


- کمرم درد می کنه یه پارچه بستم بهش. داداشم میگه کمرت درد می کنه؟ پ نه پ می خوام ادای داداش کایکو رو در بیارم.


- داریم 10 نفری بازی شبکه ای میکنیم اومده میگه جدی حال میده؟ میگم پ نه پ اسکولیم! عذاب داره اما میخوایم تهذیب نفس کنیم!


- تو صف پمپ گاز منتظرم تا نوبتم بشه، یارو زده به شیشه میگه آقا شما هم می خوای گاز بزنی؟
پ نه پ من می خوام لیس بزنم...


- رفتم بانک پول بگیرم کارمنده میگه پول رو میبرین؟ گفتم پ نه پ میخوام وایسم اینجا هر کس رقصید بریزم رو سرش شاباش بدم....


- رفیقم شمارمو می خواست, گفتم: یادداشت کن 0932 گفت: تالیا داری؟ پ نه پ همراه اول شماره خالی نداشت بهم تو تالیا خط داد!

- رفتیم غار علیصدر. به رفیقم خفاش نشون دادم. میگه وای خفاشه! پ نه پ بتمن بود. اجاره خونه گرونه اینجا سکونت دارن فعلا!!!


- با دوستم سه ساعت تو صف نونوایی وایساده بودیم صف 40 متری نوبتم شده یارو میگه نون می خوای ؟ پ ن پ تا الان قطار بازی می کردیم واگن آخرم بودیم.


- تو خیابون موتوریه اومد کیفم رو قاپید، یارو میپرسه دزد بود؟ میگم پ نه پ رفیقم بود اومده بود امانتیش رو پس بگیره، فقط خواست هیجانش بیشتر باشه


- رفتم نوشابه بخرم به یارو میگم اینکه تاریخش مال دو سال پیشه. میگه: یعنی فاسد شده؟ میگم پ نه پ مونده جا افتاده.


- دارم از گرما میمیرم، خودمو مثله چی دارم باد میزنم، بابام میاد میگه چیه؟ گرمته؟؟؟؟ پ نه پ دارم حداکثر سرعت چرخش مچم رو امتحان میکنم.


- تو دستشویی به خواهرم میگم آفتابه رو میدی؟ میگه میخوای خودتو بشوری؟ پ نه پ میخوام آبش کنم بذارم تو یخچال.


- به یارو راننده میگم: آقا اگه میشه یکم سریعتر. الان هواپیما میپره... میگه: بسلامتی مسافرین؟... پ نه پ... فندک هواپیما دیشب دستم جامونده، میرم بدم به رانندش!


- رفتم بالای برج میخواستم خودمو بندازم پایین یارو میگه میخوای خودکشی کنی؟ میگم پ نه پ اومدم ببینم سرعت صفر تا صدم از این بالا تا پایین چقدر میشه، بجای پروژه بدم دانشگاه.

- رفیقم میگه اگه با گوشی برم تو اینترنت از شارژم کم میشه؟ پ نه پ از ذخیره ارزی کشورهای عضو اپک کم میشه.

- رفتم سم بخرم واسه سوسک یارو میگه میخواین سریع بمیره؟! پ نه پ میخوام شکنجش کنم ازش اعتراف بگیرم!!


- دم دستشویی عمومی واستادم تا نفر قبلی بیاد بیرون، اومده بیرون، میبینه دارم پیچ و تاب میخورم میگه دستشویی داری؟؟ میگم پ نه پ ، دارم با صدای موزیکی که نواختی تمرین رقص عربی میکنم!


- رفتیم رستوران، میگم 2 تا جوجه لطفا، میگه جوجه کباب؟ پ نه پ ازین جوجه رنگیا، یه قرمز بدین یه سبز!


- به اپراتور اداره میگم لطفا شماره فلانی رو برام بگیر. میگه گرفتم وصل کنم؟ ... پ نه پ فوت کن, قطع کن


- زنگ زدم 115، میگه آمبولانس میخواین قربان؟ پ نه پ یه پلیس 110 میخوام, بقیش هم آدامس بدین!


- به مامانم میگم من میرم کارواش، میگه ماشینم میبری؟ میگم پ نه پ دارم میرم اونجا دوش بگیرم!


- یارو اومده می بینه همکارم توی اتاق نیست باز می پرسه خانم فلانی نیست؟ پ نه پ هستن. افتادن پشت اون کمد. با خط کش بزن در بیاد.

- مگس کش دستمه. مامانم میگه میخوای مگسا رو بکشی؟ میگم پ نه پ میخوام رهبری ارکسترشون رو بکنم سمفونی بتهوون بزنن!

- حواسم نبود با صورت رفتم تو در، میگه ندیدیش؟ میگم پ نه پ من دارکوبم می خوام با منقار یه سوراخ برا خودم باز کنم برم تو.

رفتم دکتر میگم: دو روزه بدنم خیلی درد میکنه! بعد از 10 دقیقه معاینه میگه: میخوای واست دارو بنویسم؟! پ نه پ میخوای واسم دعا کن تا خوب بشم!!!!

- زنگ زدم میگم مامان بیا منو گرفتن... میگه خاک تو سرم, گشت ارشاد؟ میگم پ نه پ مرکز نخبگان ایران


- حدود 3 صبح بود رفتم سر یخچال تنگ آب رو برداشتم آب بخورم، دوستم بلند شده میگه می خوای آب بخوری؟ گفتم پ نه پ ، تو خواب یادم افتاد به گلا آب ندادم می خوام بهشون آب بدم!


- میگه امتحان چی داری؟؟؟ میگم وصایا,,, میپرسه وصایای امام؟؟؟ پ نه پ... وصایای الیزابت تیلور


- سوار تاکسیم میگم آقا نگه دارید. میگه پیاده میشی؟ پ نه پ میخوام باد لاستیکا رو چک کنم...!!


- با گل رفتم بیمارستان، نگهبان میگه گل برای مریضتون آوردین، گفتم پ نه پ اومدم خواستگاری تو با این سیبیلات...


- کامپیوترم یه ویروس گرفته بود رفتم کلی پول آنتی ویروس اورجینال دادم بعد سه ساعت اسکن ویروسه رو پیدا کرده پیغام داده: آیا مطمئن هستید که می خواهید این ویروس را حذف کنید؟ پ نه پ می خوام ازش نگهداری کنم بزرگ شه، بشه عصای دستم!

- رفتم صندلی بخرم واسه کامپیوتر، یارو گفت: راحت باشه؟ پ نه پ خار داشته باشه...


- دارم تو حیاطمون موتورمو تعمیر میکنم به مامانم میگم دستمال بیخودی داری؟ میگه میخوای موتورتو تمیز کنی؟ پ نه پ میخوام هل هله کنان برم تو کوچه کردی برقصم.


- طوطی گرفتم فامیلمون اومده میگه اااااااااااااااااااااااا طوطیه؟ پ نه پ یا کریمه یه کم با فتوشاپ تغییرش دادم!


- داشتم تلویزیون میدیدم بعد مادر بزرگم اومده کانال رو عوض کرده بعدش به من میگه داشتی میدیدی؟؟؟!!! پ نه پ داشتم گرمش میکردم تا شما بیای ببینی!!!!!


- رفتم واسه استخدام, یارو میگه اومدی واسه استخدام؟ پ نه پ اومدم ببینم کی استخدام می شه ازش شیرینی بگیرم!


- میگم بابا... تصمیمم رو گرفتم... می خوام زن بگیرم... میگه میشناسیش؟ میگم آره. میگه مجرده؟پ نه پ منتظرم شوهرش رضایت نامشو امضا کنه بریم خواستگاری.


- با دوستم رفتیم تو یه مغازه ی شلوغ که عسل طبیعی میفروشه؛ نوبت ما که میشه طرف میگه:شمام عسل میخواین!؟ پ نه پ دو تا زنبوریم اومدیم استخدام شیم!


- دستمو بلند کردم از استاد سوال کنم. میگه شما سوال داری؟ پ نه پ خواستم خطوط کف دستمو بهت نشون بدم فالمو بگیری ...


- رفتم پیژامه از کمد برداشتم پوشیدم بابام میگه از تو کمد برداشتی؟ پ نه پ گذاشته بودم تو یخچال تابستونیه پیژامه تگری بپوشم خنک شم.

- میگم آقا شهید همت کجاس؟ میگه بزرگراه شهید همت؟ میگم پ نه پ می خواستم خودشو پیدا کنم یه خانواده ای رو از نگرانی در بیارم!!!


- به استاد میگم لطفا کمکم کنید دارم مشروط میشم.میگه نمره میخوای؟ گفتم پ نه پ... نظر شما رو در مورد مقدار و جنس خاکی که باید بریزم تو سرم میخوام!

 

هادی بازدید : 206 دوشنبه 11 خرداد 1394 نظرات (1)

معمولا افرادی که اقدام به برقراری چنین رابطه هایی می کنند، با این استدلال که «ما نمی خواهیم ازدواج کنیم» انتخاب ها و رفتارهایی را که باید از خود نشان دهند، بروز نمی دهند و بدون آشنایی کافی و درنظر نگرفتن معیارهای درست، اقدام به برقراری این رابطه می کنند و حاضر به پذیرش مسئولیت های یک رابطه نیستند. چنین دوستی هایی به دلیل ضربه هایی که طرفین رابطه متحمل می شوند، توصیه نمی شود.

بخشی از این ضربه ها مربوط به وابستگی های عاطفی می شود. به عبارت بهتر، شما تصور کنید دختر و پسری تصمیم می گیرند که رابطه ای با هم برقرار کنند، منتها چون قصد ازدواج ندارند، ملاک هایی را که برای ازدواج در ذهن خود ساخته اند نادیده می گیرند، با این توجیه که قرار نیست این رابطه به ازدواج منجر شود. بنابراین با کسانی دوست می شوند که کیفیت اخلاقی و رفتاری پایین تری دارند.

از طرفی این رابطه آغاز می شود و بعد از مدتی این دوستی دو حالت پیدا می کند؛ یا رابطه به خاطر مشکلاتی که به وجود می آید قطع می شود و در این میان، طرفین ضربه های روحی- عاطفی زیادی خواهند خورد و یا این رابطه مدتی ادامه پیدا می کند تا وابستگی عاطفی شدیدی به وجود می آید و تصمیم می گیرند ازدواج کنند؛ غافل از اینکه این آدم مناسب ازدواج نیست و معیارهای یک ازدواج موفق در این رابطه وجود ندارد.

نکته دیگر این است که وقتی این گونه روابط براساس حداقل شناخت آغاز می شود، طرفین به مسائلی مانند معیارهای اخلاقی مورد پذیرش شان توجه نمی کنند. برای مثال، دختر یک حدی از رابطه را می پسندد ولی پسر خواسته های بیشتری دارد و یا بالعکس. در این موارد مشاهده می شود طرفین از ترس از دست دادن دوستی و یا به خاطر تهدیدهایی که صورت می گیرد، تسلیم خواسته های طرف مقابل می شوند.

دوستی برای شناخت جنس مخالف

بعضی ها می گویند من دختر و یا پسری را برای دوستی می خواهم تا بتوانم دخترها و یا پسرها را بشناسم؛ در صورتی که این کاملا غلط است. برای شناختن روحیات دخترها و یا پسرها لازم نیست افراد چنین روابطی را تجربه کنند. جنس متفاوت چیز پیچیده ای نیست که لازم باشد یک نفر «دوست دختر» یا «دوست پسر» داشته باشد تا جنس متفاوت را بشناسد. روابط معمولی که درون برخی چهارچوب های اخلاقی و عرفی شکل می گیرد مثل روابط معمول دو همکلاسی یا دو همکار، برای شناختن جنس متفاوت کفایت می کند و لازم نیست برای شناخت پیدا کردن وارد روابطی بشوند که وابستگی های عاطفی حرف اول و آخر را می زند.

در کشورهای غربی که حتی از لحاظ فرهنگی تفاوت های زیادی با جامعه ما دارند و ارزش های متفاوتی برای آنها تعریف شده است، تحقیقات نشان می دهد که افرادی که دوستی با آدم های بیشتری را تجربه کردند و به قول معروف دوست دختر و یا دوست پسرهای بیشتری داشته اند و قبل از ازدواج روابط متعددی با جنس مخالف داشته اند، بعد ازدواج رضایت کمتری از زندگی شان دارند و مشکلات بیشتری را تجربه خواهند کرد. این تجربه برخلاف تصور قالب جوانان ماست. در حال حاضر، دخترها و پسرها فکر می کنند هرچه روابط بیشتری را تجربه کنند، در انتخاب همسر موفق تر خواهند بود اما این یک ذهنیت نادرست است.

قطع رابطه

مرحله آخر، قطع این گونه روابط است. افراد باید بدانند که هرچه از عمر رابطه می گذرد، وابستگی بیشتری به وجود خواهد آمد و قطع رابطه همراه با رنج فراوان خواهد بود.

از نظر روانشناسی، از دست دادن یک رابطه که در آن عاطفه و احساس وجود دارد همچون مرگ یکی از نزدیکان، دردناک است و فرد دور های سوگوار رابطه از دست رفته اش خواهد بود. گریه ها، خواهش و التماس ها، قول و قرارها و امثالهم در این دوران نباید مورد اعتنا قرار بگیرند؛ چراکه فرد برای فرار از غم از دست دادن رابطه دست به هر کاری می زند تا شاید بتواند طرف مقابل را از جدایی منصرف کند.

طرفین رابطه اگر بتوانند با واقعیت رو به رو شوند و چند ماه ناراحتی شان را کنترل کنند، به زندگی عادی برخواهند گشت و حتی بعد از سپری شدن مدتی متوجه فواید قطع رابطه گذشته شان خواهند شد، اما اگر مدام امیدوارانه به فکر از سرگیری رابطه باشند، نخواهند توانست به زندگی عادی و معمولشان بازگردند.

یک نکته مهم

نکته دیگر این است که اگر تصمیم به قطع رابطه گرفته شد، این جدایی باید به یکباره و برای همیشه صورت گیرد و نه به صورت تدریجی یا با کم کردن رابطه. تجربه نشان می دهد کم کردن تدریجی رابطه مؤثر نیست و همه چیز باید یک دفعه تمام شود. تنزل رابطه به یک دوستی معمولی هم به هیچ عنوان مؤثر نخواهد بود؛ چرا که این ها سابقه ای از یک رابطه عاطفی را با هم دارند که ممکن است طرفین را دچار مشکلات روحی کند.

هادی بازدید : 282 دوشنبه 11 خرداد 1394 نظرات (0)

غرب به دلیل مشکلات عظیم در کوچک ترین نهاد اجتماعی اش یعنی خانواده در حال فروپاشی و انحطاط است. سیاست زیر سوال بردن هنجارها که روزی برای تامین درآمد کمپانی های بزرگ به هنجار تبدیل شده بود، امروز به مرزهای فرهنگی ایران اسلامی رسیده است و شبکه های ماهواره ای وابسته به غرب و کارشناسانش بسیار تلاش می کنند تا همان سیاست هایی که غرب را نابود کرد دامنگیر ایران و ایرانی کنند.

در همین زمینه عده ای با عنوان کارشناس در شبکه های لس آنجلسی تلاش می کنند بنیان خانواده ایرانی را به لرزه در آورند.

از همین رو "نهضت فرنودی"، کارشناس شبکه "تصویر ایران" در پایگاه اطلاع رسانی اش، وقتی دختر 30 ساله ای از وی می پرسد:

"می خواستم بدانم اگر ازدواج کنم خود ارضایی بر ازدواجم تأثیر دارد یا خیر؟"

در حالی که خود ارضایی را یکی از راه های جلوگیری از عقده های روانی می شمارد، جواب می دهد:

هر کنشی یک واکنش دارد. هر غریزه ای یک پاسخ مناسب دارد. اگر انسان گرسنه یا تشنه شود باید گرسنگی و تشنگی خود را برطرف کند وگرنه زندگیش دچار اختلال می شود؛ غریزه جنسی نیز همین طور است. در صورتی که غریزه جنسی ارضا نشود، در انسان اختلالات روحی و روانی ایجاد می کند. خود ارضایی یکی از روش های ارضاء شهوت است که از به وجود آمدن بسیاری از عقده های روانی و جنسی جلوگیری می کند!!

فرنودی به این هم اکتفا نکرد و آموزه های دینی در جلوگیری از انحرافات جنسی را "افکار دگم مذهبی" می خواند که "موجب اختلالات روانی می شود"! وی در این باره می نویسد: بنابراین بر اساس افکار دگم مذهبی شرایط بروز اختلالات روانی را در خود ایجاد نکنید و به هر روش مطلوب غرایض طبیعی خود را ارضا کنید.

فرنودی پاسخ خود را با ارمغانی که غرب به جوامع ارزانی داشته است، پایان داده و خاطر نشان می کند: خوشبختانه در کشورهای پیشرفته مسئله تعصبات و حسادت های جنسی حل شده است!

اظهارات غیرکارشناسانه کارشناس شبکه تصویر ایران در حالی است که علی رغم توصیه اندک پزشکان غربی در قرن 16 میلادی به خودارضایی، از قرن 17 به بعد این عمل از سوی اکثریت قریب به اتفاق کارشناسان محکوم و از آن به عنوان عامل بسیاری از بیماری های روحی و جسمی یاد می شود. به طوری که ضررهای ناشی از خودارضایی تمام جسم و روح فرد را تحت تأثیر قرار داده و فرد را به سوی مرگ سوق می دهد.

فهرست بیماری هایی که متخصصان غربی برای خودارضایی نام برده اند، بسیار طولانی است که اینها تنها نمونه ای از آنهاست: اختلالات مغزی و عصبی، دیوانگی، جنون، اختلالات استخوانی مثل راشیتیسم، اختلالات سیستم تنفسی نظیر سل، اختلالات قلبی، عروقی، گوارشی و...

یکی از پزشکان غربی (دکتر بورژ) حتی در مورد عواقب این عمل غیراخلاقی گفته است: «تعداد آدم هایی که این عمل زشت (خودارضایی) آنها را به کشتن داده است از آدم هایی که در جنگ و اپیدمی کشته شده اند، بسیار بیشتر است!»

هادی بازدید : 97 دوشنبه 11 خرداد 1394 نظرات (0)

به محض اینکه دردی را در زیر شکم تان احساس کردید، باید سریعاً به پزشک مراجعه کنید تا علت اصلی این مشکل را با اطمینان تشخیص دهد.

نشانه ها و علت هایشان

قاعدگی های دردناک در هر دوره و رابطۀ جنسی دردناک، به هیچ وجه نرمال نیستند. در صورت وجود مشکل، حتماً برای برطرف کردن علت آن باید با متخصص زنان مشورت کنید.

اگر دردهای شکم با تأخیر در قاعدگی همراه باشد، حتماً باید به پزشک مراجعه کنید. ممکن است علت آن حاملگی خارج از رحم یا سقط جنین باشد.

درد بسیار شدید در زیر شکم که مانند ضربۀ چاقو می ماند می تواند نشان دهندۀ پریتونیت (وجود سوراخ هایی در روده) باشد. این مورد بسیار جدی و اورژانسی است!

دردهای شکم همراه با افزایش دمای بدن، شک را به بیماری سالپنژیت (عفونت لوله های تناسلی) برمی انگیزد.

اگر درد همراه با سوزش های ادراری و تب باشد، ممکن است دستگاه ادراری فرد دچار عفونت شده باشد و احتمالاً این عفونت در حال افزایش و گسترش یافتن است.

مورد دیگر، افتادن سنگ ریزه و شن از مجاری ادراری و همراه با درد روده است. درد ممکن است در پشت و پهلو باقی بماند و در پایین شکم و در مردان در بیضه هایشان بپیچد. این مورد، کولیک کلیوی است. در این عارضه، درد چنان شدید است که ممکن است موجب استفراغ شود.

درد در روده خصوصاً در سمت راست و پایین شکم، ممکن است حملۀ آپاندیس باشد. این دردها که ممکن است همراه یا بدون تب باشد، احتمال دارد که استفراغ هم در پی داشته باشد. این وضعیت هم خطرناک و اورژانسی است!

کیست تخمدان یا سرطان تخمدان نیز مشکلاتی هستند که با دردهای شدید در ناحیۀ زیر شکم خود را نشان می دهند.

دردهایی که همراه یبوست و فاقد انتشار گاز هستند و بیشتر از 24 ساعت طول بکشند، احتمال بروز انسداد روده را به ذهن متبادر می سازند.

در تمامی موارد، آنچه که اهمیت دارد این است که در صورت بروز تمام دردهای زیر شکم باید در اولین فرصت به پزشک مراجعه کرد. پزشک برای تعیین علت، به یک سری آزمایش (آزمایش های کلینیکی، تجزیه و تحلیل بیولوژیک، تصویربرداری) متوسل می شود. او می تواند خیالتان را راحت کرده و دردهای تان را تسکین دهد.

 

هادی بازدید : 125 دوشنبه 11 خرداد 1394 نظرات (0)
در این نوشته که از سایت تلگراف ترجمه شده، بعضی از حقایق جالب در مورد دایناسورها را بیان می کنیم.

سنگین ترین دایناسور
سنگین ترین دایناسور شناخته شده تادکنون براکیوزاروس (Brachiosaurus) با وزن تقریبی 80 تن است. وزن و جثه این حیوان تقریبا معادل با 17 فیل آفریقایی است. براکیوزاروس نزدیک به 16 متر قد و 26 متر طول داشته و اسکلت آن بزرگ ترین بازمانده زمین است که در موزه ها در معرض چشمان حیرت زده بازدیدکنندگان قرار می گیرد.
براکیوزاروس

کوچک ترین دایناسور جهان
کوچک ترین فسیل دایناسور که تاکنون شناسایی شده متعلق به لسوتوزوروس (lesothosaurus) است که اندازه ای برابر با یک جوجه کوچک دارد. البته فسیل های کوچک تر از لسوتوزوروس نیز شناسایی شده اما آن ها در حقیقت متعلق به نوزادان دایناسورهای بزرگ تر بوده اند.
 

لسوتوزوروس
کوچک ترین تخم دایناسور
کوچک ترین تخم دایناسور که تاکنون یافت شده فقط 3 سانتی متر طول دارد. هنوز مشخص نیست این تخم متعلق به کدام گونه از دایناسورها بوده است.

باهوش ترین دایناسور جهان
یکی از باهوش ترین دایناسورهای جهان ترودون (Troodon) است. این شکارچی با طول تقریبی 2 متر، مغزی به اندازه پستانداران یا پرندگان امروزی داشت.
 
ترودون
احمق ترین دایناسور جهان
استگوزاروس(Stegosaurus) کوچک ترین مغز را در بین تمام دایناسورها داشته است. اندازه مغز این حیوان فقط 3 سانتی متر و وزن آن فقط 75 گرم بود که برابر با یک گردوی کوچک است. اگرچه در صورتی که شما اندازه مغز را با اندازه بدن مقایسه کنید، آن گاه احتمالا پلاتوزاوروس (Plateosaurus) لقب یکی از احمق ترین دایناسورهای جهان را به خود اختصاص خواهد داد.
 
استگوزاروس

پلاتوزاوروس

بلندترین دایناسور
بلندترین دایناسورها گروه براکیوزارید(Brachiosaurid از ساروپادها sauropod) بودند. پاهای جلویی این دایناسورها بلندتر از پاهای عقبی آن ها بود که باعث می شد آن ها ظاهری شبیه به زرافه ها داشته باشند. این فیزیک بدنی به همراه گردن بسیار بلند به آنها این امکان را می داد تا از بلندترین درختان آن دوران تغذیه کنند. مشهورترین گروه شناخته شده از این دایناسورها 13 متر قد داشت. ساروپوزیدون (Sauroposeidon) بسیار غول پیکر بود و احتمالا تا 18.5 متر قد می کشید.
ساروپوزیدون

سریع ترین دایناسور جهان
سریع ترین دایناسورهای جهان، ارنیتومیمیدها (ornithomimid) مانند درومیسیومیموس (Dromiceiomimus) هستند که با سرعت 60 کیلومتر در ساعت می دویدند.
ارنیتومیمید

قدیمی ترین دایناسور جهان
قدیمی ترین دایناسور جهان که تاکنون شناخته شده با قدمت 230 میلیون سال در ماداگاسگار کشف شده اما تاکنون نام رسمی برای آن انتخاب نشده است. رکورد بعدی متعلق به Eoraptor با قدمت 228 میلیون سال است.
Eoraptor


بلندترین نام دایناسور
طولانی ترین نام دایناسور جهان میکروپاکیسفالوزاروس (Micropachycephalosaurus) به معنای مارمولک کوچک سر ضخیم است! فسیل این حیوان در چین پیدا و در سال 1978 توسط دانگ باستان شناس چینی نامگذاری شد.
 
میکروپاکیسفالوزاروس
چند گونه جدید از دایناسورها در انگلستان یافت شده است؟
تا کنون 108 گونه از دایناسورها در بریتانیا شناسایی شده است. بریتانیا در طی دوره مسوزوئیک منطقه مهمی بود چرا که پل ارتباطی بین آمریکای شمالی و آسیا و اروپا بود. به همین دلیل این منطقه در طی دوره مهاجرت دایناسورها و هم چنین تکامل آنها اهمیت فوق العاده ای داشت.

 

هادی بازدید : 180 دوشنبه 11 خرداد 1394 نظرات (0)

منبع این نوشته ها: منتخبی از تجارب شخصی برخی افراد یا گروهی از آنان و یا برخی از تحقیقات، آزمایشها و احتمالات بوده.

نکته: مطالب زیر به ترتیب عمق عاشقیت مرتب شده، پیشنهاد میشه از اول به سمت پایین خونده بشه چون در صورت مختلط خونده شدن احتمال سر در گم شدن خیلی زیاده.


چگونه کسی را عاشق خود کنیم؟

اگه کسی هنوز حس بدی نسبت به ما نداشته باشه خیلی راحت تر می تونید اون رو عاشق خودتون کنید.

1. رعایت اعتدال در رابطه
اول از همه باید این نکته رعایت بشه که نباید بیش از حد به طرفتون نزدیک بشید و همش کنارش باشید. سعی کنید این رابطه رو معمولی جلوه بدید. حتما یه چیزی بوده که گفتن دوری و دوستی. همیشه بودن، باعث میشه حس قشنگ دلتنگی از بین بره و شما تکراری به نظر بیان البته زیاد دور بودن هم خوب نیست چون ممکنه کم کم از یاد برید و فراموش بشید.

2. صمیمیت به مرور زمان
یکدفعه صمیمی نشید بلکه سعی کنید کم کم و به مرور زمان صمیمیت بیشتری پیدا کنید. صمیمیت بیش از حد باعث زدگی و خستگی طرفتون از شما میشه.

3. داشتن آشنایی که با طرفتون نزدیکه
اگه یکی رو داشته باشید که به طرفتون نزدیک باشه خیلی خوبه. چون می تونید بوسیله اون اولا اطلاعات خوبی رو ازش بدست بیارید مثل: چیزهای مورد علاقه اش، حس اون نسبت به شما، کارهای روزمره اش و ... و همچنین از اون می تونیم به عنوان یک انتقال دهنده اخبار از طرف خودتون استفاده کنید. به صورت زیر:
ازش بخواهید که وقتی با طرفتون هست در مورد شما و قابلیت هاتون و خوبی هاتون صحبت کنه البته همون اندازه که هستید یا دارید نه بیشتر چون دروغ می تونه اولین قدم برای تنفر از شما بشه.

4. حقیقت گو باشید
همیشه سعی کنید آنچه هستید و آنچه می تونید در آینده باشید را بگویید نه بیشتر.
شاید با تعریف بیش از حد از خود در مورد کارهای آینده محبوبیتی کسب کنید اما این کار در آینده در صورت انجام ندادن می تونه از شما یک آدم بی دست و پا رو برای طرفتون تعریف کنه و در صورت انجام دادن سطح توقعات رو بالا ببره.

5. در ابتدا در مورد کارهای روزانش صحبت کنید
کارهای روزانه طرفتون رو بدونید و در ابتدا در مورد اون ها باهاش حرف بزنید و صحبتتون رو پراکنده نکنید.

6. تفاهم ها رو به زبون بیارید
چیزهای مورد علاقه طرفتون رو به صورتی بفهمید (البته بهتره اون نفهمه که می دونید) و از اونا استفاده کنید و یا در موردشون بپرسید. مثلا اگه فهمیدید طرفتون به آب پرتقال علاقه داره، از اون بپرسید: نظرت با خوردن یه لیوان آب پرتقال چیه؟ و یا می تونید بگید: من آب پرتقال خیلی دوست دارم تو چی؟ مطمئنا اون با شنیدن این حرف سر شوق میاد و میگه: چه تفاهمی!

7. ازش به عنوان یک حلال مشکلات استفاده نکنید
هیچ وقت مشکلات خود رو به صورت آشکار بیان نکنید و بزارید شما برای اون یک تکیه گاه باشید. سعی کنید طوری باشید که از با شما بودن لذت ببره.

8. به بهترین شکل حرف بزنید
درست و به آرامی حرف بزنید، شمرده و کوتاه. هرگز عصبانیت خود رو در صبحت کردنتون بروز ندید. اجازه حرف زدن به طرفتون رو بدید. سعی کنید شما سوال کننده باشید در حالی خود جواب سوال رو می دونید تا شاید وقتی جواب درستی نداشت احساس حقارت نکنه و شما به آرامی اون رو جبران کنید.

9. لبخند بزنید و مهربان باشید
لبخند رو با خود داشته باشید و برای تایید صحبت های طرفتون حتما از بله به همراه لبخند استفاده کنید. به طرفتون بفهمونید از اینکه باهاش هستید لذت می برید. همچنین اصل مهم مهر و محبت باید تا همیشه پای بر جا باشه و هرگز فراموش نشه.

10. ساده ولی زیبا و شیک باشید
سعی کنید چهرتون رو همیشه شاداب داشته باشید و هیچ وقت آشفته نباشید. لباس هایی که بهتون میاد و طرفتون هم خوشش میاد بپوشید. زیبایی رو به طوری ذاتی نشون بدید و از آرایش هایی که موجب زیبایی افراطی میشه استفاده نکنید چون ممکنه وقتی طرفتون شما رو در حالت عادی ببینه از شما دل سرد بشه.

11. در مورد مسائلی مانند عشق حرف بزنید
در مکالمات از خودتون (شما و طرفتون) حرف بزنید، البته به اندازه. بعضی وقت ها در مورد عشق، دوست داشتن، حس قشنگ عاشق شدن و از این موارد به صورت سوال جوابی حرف بزنید و نظرش رو بدونید.

12. پرسش های منفی تضمینی بپرسید
گاهی اوقات پرسیدن سوالاتی به صورت منفی که خودتون جوابش رو می دونید باعث میشه طرفتون عشقش رو نسبت به شما نشون بده. البته حتما باید خودتون قبل جوابش بدونید در جواب چه خواهد گفت. این تکنیک می تونه برای خیلی ها موثر باشه.
مثلا ازش بپرسید: تو از من بدت میاد، مگه نه؟ (البته اگه مطمئنید میگه نه، خیلیم دوست دارم، بپرسیدا) طرفتون چند ثانیه به فکر فرو میره و بعدش جواب مورد علاقتون رو بهتون میده و البته این سوال اون رو به این فکر فرو می بره که چرا همچین حرفی رو زد و از اون به بعد سعی میکنه عشقش رو نسبت به شما بیشتر نشون بده. (بیش از حد از این روش استفاده نکنید.)

13. هدیه بدهید
به مناسبت های مختلف و یا بی دلیل به طرفتون کادو بدید. بهتره در ابتدا کادوهای بسیار گران بها خریداری نکنید چون این امر بی دلیل باعث بالا رفتن سطح توقع طرفتون میشه و اگر روزی شما به مناسبتی کادوی مورد علاقه اش رو که ممکن بسیار گران بها هم باشه تهیه نکنید موجب شده علاقه طرفتون بهتون صفر بشه. این به این معنی نیست که طرفتون به خاطر پول و یا کادوهاتون شما رو دوست داره بلکه خودتون این طوری بهش فهموندین و سطح توقع اون رو بیش از اندازه کردید.
هدیه ای بدید که بسیار مورد استفاده اش باشه تا هر وقت ازش استفاده میکنه به یاد شما بیوفته. شما هم ازش بپرسید که از اون کادو استفاده می کنه و یا ازش خوشش اومده.

14. احترام بزارید
همیشه برای طرفتون احترام فوق العاده ای قائل شوید. هیچ گاه در مکالمتون دیگران رو ازش برتر جلوه ندید، هر چند در ظاهر شاید عکس العملی نداشته باشه اما در درون با خود هر لحظه به یاد حرفتون می افته و غصه می خوره که امکان کم رنگ شدن عشق و عقده شدن این موضوع هست.

15. بدی هاش را هرگز بهش نگوید
به طرفتون بدی هاش رو به طور آشکار نگید بلکه سعی کنید اون رو حل کنید و یا بهش بفهمونین بدی هاش و مشکلاتش رو دوست دارید حل کنید.

16. خوبی هاش رو براش تکرار کنید
هر فردی به طور ذاتی برخی خصوصیات رو داره که موجب برتری اون نسبت به بقیه میشه. مثلا اگه نقاشیش خوبه می تونید در مورد این موضوع پا فشاری بیشتری کنید و اون رو برای دارا بودن این خاصیت تحسین کنید. همچنین قابلیت های خودتون رو بهش نشون بدید تا احساس افتخار کنه.

17. خودتون عاشق باشید
برای اینکه کسی عاشقتون باشد بهتره در ابتدا خود یک عاشق واقعی باشید و این رو بارها به طرفتون ثابت کنید.

18. الگوی عشق برای خود داشته باشید
خود را باور داشته باشید. امیدوار به آینده و به خدایتان زیاد فکر کنید چون او خالق عشق است. اگه به یک عشق واقعی فکر می کنید خدا بهترین و بزرگترین عاشق است پس بهترین الگو در نزدیکی شماست.

19. از عشقتون سو ء استفاده نکنید
نزارید عشقی که دوست دارید طرفتون بهتون داشته باشه باعث بشه اون چیزی رو از دست بده و یا بعدا پشیمون بشه. باهاش زیاد در مورد این موضوع حرف بزنید. بیش از خودتون به فکر اون باشید تا به این صورت عشق خودتون رو ثابت کنید.

20.رثابت کنید یک همدم خوب می تونید باشید
به طرفتون این اطمینان رو بدید که می تونه با شما درد و دل کنه و رازهای خودش رو بهتون بگه. باید بهش ثابت کنید بهترین مأمن اسرار و یا همدرد براش هستید. چون معمولا افراد رازهای دل و درد و دل هاشون رو به نزدیکانی که خیلی دوسشون دارند میگند پس از این طریق شما می تونید فرد مورد علاقه طرفتون باشید.

قدرت عشق رو باور داشته باشید که می تونه آدمی و زندگیش رو به کلی متحول کنه، پس عاشق باشید و دیگران رو عاشق کنید.

هادی بازدید : 108 دوشنبه 11 خرداد 1394 نظرات (0)

 

یک دوست دات کام
 
 
 
Today Photo

ترجمۀ فایل های word و PDF با گوگل ترنسلیت

شبکه و اینترنت | ترجمۀ فایل های word و PDF با گوگل ترنسلیت یکی از قابلیت های متعدد گوگل ترنسلیت، امکان ترجمۀ فایل های متنی شماست...
 

یکی از قابلیت های متعدد گوگل ترنسلیت امکان ترجمۀ فایل ها متنی شماست، برای اینکار شما تنها کافیست به صفحۀ گوگل ترنسلیت رفته و فایل خود را آپلود کنید:

ترجمۀ فایل های word و PDF با گوگل ترنسلیت

↓↓

ترجمۀ فایل های word و PDF با گوگل ترنسلیت

شما خروجی فایل خود را در یک صفحۀ جدید داخل مرورگرتان مشاهده میکنید! در این قمست اگر گوگل کمی خوش سلیقگی به خرج میداد و اجازۀ دانلود متن ترجمه شده با فرمت های مختلف را در اختیار کاربر قرار میداد، کار انتهای بسیار شیرین تری داشت.

ذکر این نکته ضروریست که فایل های PDF فارسی هنگام ترجمه دچار به هم ریختگی میشوند پس وقت خود را برای آنها حرام نکنید.

هادی بازدید : 4317 دوشنبه 11 خرداد 1394 نظرات (0)

موارد مصرف :

اگر دچار رسوب گرفتگی در رگهای بدن شده اید ، نیازی به عمل قلب باز وجود ندارد . زیرا گرفتگی رگها پس از این ، شما را آزار نخواهد داد . فقط کافی است ، روزی نصف استکان ( معادل 30CC )از این شربت غلیظ و طبیعی میل نمایید ؛ تا به کلی برطرف گردد .

طرز تهیه :

تعداد 30 حبه سیر را پوست گرفته همراه با 5 عدد لیموترش ( شیرازی ) با پوست که قبلا هسته های آن را گرفته اید ، در هم زن ( میکسر ) بریزید . پس از آن که همه ی محتویات له شده در میکسر را با یک لیتر آب مخلوط نموده و بجوشانید ( نکته ی مهم : فقط و فقط ، یک بار جوش بخورد ) . پس از سرد شدن ، آن را از صافی رد نموده و محتویات را داخل یک شیشه بریزید و در یخچال نگهداری کنید .

روش مصرف :

همانطور که قبلانیز گفته شد ، روزانه نصف استکان، معادل 30CC ، به اختیار خودتان، قبل یا بعد از غذاهای اصلی، میل نمایید . پس از سپری شدن سه ( 3 ) هفته از مصرف مداوم این عصاره ی طبیعی ، احساس جوانی و شادابی در تمام وجودو بدنتان قابل لمس است . تمامی گرفتگی های رگ های بدن و سایر عوارض آنها به عنوان مثال دید کم و سنگینی گوش به حالت عادی خود باز خواهد گشت .

نکته مهم :

بعد از مصرف یک دوره ی سه هفته ای ، شما باید هشت ( 8 ) روز استراحت کرده و سپس دومین دوره ی مصرف سه هفته ای را اجرا کنید . به این ترتیب یک موفقیت موثر ایجاد می شود . این دوره ی درمان ، ارزان ، موثر و بی ضرر را می بایست هر ساله تکرار کرد .

بوی سیر :

با خوردن این مایع ، هیچ کس بوی نامطلوب سیر را حس نخواهد کرد ( امتحان کنید ) .

خواص شربت :

نیروهای شفا بخش سیر و لیموترش ، کاملا خود را پس از مصرف این مایع ، نشان می دهند . افرادی که مبتلا به کلسترول بد(LDL) بوده و رگ های آنها رسوب گرفتگی دارد و یا این که مشکل چربی خون دارند ، می توانند ؛ شبها بدون پریشانی خاطر خواب راحت و آسوده ای داشته باشند . به فعالیت های بدنی ، ورزش پرداخته ، زیرا انسداد رگهای آنها ، ازبین رفته است . همچنین مصرف این عصاره برای کسانی که سایش دندان ( دندان کروچه ) داشته و یا جرم دندان دارند ، مفید است .

 

در آخر توصیه می کنیم برای اینکه سیر را پوست بکنید ، سیر را در کاسه ای آب ریخته و پس از آن پوست سیر را به راحتی از آن جدا کنید .

این مطلب از سایت دانشکده ی پزشکی ، دانشگاه ارلانگن به نشانی : ( http://www.uni-erlangen.org ) برداشت و ترجمه گردیده است . لازم به توضیح است که دانشگاه ارلانگن در شمال شرق کشور آلمان واقع است .(University of Erlangen)

 

هادی بازدید : 141 دوشنبه 11 خرداد 1394 نظرات (0)


اغلب لوازم آرایش هایی که به این منظور به کار می روند نیز گرانقیمت و با مواد شیمیایی هستند درنتیجه برای پوست حساس اطراف چشم مضر می باشند. اینجا چندین درمان طبیعی و قطعی وجود دارد که به شما کمک می کند این علائم نامطلوب را از بین ببرید و از وقوع مجدد آن نیز جلوگیری کنید.

در ادامه ی مطلب 5 مورد از بهترین درمانها را خواهیم داشت:

خمیر گوجه فرنگی

خمیر گوجه فرنگی یکی از موثرترین درمان ها برای سیاهی دور چشم است. شما می توانید براحتی آن را در منزل تهیه کنید. یک یا دو گوجه فرنگی، یک قاشق سوپخوری آبلیمو و مقدارکمی زردچوبه بردارید و با هم ترکیب کنید تا یک خمیر به دست آید و آن را به آرامی اطراف چشمانتان بگذارید. به آرامی با آب تمیز بعد از 10 یا 20 دقیقه آن را بشویید. این عملیات را دوبار الی 3 بار در هفته انجام دهید تا رنگ پوست اطراف چشمانتان را روشنتر کنید. خواهید دید که این تیرگی ها به مرور کلا از بین خواهند رفت.

خیار و سیب زمینی

با گذاشتن تکه هایی از خیار تازه یا سیب زمینی روی چشمانتان می توانید به کاهش تیرگی های دور چشم کمک کنید. به جای این تکه ها شما می توانید از آب تازه خیار یا سیب زمینی با کمک پنبه به پوست اطراف چشمانتان بزنید که اثر پذیری آن سریعتر و بهتر خواهد بود.

روغن بادام

روغن بادام یکی دیگر از اجزاء طبیعی است که برای پوست حساس اطراف چشم بسیار مفید بوده، همه ی کاری که باید بکنید این است که مقداری روغن بادام را قبل از این که بخوابید به اطراف چشم بمالید و صبح روز بعد با آب سرد بشویید. این عمل را حداقل یک ماه باید انجام دهید تا نتیجه ی مطلوب آن حاصل شود.

برگ های خرد شده ی نعناع

با استفاده از برگ های نعناع خرد شده در اطراف چشمانتان به از بین رفتن سیاهی اطراف چشم کمک کنید. برگ های خرد شده نعناع تازه را در اطراف چشمانتان بگذارید و به مدت 10 دقیقه صبر کنید. سپس آنها را با یک پارچه ی خنک و تمیز بردارید. علاوه بر این که احساس آرامش خواهید کرد هم چنین سیاهی چشمانتان از بین می رود.

آب پرتقال و گلیسیرین

به کار بردن اصولی آب پرتقال ترکیب شده با گلسیرین یک راه موثر برای از بین بردن سیاهی دور چشم است. بهر حال، با این کار حلقه های سیاه دور چشم از بین می رود و پوست صافتر و براق تر به نظر می رسد.

اگر می خواهید سیاهی دور چشمانتان را بدون گذراندن وقت و بدون آسیب پوست از بین ببرید از این درمانهای خانگی کمک بگیرید.

 

 

هادی بازدید : 155 دوشنبه 11 خرداد 1394 نظرات (0)

در طول دوران بارداری یکی از مشکلاتی که مادران باردار را تهدید می کند، سقط جنین است. بسیاری از آنها که قبلاً این مشکل را داشته اند از بارداری مجدد می ترسند. اغلب مادرانی که می خواهند برای بارداری اقدام کنند، اطلاعاتی در مورد اینکه چگونه ممکن است این مشکل به وجود بیاید، ندارند. با خانم دکتر صفارزاده، متخصص زنان و زایمان در مورد نشانه های سقط و این که بعد از سقط چه باید کرد و دلایل و راه حل های پیشگیری از آن صحبت کرده ایم.

اگر احساس کنید در وضعیت سقط جنین هستید چه باید بکنید؟

اگر در زمان حاملگی نشانه هایی مانند خونریزی یا درد شکمی داشتید، بلافاصله با دکتر یا مامای خود تماس بگیرید. مراقب شما را معاینه می کند تا علاوه بر بررسی وضعیت رحم، متوجه شود خونریزی از جانب گردنه رحم شماست یا خیر. همچنین ممکن است آزمایش خون بدهد تا هورمون hCG بارداری را اندازه بگیرد و اگر مقدار آن در خون شما رو به افزایش است آزمایش را در دو سه روز آینده تکرار کند.

هر خونریزی به معنای سقط جنین نیست

علائم سقط جنین لک دیدن یا خونریزی مهبلی معمولاً اولین نشانه های سقط جنین هستند. البته به یاد داشته باشید یکی از هر چهار زن باردار در اوایل بارداری خونریزی دارد و لک می بیند، اما نیمی از این بارداری ها به سقط جنین منجر نمی شوند. شاید درد شکمی هم داشته باشید که معمولاً بعد از اولین خونریزی شروع می شود. حتی ممکن است احساس انقباضات شکمی مداوم خفیف یا شدید و یا احساسی شبیه درد پشت خفیف یا فشار در لگن خاصره داشته باشید. اگر درد و خونریزی را با هم دارید، احتمال دوام بارداری شما کمتر می شود.

خونریزی مهبلی یا درد در اوایل بارداری ممکن است ممکن است نشانه بارداری مولار یا بارداری خارج رحمی باشد. اگر هر کدام از این نشانه ها را داشتید، بلافاصله با دکتر یا ماما تماس بگیرید تا تشخیص دهد آیا مشکل بالقوه است که نیاز به درمان فوری دارد یا خیر. همچنین اگر RH خون شما منفی است، شاید تا دو سه روز بعد از اولین خونریزی نیاز به تزریق گلوبولین مصونیت RH داشته باشید، مگر آنکه پدر فرزندتان نیز RH منفی باشد.

چه عواملی باعث سقط جنین می شود؟

اگر چه احتمال سقط جنین برای هر زنی وجود دارد، برخی بیشتر از دیگران در معرض سقط قرار می گیرند. در اینجا چند فاکتور خطرساز سقط جنین را ذکر می کنیم. یکی از عوامل تاثیرگذار در سقط جنین سن است؛ در واقع، در زنان 40 ساله دو برابر زنان 20 ساله احتمال سقط جنین وجود دارد.

یکی دیگر از عوامل موثر در سقط جنین بیماری های مزمن است، مانند دیابتی که درست کنترل نشده است، اختلالات وراثتی در انعقاد خون، نقص های خود ایمنی مشخص(مانند سندروم انتی فسفولیپید یا لوپوس) و اختلالات هورمونی خاص، داشتن ناهنجاری های مشخص رحمی یا گردن رحم ضعیف یا به طور نامعمولی کوتاه. تحقیقات نشان داده است اگر شما لیستری، گوشک، سرخجه، سرخک، سیتومگالو ویروس، پاروو ویروس، سوزاک، اچ آی وی و عفونت های دیگری داشته باشید، خطر احتمال سقط جنین بالاتر است.

استفاده از مشروبات الکلی، و مصرف مواد مخدر مانند سیگار کشیدن بسیار و مواد مخدری مثل کوکائین و اکستازی در حین حاملگی باعث افزایش خطر سقط جنین می شود. برخی مطالعات نشان داده اند رابطه ای میان نوشیدن بیش از چهار فنجان قهوه در روز و خطر سقط جنین وجود دارد. برخی داروها با افزایش سقط جنین رابطه دارند، بنابراین مهم است با مراقب خود درباره بی خطر بودن داروهای مصرفی در زمان آبستنی صحبت کنید.

این مورد شامل تجویزها و داروهای بدون نسخه، داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی مانند ایبوپروفن و آسپیرین نیز می شود. قرار گرفتن در معرض سموم محیطی و دیگر فاکتورهای محیطی که خطر سقط جنین را افزایش می دهند مانند سرب و آرسنیک، برخی مواد شیمیایی مانند فرمالدئید، بنزن، و اکسید اتیلن و مقادیر زیاد از تشعشع یا گازهای بیهوشی؛ از دیگر عوامل سقط جنین محسوب می شوند.

از عوامل تاثیرگذار در سقط جنین سن است؛ در واقع، در زنان 40 ساله دو برابر زنان 20 ساله احتمال سقط جنین وجود دارد. یکی دیگر از عوامل موثر در سقط جنین بیماری های مزمن است، مانند دیابتی که درست کنترل نشده است.

برای جلوگیری از سقط چه مواردی را باید رعایت کنید؟

مادران باید تمام آزمایش های گفته شده را انجام دهند. (اگر قبلاً سقط داشته اید) استراحت کنند و فعالیت های بدنی خود را کاهش دهند. از رفت و آمد در محیط های آلوده و همچنین مهد کودک ها خودداری و از افراد سرماخورده دوری کنند. مصرف قرص اسید فولیک 5 میلی گرم و آسپرین بچه با صلاحدید پزشکشان می تواند به پیشگیری از سقط کمک کند.

سقط جنین چگونه تشخیص داده و درمان می شود؟

پزشک متخصص زنان برای حصول اطمینان از سقط جنین، سونوگرافی برای مادر می نویسد. اگر جنین کاملاً از رحم مادر خارج شده باشد، معمولاً کار دیگری انجام نمی گیرد، اما معمولاً رحم کاملاً تخلیه نمی شود و نیاز به کورتاژ دارد. در فرایند کورتاژ تمام بقایای جنین از بدن مادر خارج می شود. اگر علائم سقط در مادری دیده شود، اما سقط تایید نگردد، برای چند روز استراحت کامل برای مادر تجویز می شود و باید در بیمارستان تحت نظر پزشک متخصص بستری شود. اگر زنی دوبار پشت سر هم سابقه سقط داشته باشد، باید از نظر ژنتیکی و خونی مورد آزمایش واقع شود. این آزمایش ها علل دقیق سقط های او را مشخص خواهد کرد.

علائم سقط جنین

معمولاً در سه ماهه اول بارداری دو علامت وجود دارد که ممکن است مادر باردار را در مورد سقط به شک بیندازد. نشانه هایی که این شک را به وجود می آورند درد و خونریزی هستند. البته در سه ماهه اول بارداری درد شایع است، دردی شبیه درد عادت ماهانه که مانع خوابیدن مادر و مزاحم زندگی روزمره او نمی شود. لک بینی در 3 ماهه اول بارداری تهدید به سقط به حساب می آید، اما هر گونه لک بینی دلیل بر سقط نیست. 25 تا 30 درصد مادران باردار لک بینی دارند که با مراجعه به پزشک متخصص زنان و انجام سونوگرافی دلیل آن مشخص می شود.

پیامدهای سقط جنین برای یک زن چیست؟

به دلیل اینکه در اکثر موارد سقط جنین به هر شکل همراه با خونریزی است، ادامه خونریزی به دنبال سقط جنین و یا خونریزی در طی آن می تواند برای سلامت مادر زیانبار باشد و به کم خونی و مشکلات جسمی و روحی و حتی مرگ مادر منجر شود. بروز عفونت و زخم های عفونی در خارج و داخل رحم به دلیل دستکاری های انجام شده در حین ختم حاملگی می تواند منجر به عفونت لوله و چسبندگی داخل رحمی و عقیمی دائم زن شود. زنانی که دچار سقط می شوند، گرفتار واکنش سوگواری فوق العاده شدیدی می شوند. مهمترین پاسخ با احساس گناه مشخص می شود. کاملاً منطقی است اگر فرض کنیم این ناراحتی عاطفی با از دست دادن بارداری های مکرر پیچیده تر خواهد شد.

بعد از سقط جنین چه اتفاقی رخ می داد؟

به مدت یک یا چند روز دردهای انقباضی خفیف شبیه قاعدگی و 1 تا 2 هفته خونریزی خواهید داشت. در این حالت می توانید برای تسکین درد از ایبوپروفن یا استامینوفن استفاده کنید. از آمیزش زناشویی، شنا کردن، دوش گرفتن و استفاده از داروهای واژنی به مدت حداقل 1 تا 2 هفته پرهیز کنید تا زمانی که خونریزی شما قطع شود. اگر به خونریزی شدید دچار شدید و یا عفونت یا احساس درد شدید داشتید، بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید. اگر خونریزی شما شدید است و احساس ضعف، سرگیجه یا منگی می کنید، ممکن است دچار شوک شوید. در چنین شرایطی با اورژانس تماس بگیرید.

آیا با یکبار سقط، شانس باردار شدن دوباره وجود دارد؟

اگر چه حق دارید نگران احتمال سقط جنین بعدی باشید، اما متخصصان باروری یک مورد از دست دادن بارداری زود هنگام را نشانه وجود مشکلی در شما یا همسرتان تلقی نمی کنند. برخی مراقبت ها بعد از دو سقط جنین متوالی، دستور آزمایشات ژنتیکی و خونی مخصوص می دهند تا منشأ مشکل را پیدا کنند، مخصوصاً اگر بالای 35 سال داشته یا از نظر پزشکی شرایط خاص داشته باشید. در شرایط به خصوص مانند زمانی که در سه ماهه دوم سقط جنین اتفاق می افتد و یا به دلیل ضعف گردنه رحم، زایمان زودرس در اوایل سه ماهه سوم صورت می گیرد، احتمالاً بعد از یک سقط شما را به متخصص زایمان پر خطر ارجاع می دهند تا شرایط حاملگی تان را به دقت بررسی کند.

چه مدت بعد از سقط می توان باردار شد؟

بهتر است مدتی صبر کنید تا بتوانید در آینده بارداری موفقی داشته باشید، زیرا مدتی طول می کشد تا رحم خود را بازسازی کند و پوشش دیواره آن، قوی و سالم شود. اگر فرد از شرایط روحی و جسمی خوبی برخوردار باشد، می تواند پس از گذشت دو یا سه قاعدگی از سقط، اقدام به بارداری کند. چه خود به خود سقط کرده باشید و چه بافت را برداشته باشید، طی 4 تا 6 هفته بعد دوباره قاعده می شوید. برخی پزشکان می گویند بعد از این مدت دوباره می توانید آبستن شوید، اما برخی دیگر توصیه می کنند یک دوره قاعدگی دیگر را هم بگذرانید تا زمان بیشتری برای بهبودی جسمی و روحی داشته باشید.

هادی بازدید : 264 دوشنبه 11 خرداد 1394 نظرات (0)

بله هنوز هم نتونستن مشکلش رو حل کنن . من فقط چند مدل اطلاعات قدیمی و جدید داشتم که جمع کردم همه رو اینجا . امیدوارم مفید باشه .....

 

کلیات ...

در اقیانوس اطلس، منطقه شگفت انگیزی وجود دارد که تاکنون، تعداد زیادی از هواپیماها و کشتی ها، بی آنکه نشانه ای از خود برجای گذارند، به طرز اسرارآمیزی در آنجا ناپدید شده اند. این منطقه مرگبار که اصطلاحا «مثلث برمودا» یا «مثلث شیطان» نامیده می شود، از شمال به جزیره «برمودا» از باختر به « فلوریدا» و از سوی خاور به نقطه ای از اقیانوس اطلس محدود میشود. حوادث شگفت انگیزی که در این نقطه از عالم اتفاق افتاده، دانشمندان را بر آن داشته است تا در « مثلث برمودا» به مطالعه و کاوش بپردازند و در رابطه با این حوادث، نظریات گوناگون ارائه دهند، ولی این کوشش ها، تا کنون کمکی به حل معما نکرده است.

 

اولین اتفاق ...

در حدود ساعت 5/10 شامگاه 29 ژانویه 1948 هواپیمای بزرگ چهار موتوره بریتانیا موسوم به « استار تایگر» هنگامی که با 26 مسافر و خدمه بر فراز « مثلث برمودا» پرواز می کرد، ناگهان به طرز اسرارامیزی ناپدید شد و دیگر هیچ خبری از آن به دست نیامد.

چند دقیقه قبل، تنها یک پیام رادیویی از خلبان هواپیما دریافت شده بود که اعلام کرده بود « هوا خوب است و هیچ مانعی وجود ندارد»

با این حال، هواپیمای « استار تایگر» ناپدید گردید و معلوم نشد چه بلایی بر سر آن آمد. در ساعت 45/7 دقیقه بامداد روز 17 ژانویه 1949 کاپیتان با هواپیمای خود از فرودگاهی در جزیره « برمودا» به هوا برخاست تا به «کینگستون» واقع در « جامائیکا» برود، ولی این هوایما نیز هنگام عبور از فراز « مثلث برمودا» به سرونوشت هواپیمای قبلی دچار گردید. کاپیتان 40 دقیقه پس از پرواز، طی یک تماس رادیویی، وضع هوا را عالی توصیف کرد و با اطمینان گفت که به موقع به « جامائیکا» خواهد رسید.

ولی این آخرین پیامی بود که از خلبان هواپیما دریافت شد و پس از آن، فقط سکوتی اسرار آمیز بر قرار گردید.

برای یافتن این هواپیما، قطعات شکسته آن، و یا حتی آثار روغن و بنزین بر سطح آب که می توانست سرنخی به دست دهد، جستجوی گسترده ای به عمل آمد، لیکن این جستجو کاملا بی فایده بود. پیش از ناپدید شدن این دو هواپیما، حادثه شگفت انگیزی در مثلث برمودا رخ داده بود که توجه همگان را به خود جلب کرد و در حقیقت وجه تسمیه «مثلث برمودا» از آنجا ناشی شد.

 

 

وجه تسمیه «مثلث برمودا» ...

در روز 5 دسامبر 1945 پنج بمب افکن از نوع «اونجر» به منظور انجام یک پرواز تمرینی که پرواز شماره 19 نامیده می شد، از پایگاه نظامی « فورت لودردیل» واقع در « فلوریدا» به هوا برخاستند . طبق برنامه ، آنها می بایستی یک مسیر مثلث شکل را طی کنند و دوباره به پایگاه بازگردند.

قبلا چندین بار چنین تمرینی را انجام داده بودند، از این رو این ماموریت بر ایشان دشوار نبود. از سوی دیگر، خلبانان و خدمه این پنج بمب افکن را افرادی با تجربه و ماهر تشکیل می دادندم. و همه هواپیماها مجهز به بهترین دستگاه بی سیم و تجهیزات هوانوردی بودند.

در ساعت 10/2 دقیقه آن روز، هر پنج بمب افکن به هوا برخاستند و با آرایشی زیبا و سرعتی در حدود 200 مایل در ساعت به سوی خاور به پرواز در آمدند.

در ساعت 45/3 دقیقه، حادثه وحشتناکی رخ داد. ستوان «تایلو» فرمانده این اسکادران طی تماس رادیویی با برج مراقبت فریاد زد:

- برج مراقبت ... وضع اضطراری پیش آمده ... انگار ما از مسیر خود منحرف شده ایم... ما قادر نیستیم زمین را ببینیم... تکرار می کنم ... ما قادر نیستیم زمین را ببینیم.

مسئول برج مراقبت پرسید:

- حالا در چه موقعیتی هستید؟

- موقعیت خود را به درستی نمی دانیم ... اصلا نمی دانیم کجا هستیم . به نظر میرسد راه را گم کرده ایم.
مسئول برج مراقبت از این سخن بر خود لرزید. چگونه ممکن بود پنج هواپیما، با سرنشینان پر تجربه خود، در شرایطی که هوا کاملا مساعد بود راه خود را گم کنند.

برج مراقبت گفت:

- طاقت داشته باشید. به سوی غرب پرواز کنید.

ستوان « تایلور» پاسخ داد:

- ما اصلا نمی دانیم غرب کجاست... همه دستگاه ها از کار افتاده ... همه چیز شگفت انگیز است. هیچ جهتی را نمی توانیم تشخیص دهیم. حتی اقیانوس شکل دیگری به خود گرفته است...

چند لحظه بعد، دوباره صدای ستوان« تایلور» به گوش ریسید که دیوانه وار فریاد زد:

- ما وارد آب های سفید می شویم ... خطر همچون دشنه ای به سوی ما می آید... کمک ... کمک ...

و این آخرین پیام ستوان « تایلور» بود و صدای او برای همیشه خاموش شد. مسئولان فرودگاه، وضع اضطراری اعلام کردند و یک هواپیمای « مارتین مرینر» با 13 سرنشین و مجهز به کلیه وسایل نجات از زمین برخاست تا به جستجوی پنج هواپیمای بمب افکن بپردازد، ولی شگفت اینکه این هواپیما نیز به همان سرنوشت پنج بمب افکن دچار گردید و برای همیشه ناپدید شد.

در ساعت 4/7 دقیقه بعد از ظهر آن روز، برج مراقبت نیروی دریایی در « اوپالوکا» پیام ضعیفی دریافت کرد که مربوط به یکی از هواپیماهای پرواز شماره 19 بود. عجیب آن بود که به موجب پیش بینی، موجودی بنزین آخرین هواپیما می بایستی تقریبا دو ساعت پیش تمام شده باشد، در حالی که هنوز در آسمان بود.

سپیده دم روز بعد، 242 فروند هواپیما و 18 فروند کشتی به جستجوی هواپیماهای گمشده پرداختند، ولی اثری از آنها نیافتند. انگار این هواپیماها، قطره ای شده و به درون اقیانوس فرو رفته بودند.

هرگاه فرض کنیم که این پنج هواپیمای بمب افکن، در آسمان با یکدیگر تصادم کرده اند، می بایستی قطعات شکسته هواپیما و یا آثار و علائمی از این تصادم پیدا می شد و از سوی دیگر هنگامی که ستوان«تایلور» وضع اضطراری اعلام کرد، برخی از خدمه هواپیما می توانستند به وسیله چتر نجات، خود را از مهلکه رهایی بخشند، یا پس از سقوط در آب از وسایل ایمنی نظیر تشک های بادی و جلیقه های نجات استفاده کنند، در حالی که معلوم نیست چرا هیچ یک از این اقدامات صورت نگرفت . هواپیمای « مارتین مرینر» که به کمک این پنج هواپیما شتافته بود، به گونه ای ساخته شده بود که می توانست روی آب بنشیند، در حالی که این هواپیما نیز بی آنکه با برج مراقبت تماس بگیرد، به طرز اسرارآمیزی ناپدید شد.

واقعیت حادثه تا به امروز کشف نشده و این ماجرا همچنان در شمار یکی از اسرار حل نشده عالم، باقی مانده است. پس از این رویداد، تعداد زیادی هواپیما و کشتی همراه با سرنشینان آنها در منطقه مثلث برمودا ناپدید شده اند که تا کنون اثری از آنها به دست نیامده است و این حوادث موجب شده که دانشمندان نظریات گوناگون در رابطه با « مثلث برمودا» ارائه دهند.

 

 

 

نظریات دانشمندان ...

پاره ای از این دانشمندان بر این اعتقادند که از مثلث برمودا، دریچه ای به دنیای دیگر گشوده می شود و این کشتی ها و هواپیماها از آن دریچه به بعد دیگری که برای ما ناشناخته است منتقل می شوند و گروهی دیگر گناه این حوادث را به گردن موجودات فضایی می اندازند و می گویند که ساکنان کرات دیگر، کشتی ها و هواپیماها را با سرنشینانش برای تحقیق به کرات خود می برند.

برخی دیگر نیز با توجه به فرضیه فرو رفتن قاره افسانه ای آتلانتیس به زیر آب ، بر این باورند که در اعماق آب های مثلث برمودا، بلور عظیمی وجود دارد که اشعه ای قوی تر از لیزر از آن ساطع می شود و این اشعه کشتی ها و هواپیماها را ذوب می کند. در نقشه های قدیم یقاره ای به نام « آتلانتیس» به چشم می خورد که امروزه اثری از این خشکی وجود ندارد، و دانشمندان حدس می زنند بر اثر وقوع فاجعه ای که ماهیت آن هنوز بر بشر معلوم نیست، در منطقه «مثلث برمودا» به اعماق اقیانوس فرورفته باشد.

 

 

 

موقعیت مثلث برمودا ...

مثلث برمودا واقعا یک مثلث نیست، بلکه شباهت بیشتری به یک بیضی (و شاید هم دایره ای بزرگ) دارد که در روی بخشی از اقیانوس اطلس در سواحل جنوب شرقی آمریکا واقع است. راس آن نزدیک برمودا و قسمت انحنای آن از سمت پایین فلوریدا گسترش یافته و از پورتوریکو گذشته ، به طرف جنوب و شرق منحرف شده و از میان دریای سارگاسو عبور کرده و دوباره به طرف برمودا برگشته است. طول جغرافیایی در قسمت غرب مثلث برمودا 80 درجه است، بر روی خطی که شمال حقیقی و شمال مغناطیسی بر یکدیگر منطبق می گردند. در این نقطه هیچ انحرافی در قطب نما محاسبه نمی شود.

وینسنت گادیس که مثلث برمودا را نامگذاری کرده، آن را به صورت زیر توصیف می کند: « یک خط از فلوریدا تا برمودا ، دیگری از برمودا تا پورتویکو می گذرد و سومین خط از میان باهاما به فلوریدا بر می گردد. »

 

 

 

مشاهدات و گزارشات ...

در بیشتر اتفاقات مثلث برمودا ، اکثر هواپیماها در حالی ناپدید شده اند که تماس رادیویی خود را با ایستگاههای مبدا و مقصدشان تا آخرین لحظه حفظ کرده اند و یا برخی دیگر در لحظات آخر پیامهای غیر عادی مخابره کرده اند که حاکی از عدم کنترل آنان بر روی دستگاه و ابزارها بوده است و یا چرخش عقربه های قطب نما به دور خود و تغییر رنگ آسمان اطراف به زردی و مه آلودی ، آن هم در روز صاف و آفتابی و یا تغییراتی غیر عادی در آبها که تا لحظاتی قبل آرام بوده اند، بدون بیان هیچ دلیل روشنی از چگونگی این وقایع.

این پیامها رفته رفته ضعیف تر و غیرقابل تشخیص تر شده و یا سریعا قطع شده اند. دقیقا مثل اینکه چیزی ارتباط رادیویی را قطع کرده باشد و یا چنانچه اظهار عقیده شده، در حال دور شدن و عقب رفتن از فضا و زمان بوده و دورتر و دورتر شده اند. در برخی موارد گزارشها حاکی از آن بود که نوری ناشناخته و غیر قابل تشریح روئیت شده است. همچنین توده سیاه و تاریکی در سطح دریا که پس از مدتی ناپدید شده ، در جریان اتفاقات مزبور گزارش شده است.

در مواردی هم گزارش شده که نقطه تاریک بزرگی در میان ستارگان در آسمان دیده شده که نوری متحرک از طرف زمین به آن قسمت وارد شده و سپس هر دو ناپدید شده اند. در تمام مدت دیده شدن تاریکی ، دستگاهها و سایر ابزارهای قایق های ناظر از کار افتاده بودند که پس از رفع تاریکی آسمان ، دوباره شروع بکار کرده اند.

در یک مورد هم پیامی عجیب از یک کشتی باری ژاپنی بدین مضمون دریافت گردید. "خطری همانند یک خنجر هم اکنون ... به سرعت می آید ... ما نمی توانیم فرار کنیم ..." در هر حال بدون اینکه مشخص شود خنجر چه بود، کشتی ناپدید شد.

 

 

 

علل واقعه ...

علل فرضی طبیعی

توضیحات و علل فرضی مختلفی درباره حوادث مثلث برمودا ارائه شده است که معمول ترین فرضیات بر اساس مرگ غیر طبیعی (زیرا هیچ جسدی تا کنون بدست نیامده است.) بنا شده است. این توضیحات عبارتند از:

جزر و مد ناگهانی دریا در نتیجه زلزله در اعماق دریا ، وزش بادهای مخرب و اختلالات جوی ، گویهای آتشفشان که موجب انفجار هواپیماها می شود، گرفتار آمدن در جاذبه یک گرداب یا گردباد که باعث سقوط و انهدام هواپیماها یا انحراف مسیر کشتیها و مفقود شدن آنها در آب می شود، تحت تاثیر نیرویی مغناطیسی قرار گرفتن و اختلالات امواج الکترومغناطیسی، ولی این دلایل توجیه قابل قبولی برای ناپدید شدن هواپیماها و کشتیهای متعدد در یک منطقه نیست.

علل فرضی غیر طبیعی

دستگیری و ربوده شدن به وسیله زیردریایی یا بشقاب پرنده هایی متعلق به کراتی دیگر که برای تحقیق درباره حیات و زندگی باستان و حال ما انسانها به کره زمین آمده اند، می تواند علتی غیر طبیعی برای توجیه وقایع باشد.

یکی از عجیب ترین پیشنهادات در این مورد بوسیله ادگار کایس ، پیشگو و روانکاو و حکیم در دهه پنجم قرن بیست ، ارائه شده است. به عقیده وی قرنها قبل از کشف اشعه لیزر ، بومیان سواحل اقیانوس اطلس از کریستال به عنوان یک منبع انرژی و قدرت استفاده می کردند. به نظر کاین نوعی نیروی شیطانی القا شده از سوی آنها ، در عمق یک مایلی در قسمت غرب اندروس غرق شده که هنوز در برخی مواقع باعث از کار انداختن ابزار و وسایل الکتریکی کشتیها ، هواپیماها و در نهایت نابودی آنها می گردد.

ام. ک. جساپ که یک فضانورد ، منجم و متخصص کره ماه است، در کتابش به نام « در مورد بشقاب پرنده ها » ابزار می دارد که ناپدید شدن کشتیهای مشهور در مثلث برمودا ، به وسیله اجسام پرنده صورت گرفته است. وی مفقود شدن خدمه آنها را نیز به اجسام مزبور ربط می دهد. به عقیده جساپ یوفوها هر چه هستند، حوزه مغناطیسی موقتی ایجاد می کنند که دارای طرحی یونیزه شده است و می تواند باعث متلاشی شدن یا ناپدید شدن هواپیماها و کشتیها گردد. او روی این سوال کار می کرد که چگونه نیروی مغناطیسی کنترل شده و می تواند باعث نامرئی شدن گردد. نظریه میدان واحد انیشتین او را مجذوب کرده بود. جساپ هر دو اینها را کلیدی می دانست برای ظهور و محو شدن ناگهانی بشقاب پرنده ها و ناپدید شدن کشتیها و هواپیماها. ولی مرگ امکان ادامه فعالیت و نتیجه گیری را از جساپ گرفت و تحقیقاتش نیمه تمام ماند.

 

گذشته و آینده برمودا

به نظر می رسد که این منطقه طی زمانهای متمادی گذشته نیز در افسانه ها به منزله مکانی ترسناک وجود داشته و حتی خیلی قبل از تاریخ کشف آن و بعد از آن تاریخ تا صدها سال با عناوین «دریایی از مقبره ها» ، «مثلث شیطان» ، «مثلث مرگ» ، «دریای بدبختی» ، «گورستان آتلانتیک» نامیده می شده است.

شومی و بدشگونی مثلث برمودا حتی در عصر فضا نیز باعث تعجب انسانهایی چون کریستف کلمب و فضانوردان آپولو 13 که یکی کاشف در زمین و دیگری در فضاست، شده است.

اینکه چرا وقایع عجیب این منطقه گزارش نمی شود، شاید به دلیل ایجاد رعب و وحشت عمومی باشد، شاید هم چون دلیل اصلی وقایع معلوم نیست، اتفاقات مربوطه بازتاب نمی یابد. البته در اغلب گزارشات ارائه شده هم سانسورهایی وجود دارد که اصل وقایع را سرپوشیده نگه می دارد.

آیا این مثلث دوباره قربانیان دیگری می گیرد؟

آیا بشر موفق به کشف راز آن خواهد شد؟

و بسیاری آیاها و پرسشهای بی جواب دیگر که مسلما در ذهن شما هم وجود دارد.

هادی بازدید : 206 دوشنبه 11 خرداد 1394 نظرات (0)

 

۱- جن جانوریست دارای شعور و فیزیکی غیر ارگانیک که از لحاظ شان وجودی از دید ادیان پایینتر از انسان و بالاتر از حیوان جای می گیرد در فرهنگ فارسی به آن دیو و در فرهنگ عرب به آن جن و در فرهنگ لاتین demon یاjinn نام گرفته است. جن به معنای چیزی است که پوشیده شده و منظور پوشیده ماندن او از حواس ماست.

 


۲- خصوصیات فیزیکی جن از دید انسان اعجاب آور است عنصر اصلی وجودی جن آتش است وبه علت نداشتن عنصر خاک در وجودش مانند بارباپاپا می تواند به هر شکل و اندازه ای تبدیل شود و بسیاری از چیزها را در یک آن جا به جا کند همچنین سرعت نقل مکان بسیار بالایی دارد می تواند مثلا ظرف 5 دقیقه فاصله بین لاهور و تهران را طی کرده و برگرد.

 


3- جن ابزار ساز نیست وبه علت خصوصیات فیزیکی منحصر بفرد قادر است در هر مکان و شرایطی زندگی کند وبرای همین به خانه و مسکن نیازی ندارد زیرا سرما و گرما و باد و بوران بر او کارگر نیست جن به وسایل حمل و نقل بی نیاز است و از اینجا می توان فهمید که جن ها دارای صنعت و تکنولوژی نیستند و شهر و کاشانه ای ندارند مکان معمول زندگی آنها کوه وجنگل و دشت است.

 


۴- جن مانند همه جانداران غذا مصرف می کنداما به مقداری بسیار کمتر از انسان.

 


۵-جن ها مثل انسان جنسیت ونر یا ماده دارندتولید مثل می کنند و تشکیل خانواده می دهند و به صورت جماعت زندگی می کنند و جامعه ندارند

 


۶- جن نسبت به انسان زیاد عمر می کند حدود 1000 سال به بالا .جن هایی که در سوره ی جن از آنها نام برده شده که وقتی اولین بار آیات قرآن را شنیدند از شدت ازدحام داشتند بر سر هم خراب می شدند احتمالا هنوز زنده اند جن ها مانند انسان داناونادان .فرمانده و فرمانبردار ارباب و بنده کافر و متدین شفیق و شرور دارند.وقتی که مردند از بین میروند و نیازی به قبر و گورستان ندارند.

 


۷- جن دارای عقل است اما نه عقل ابزار ساز و عقل فلسفی و خلاقیت هنری .عقل جن به معنای قوه ی ارزیابی امور روزمره یا همان عقل معاش و قوه تشخیص است به اضافه هوشی سرشار اعم از قدرت خواندن فکر و جستجو و یافتن گذشته و آینده.

 


۸- جن ها مانند انسان نامگذاری می شوند و دارای اسم و رسم و شهرت هستند دارای زبان خاص و قوه تکلم هستند و قادر به فهم زبان آدمیان

 


۹- معروف ترین جن ابلیس یا همان شیطان نام دارد که وصف حال او را شنیده اید که چون بسیار در قرب به حق کوشید به جایگاه فرشته های مقرب رسیداما چون حاضر به سجده بر انسان یعنی شریک قرار دادن بر خدا نشد از درگاه رانده شد!!!

 


۱۰- طبیعت بین جن و انسان فاصله گذارده است این پرده عبارت است از شان وجودی آنها و هراس طبیعی هر دو از هم .جن طبیعتا انسان را می بیند اما انسان جز در شرایط خاص قادر به رویت جن نیست.

 


۱۱- جن در شرایطی قادر به تسخیر انسان و انسان در شرایطی قادر به تسخیر جن است انسان مسخر شده را مجنون یا دیوانه یا دیو زده و جن تسخیر شده را موکل می نامند گویند خود جنیان بر سه قسمند دیو.جن وپری که از لحاظ مکانی مادون فرشته هستند.

 


۱۲- جن می تواند در مواردی تربیت شده به انسان خدمت کند چنین سنتی در میان جنگیران ایران و پاکستان وهند وجود دارد اما به طور کل نه بودا نه دالای لاما نه اولیا الله و نه عرفا و نه پیامبران هیچکدام به مدد خواستن از موجوداتی که مثل انسان خطا و اشتباه و گناه می کنند توصیه نکرده اند اما همگی وجود آنها را تایید کرده اند .

 


۱۳- جنیان مانند امواج رادیویی و ماهواره ای با ما هستند ظاهر نمی شوند اما حاضرمی شوند و بعضی از انها درخانه ها و بدن شخصیت های ضعیف رفت و آمد می کنند یکی از راه های دور کردن جنهای مزاحم خواندن و آویختن 4 آیه از قران است که با قل شروع می شوند و بسیاری ادعیه که درکتب مختلف وجود دارند.اماراه دورکردن انسان شرورچیست!؟!.

 


۱۴- جن ها بعضی از ما را به شکل همزاد و غیر همزاد دوست دارند و کمکمان می کنند همینطور جواهرات و اشیای قیمتی ما ازجمله انگشترهایی با نگین سنگ (مخصوصا عقیق)را بسیار دوست دارند (ومخصوصا اگر بر آن آیات و اوراد حک شده باشند) اگر دوستمان داشته باشندو سخنی باماداشته باشند بیشتربه خوابمان می ایند و دلسوزی خود را اعلام می کنند خیلی ازآنها خدمتگذار ارواح اولیا هستند و دست ماراگرفته اندو خیلی ها هم به کرداراکثرآدمیان اهل شیطنت.بیشتر آنها بی ضررند و مثل ما گرفتار این دنیا و درگیر و دار تقدیر خویشند.

 


۱۵- اما آنان که ماورای طبیعت و موجوداتش را باور ندارند چند دسته اند :کسانی که انچه که نمی بینند را باور ندارند اینها معمولا فقط آنتی تزقصه های جن وپری مادربزرگ ها هستند که حتی زحمت دانستن کوچک ترین اطلاعاتی جز نقد داستان گرمابه های تاریک وکوتوله های پاسمی و عروسی جن ها رابه خودشان نداده اند این تیپ آدمها از 7 سالگی که مادر بزرگه داستان های جن وپری را برای ترساندن و خواب کردنشان تعریف می کرده هنوز زیر لحاف هستند.و یا اینکه هارد دیسک کوچکشان از مسئله پر شده و دیگر تاب و یارای درک و پذیرش راز را ندارندمثل من چهارتا کتاب خوانده اند و تمام ماجرا را در همان چهارتا دیده اند.و گروهی که پوچ یا ابسورد هستند کسانی که خویش را منکرند چه رسد به ماورای خویش و گروه آخر کسانی که جنها دستشان می اندازند و در مجالس احضار ارواح در نقش یک روح برایشان شیرین کاری می کنند تا فردا در مدح روح کتاب چاپ کنند و جایزه بگیرند!

 


جن برای انسان از انسان خطرناک تر نیست همانطور که انسان برای کوسه از کوسه خطرناک تر است!(در تاریخ بشر حتی یک مورد مرگ انسان به دست جن گزارش نشده در حالی که فقط در دوره حکومت استالین 35 میلیون روس به قتل رسیدند آمار کشتار جنگ های مذهبی صلیبی و جنگ های جهانی و قومی و قبیله ای پیش کش) در حقیقت هیچ چیز هراس ناک تر و هوس ناک تر انسان نیست که به قول توماس هابز انسان گرگ انسان است.

 


۱۶- در کل و بدون در نظر گرفتن موارد خاص انها به ما کاری ندارند ماهم به آنها کاری نداریم ازدود و دم و سر و صداهای شهر و بوی فاضلاب و توالت فراریند مثل ما کارما و مکافات دارند و دست آخر اینکه در مجموع با تمام این اوصاف تفاوت اساسی با ما ندارند زیرا که : آنها هم رنج می کشند

هادی بازدید : 118 دوشنبه 11 خرداد 1394 نظرات (0)

 

 
 برابری... شباهت ها و تناسب ها... شباهت خانواده ها ... جذابیت برای همدیگر ... پایگاه اجتماعی مشابه ... باورها و اعتقاد های مشابه و ...
 

1. برابری

A. در سن (اختلاف سن حداکثر 5 تا 7 سال).

B. در زیبایی.

C. عیب ها را 10 تا 20 درصد بیشتر در نظر بگیرید.

D. خوش بخت کسی است که مردم او را بدتر از آن که هست بدانند.

E. بد بخت کسی است که مردم اورا بهتر از آن که هست بدانند.

2. شباهت ها و تناسب ها.

3. برای همدیگر جذاب باشند ( زیبایی عادی میشود ولی زشتی هرگز عادی نمیشود ).

4. شباهت خانواده ها ( ترکیب خانواده ها به هم بیایند ).

5. پایگاه اجتماعی شبیه داشته باشید.

6. جهان بینی ها شبیه باشد Philosophy outlook.

7. باورها و اعتقاد های مشابه ( مذهب و فرهنگ ).

8. وحدت در هدف و مسیر.

9. توانایی ارضای احتیاجات جسمی و روانی یکدیگر را داشته باشید.

10. می توانید با هم ارتباط برقرار کنید ( دنبال موضوع برای صحبت نمی گردید ).

11. دانش نزدیک Knowledge.

A. بین رهبر و رهرو حداکثر 30 واحد تفاوت در هوش وجود دارد.

B. در ازدواج حداکثر 15 واحد تفاوت.

12. عاقل باشید ( دارای سیستم استدلال در مورد مسائل مختلف باشید ).

13. وحدت نظر در روش پول در آوردن و خرج کردن.

A. مسائل مالی را جدی بگیرید.

B. نگاه مشابه به پول.

14. اولویت بندی در زندگی مشابه داشته باشید.

A. مثلا اول تحصیل بعد ورزش .... .

15. راستگویی و صداقت.

A. عشق بدترین راست ها را بازگو می کند.

16. شباهت در فرایند تصمیم گیری ( در خانواده چه کسی و چطور باید تصمیم بگیرد ).

17. گذشته همدیگر را بدانید ( کلیات نه جزئیات).

A. انسانها اگر عوض نشوند کارهای گذشته خود را تکرار میکنند.

18. اتحاد نظر در مورد کودکان ( تعداد بچه ها و نحوه بزرگ کردن آنها ).

19. اتفاق نظر در مورد محل زندگی.

20. چگونگی ارتباط با دوستان و خانواده.

 

به یاد داشته باشید ...

 

- موارد فوق در فاصله زمانی حداقل 500 ساعت در 6 تا 18 ماه و فقط یک سوم آن می تواند تلفنی باشد.

- با شک و دودلی ازدواج نکنید.

- اگر شب عروسی هم متوجه اشتباه شدید برگردید.

- بعضی مواقع با 2 تا 4 ساعت روان درمانی می توان چراغ سبز یا قرمزی را مشخص کند که خیلی کمک میکند.

 

 

دکتر هولاکویی

هادی بازدید : 249 دوشنبه 11 خرداد 1394 نظرات (0)

توضیح اینکه هیچگونه کلک و حقه ای در معما وجود ندارد و تنها منطق محض میتواند شما را به جواب برساند.

مسئله:

در خیابانی 5 خانه در 5 رنگ متفاوت وجود دارد.
در هر یک از این خانه ها یک نفر با ملیتی متفاوت زندگی میکند.
این 5 صاحبخانه هر کدام نوشیدنی متفاوت مینوشند، سیگار متفاوت میکشند و حیوان خانگی متفاوت نگهداری میکنند.

جزئیات مسئله:

مرد انگلیسی در خانه قرمز زندگی میکند.

مرد سوئدی، یک سگ دارد.

مرد دانمارکی چای می نوشد.

خانه سبز رنگ در سمت چپ خانه ی سفید قرار دارد.

صاحب خانه سبز قهوه می نوشد.

شخصی که سیگار Pall Mall می کشد، پرنده پرورش می دهد.

صاحب خانه زرد سیگار Dunhill می کشد.

مردی که در خانه وسطی زندگی میکند، شیر می نوشد.

مرد نروژی در اولین خانه زندگی میکند.

مردی که سیگار Blends می کشد، در کنار مردی که گربه نگه میدارد زندگی میکند.

مردی که اسب نگهداری میکند، کنار مردی که سیگار Dunhill میکشد زندگی میکند.

مردی که سیگار Blue Master می کشد، آبجو می نوشد.

مرد آلمانی سیگار Prince می کشد.

مرد نروژی کنار خانه آبی زندگی می کند.

مردی که سیگار Blends می کشد، همسایه ای دارد که آب می نوشد.

 

سوال:

کدام یک در خانه خود ماهی نگهداری میکند؟

می توانید پس از چند روز با مراجعه به کامنت های همین مطلب پاسخ صحیح را دریافت کنید.

هادی بازدید : 280 دوشنبه 11 خرداد 1394 نظرات (0)

برابر ماده 20 قانون ثبت احوال، انتخاب نام با والدین است، البته همواره بر این موضوع تأکید شده که نام های مناسب، نیکو و پسندیده به صورت مجرد و مرکب انتخاب شود.

هر پدر و مادری دوست دارد تا فرزندش نامی نیک داشته باشد و شاید به همین دلیل است که بسیاری از والدین در انتخاب نام نیکو حساسیت زیادی به خرج می دهند و روزها و ماه ها برای انتخاب نام مناسب وقت صرف می کنند.

برخی والدین بر کمیاب بودن نام هم تاکید دارند و ترجیح می دهند تا نامی انتخاب کنند که فراوانی کمتری داشته باشد؛ همین امر باعث شده که شاهد اسامی عجیب و غریبی باشیم که گاهی به گوش می رسد.

با این حال در سال های گذشته تغییرات زیادی در نامگذاری فرزندان ایرانیان رخ داده است.

در پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور 420 هزار عنوان نام وجود دارد که 220 هزار عنوان دخترانه و 200 هزار عنوان پسرانه است.

تنوع نام های دخترانه به واسطه الگوهای نام گذاری برابر بررسی های صورت گرفته پیش بینی شده که حدود 20 الگوی توصیفی، دینی مذهبی، ملی باستانی، قومی، منطقه ای، ترکیبی، نام گل ها، طبیعت، حیوانات زیبا، پرندگان، کوه ها و رودها و نام موجودات خیالی و تاریخی نمونه ای از این الگوهاست.

در این رابطه 14 الگوی نامگذاری برای پسران و 18 الگوی نامگذاری برای دختران وجود دارد به دلیل آنکه الگوهای دختران برای نامگذاری بیشتر است ، تنوع نام های دخترانه هم بیشتر است.

7 هزار و 549 اسم قابل تغییر وجود دارد

هم اکنون 3 هزار و 737 نام پسرانه و 3 هزار و 812 نام دخترانه قابل تغییر وجود دارد که هر شخصی نامش در آن باشد بلافاصله به اسم مناسب، قابل تغییر است. البته ممکن است اسمی در این فهرست ها نباشد اما از دید ثبت احوال قابل تغییر باشد. در این باره فرد باید دنبال مجوزهای لازم باشد.

باباقلی، گرگ اقا، بره، چاه و یتیم اسامی افراد در ثبت احوال

آرشیو، آسیب، اجباری، اخی، اردوخان، اشتر، اهریمن، باباقلی، بیابانی، ملخ، فضا، فراری، شفتالو، شربت، قطار، قطاری، قسمت، قربانی، کابوس، گشنه، گرگ آقا، بره، بشم، بهداشت، بوشفر، چاه، چراغ، چیتر، زنگی، سرباز، شوجر، علاقه، غم، غارت، فرار، فراری، فراموش، کوپال، گمان، لذت، لشکر، للو، ورندل، یتیم تنها برخی از اسامی پسران قابل تغییر در این فهرست هاست.

این اسامی غالباً به قبل از سال 1370 بر می گردد. از زمانی که به مهندسی فرهنگ نام و نام نویسی وارد شدیم دیگر اجازه نمی دهیم والدین اسامی نامناسب، نامتعارف و مغایر با جنس برای فرزندانشان انتخاب کنند؛ دلیل این کار هم همان فهرست هایی است که با توجه به اصرار والدین مأمور ثبت احوال را وادار به ثبت اسم می کرده اند.

باجی، بیزار، نوشابه، ییلاق و خرما اسم زنان در ایران

آشفته، آفت، اجبار، افسرده، باجی، بیزار، پنبه، تعارف، حلوا، خرما، خیار، شربتی، شقیقه، کفتر، نیمکت، قیمتی، همیشه، نوشابه، ییلاق، لوله، لیاقت، لبو، لباء، مشکی، مشکی جان، مغلوبه، مفتول، حاضر، حالتاج، حسرت، حضرت، حبصه، خارا، خابس، پارچه، پاکت، پنیر، پوپول، پولی، انقلاب، اوجق، آمریکا، آلمان، انگلیس، انه، آقا بگم، ادامه و ارزان بخش از اسامی قابل تغییر برای دختران است.

ممنوعیت اسامی خارجی بر روی فرزندان

گذاشتن اسامی خارجی بر فرزندان ممنوع است اما برخی از نام هاست که با زبان فارسی خودمان یکی است. مانند نام برخی گل ها که مشابهت زیادی دارد اگر این اسامی مغایرتی با ارزش های ایرانی، اسلامی نداشته باشد مشکلی برای ثبت آن وجود ندارد. مانند رز، یا نام سوزان که هم اسم خارجی برای دختر است و هم به معنای سوزانده یا نام پسر به عنوان نیک که هم اسم خارجی است و هم در فارسی به معنای خوبی.

استفاده از اسامی مانند رابرت، الیزابت و جرج ممنوع است و اگر کسی هم این اسم ها را داشته باشد بلافاصله بعد از تقاضا به اسامی ایرانی اسلامی تغییر می کند.

البته هنوز هم برخی والدین این اسامی را برای فرزندانشان انتخاب می کنند که از گذاشتن آن جلوگیری می شود.

انتخاب اسامی که بعد از 92 سال در فرهنگ نام گزینی وجود ندارد

در شش ماهه اول سال 90، 570 اسم در خواست کننده رسیدگی شده که 381 اسم تصویب و 189 اسم تصویب نشده است. می بینیم برخی والدین اسامی را انتخاب می کنند که در فرهنگ نام گزینی پس از 92 سال وجود ندارد. مثل اسم هوریزا، لیزا واژه های خارجی است و معنی خوبی ندارد و هارای که هیچ منبعی معتبری ندارد.

ثبت لقب به عنوان اسم ممنوع است

طنسگل، نارسیسا، مرسدس یا عسل خاتون که خاتون یک اسم قدیمی است و معمولا لقب مادربزرگ ها بوده که ثبت لقب نیز به عنوان اسم ممنوع است.

شیما به معنی زن خال دار است که جزو اسامی قابل تغییر بوده و با گذاشتن آن موافقت نمی شود.

یکی از اسامی که با گذاشتن آن موافقت نشده است رحیم کرار است که ترکیب مناسبی نیست چرا که رحیم صیغه مبالغه بسیار مهربان و کرار به معنای حمله کننده است که هیچ مناسبتی با هم ندارند.

بر اساس آمار بیشترین انتخاب نام ایرانیان برای فرزندان اسامی ائمه اطهار(ع) است که فراوانی 10 نام اول ثبت شده در پایگاه اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال طی 92 سال برای پسران به ترتیب عبارت است از محمد، علی، حسین، مهدی، حسن،رضا، محمدرضا، علیرضا، احمد و عباس و برای دختران نیز به ترتیب فاطمه، زهرا، مریم، معصومه، زینب، سکینه، رقیه، خدیجه، لیلا و سمیه.

برخی اسامی اقبال موقتی دارند

تعدادی از نام ها یک اقبال موقتی دارند از این زاویه رسانه ملی نیز نقش مهمی در فرهنگ مهندسی نام و نامگذاری دارد. مثلا در سریال میوه ممنوعه اسم هستی، در سریال ستایش شخصیت ستایش در سریال 5 کیلومتر تا بهشت اسم آیدا به واسطه شخصیت خوبی که در فیلم داشتند مورد پسند مردم قرار گرفت و در مقطعی بیشترین اسامی فرزندان دختر از بین این اسم ها بود.

اما اسم های ائمه معصومین(ع) مانند اسم حسین، امیرحسین و محمد حسین علاوه بر طول سال، در دو ماه محرم و صفر نیز بیشترین فراوانی را دارند. این مسئله درباره برخی از نام ها نیز صدق می کند. به عنوان نمونه زمان انقلاب و رحلت امام خمینی(ره) اسم روح الله بالاترین میزان فراوانی را در میان اسم های پسر داشت یا سال های مختلفی که از طرف رهبر معظم انقلاب نامگذاری می شد مانند سال پیامبر اعظم (ص) یا سال امام علی(ع) بیشترین فراوانی به ترتیب اسم محمد و علی بود.

در سال 89 پنج اسم اول پسران به ترتیب امیرعلی، ابوالفضل، امیرحسین، علی، امیرمحمد پنج اسم اول دختران نیز فاطمه، زهرا، ستایش، هستی و زینب بود که البته این آمار هر سال تغییر می کند اما در مجموع روند اسم های اول معمولا حفظ شده است.

بیشترین فراوانی نام های خانوادگی در سطح کشور به ترتیب محمدی، حسینی، احمدی، رضایی، مرادی، حیدری، کریمی، موسوی، جعفری و قاسمی است.

طولانی ترین نام های خانوادگی استخراج شده

طولانی ترین نام خانوادگی استخراج شده در پایگاه اطلاع جمعیتی کشور طایفه حاجی نوروز علی تهرانی معروف به کلده دره است که 37 کاراکتر داشته و برای خانم فاطمه سلطان خانم متولد سال 1257 از تهران است.

طولانی ترین اسم نیز 35 کاراکتر داشته که با عنوان فاطمه سلطان خانم، معروف به شاهزاده کربلایی متولد 1264 از کربلاست.

طولانی ترین اسم برای مردها نیز با عنوان آقا میرزا مصطفی عظیم الدوله ملقب به بکشو است که 33 کاراکتر داشته و مربوط به سال 1245 از تهران است.

 

هادی بازدید : 207 دوشنبه 11 خرداد 1394 نظرات (0)

معصومه حیدری گفت: «خودارضایی در دختران با تحریک قسمت های خارجی دستگاه تناسلی رایج تر است که صدمه چندانی به دستگاه تناسلی نمی رساند اما زمانی که خودارضایی دختران با تحریک قسمت های داخلی تر دستگاه تناسلی باشد بسته به نوع فشار و ناحیه لمس شونده ممکن است در صورتی که به صورت مداوم خودارضایی تکرار شود آسیب های جدی به دستگاه تناسلی دختران وارد سازد.»

وی ادامه داد: «در برخی موارد خودارضایی در دختران با تخیلات جنسی، دیدن تصاویر و فیلم صورت می گیرد که فرد با دیدن این تصاویر به هیجان می رسد و در این صورت آسیبی به دستگاه تناسلی وی وارد نمی شود اما سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که چرا خودارضایی از لحاظ شرعی و بهداشتی نفی شده است؟

واقعیت این است که دختران و پسران با بلوغ دچار تغییرات هورمونی و جسمانی می شوند و در دوره ای قرار می گیرند که نیازهای جنسی آنها شعله ور شده و راهی برای ارضاء ندارند و ممکن است به سمت خودارضایی کشیده شوند اما همانطوری که می دانید ازدواج تنها راه صحیح ارضای افراد است و ما رفتارهای پرخطر جنسی را نهی می کنیم و بایستی به مقتضای سن و رشد و نیازهای فکری ازدواج به موقع صورت گیرد چرا که نیازهای جنسی یک روند فیزیولوژیک دارد و باید طی شود و افرادی که از لحاظ شرعی مقیدند نیازهای جنسی خود را در جاده صحیح خود قرار دهند بایستی ازدواج کنند.»

عوارض خودارضایی دختران

این کارشناس ارشد مامایی در ادامه به خبرنگار سلامت نیوز گفت: «خودارضایی در دختران عوارض بسیاری را در پی خواهد داشت و در صورتی که به صورت رفتار روزانه درآید خطرناک می شود و مانند هر اعتیادی، روح و جسم و روان فرد را به هم می ریزد و زمانی که فردی اقدام به خودارضایی می کند خیلی سریع فاز هیجان جنسی اتفاق می افتد و جنبه های مهم و عاطفی در یک ارتباط صحیح جنسی را دریافت نمی کند و دچار خلاء عاطفی، افسردگی، اضطراب و عدم اعتماد به نفس می شود و بعد از ازدواج در یک رابطه زناشویی دیگر تحریک نمی شود و در به ارگاسم رسیدن دچار مشکل می شود چرا که با خودارضایی شرطی شده است تا در یک وضعیت خاصی که خود را تحریک می کند به ارگاسم برسد و به هنگام نزدیکی به همسر خود به یاد رفتارهای خود می افتد و گمان می کند تنها در آن شرایط می تواند به ارگاسم برسد.»

این درمانگر اختلالات جنسی بانوان افزود: «یکی از مهمترین مشکلاتی که این زنان به آن دچار می شوند این است که دچار نارضایتی جنسی شده و رفته رفته با بی میلی جنسی مواجه می شوند بنابراین باید گفت ممکن است این افراد در دوره مجردی با خودارضایی بتوانند نیازهای جنسی خود را برآورده کنند اما آینده طولانی زندگی مشترک و لذت به ارگاسم رسیدن با همسر خود را از دست خواهند داد.»

چگونه می توان از خود ارضایی دست کشید؟

همکار علمی کلینیک سلامت خانواده افزود: «از جمله راههای پیشنهادی برای ترک خودارضایی دختران پرداختن به فعالیت های مختلفی از جمله ورزش کردن، مطالعه کردن، با خستگی به خواب رفتن و تفریحات، نخوردن غذاهای محرک و عدم استفاده از لباس های تنگ است همچنین نباید به مدت طولانی در حمام زیر دوش آب باشند و مهمتر از همه این موارد دوری کردن از محرکات و دوستی با جنس مخالف و تماشای فیلم های محرک است تا فرد به سن مناسب ازدواج برسد و با ازدواج بتواند نیازهای خود را به طور صحیحی ارضاء کند.»

هادی بازدید : 151 دوشنبه 11 خرداد 1394 نظرات (0)

 

گفتم آی ملت! من تا PASSAGE خوندم، یعنی کتابهای زرد و قرمز و آبی و سبز new interchange رو تموم کردم، مثل بلبل که نه؛ اما مثل کلاغ می تونستم گلیم خودمو توی حرف زدن انگلیسی بیرون بکشم؛ اما سه سالی چهار سالی می شه که لب به انگلیسی نزدم.

اومدم گفتم آی ملت! بیاین منو راهنمایی کنید که چه کنم؟ برای خواندن مجدد زبان و رسیدن به اون سطحی که بودم چه کنم؟ حالا چطور برای خوندن و گرفتن نمره ی 8 آیلتس البته اورال از کجا شروع کنم؟

آی ملت... شما ها خیلی هاتون مدرس زبان هستید. می دونم که هستید. خیلی ها الان سالهاست اونور آب مقطع دکتری تونم پاس کردید. می دونم کردید. خیلی هاتون همین یکی دو سه سال پیش این هفت خان رستم رو طی کردید و نمره های خوب آیلتس و تافل گرفتید. دستتون درد نکنه. خیلی هاتون راهنمایی های خوبی کردید.

اما راستش هیچ کدوم به دردم نخورد و اکنون که بعد از سه ماه به پشت سرم می نگرم؛ میبینم که چقدر دور خودم چرخونده شدم و چقدر ساده با یکی دو تا فرمول می تونستم برای خودم برنامه بذارم و پیش برم.

برای همین؛ می خوام کمکتون کنم؛ با توجه به دانش محدود خودم؛ و تجربه های شخصی خودم؛ راههایی برای زبان انگلیسی را از کجا شروع کنیم؛ براتون بنویسم. به والله وقت ندارم؛ با این حال واجبه که بگم... باید بهتون بگم...

برای یاد گرفتن مکالمه زبان انگلیسی از کجا شروع کنیم؟

اگر تا حالا هیچ کلاس زبانی نرفتید؛ و در حد صفر و بیسیک هستید؛ سنتونم زیاده و فک می کنید اگه بنا باشه کلاس برید با بچه های هفت هشت ساله می ذارنتون توی یک کلاس؛ و احساس شرمساری می کنید، اشتباه می کنید.

کلاسها برای افراد با سنهای مختلف دسته بندی هستند و وقتی شما با سن سی سال می ری از صفر شروع کنی؛ کلی آدم دیگه هم سن و سال خودت هستند توی کلاست که اومدن از صفر شروع کنند. هیج هم خجالت نداره.

توصیه های من:

کلاس بردارید.

چه کلاسی؟ طبق فهمیده های من و مشورت با خیلیها؛ در حال حاضر کلاسهای سفیر و ایران استرالیا و البته کیش در رتبه های اول قرار دارن. البته nba و خیلی کلاسهای دیگه هم هستند؛ اما من صرفا" اینها رو ترجیح می دم؛ و همه اش هم امتحان شده اند.

سفیر بدی اش اینه که مختلط نیست. خوبی ایران استرالیا اینه که مختلط هست. البته اگه وقت حسابی برای تمرین و نوشتن و خواندن دارید؛ کلاسهای جهاد دانشگاهی و کلاسهای علوم پزشکی هم خیلی خوبن. یادتون باشه کتابهای new interchange واقعا" خوب و مناسبند؛ اما خیلی وقت برای تمرین نیاز دارند.

Learing_english

فایلهای کامپیوتری این کتابها هم هست و میتونید تهیه کنید و دانلود. اینها یکسری ویدئو بوک هم دارند و یکسری فالهای صوت؛ که همه اش توی اینترنت هم هست. آهای کارمندهایی که کلی وقت آزاد دارید و به چای خوردن هدر می دید؛ این برای شما خیلی خوبه .Interchange Flashcards فلش کارت اینترچنج هم می تونید داشته باشید جای کتاب.

در کنار اینها احتمالا" بهتون خواهند گفت:

کتاب 504 واژه؛ که الان فلش کارتهاش اومده و اونا رو ترجیح بدید. از حدود سی درس تشکیل شده که هر درس 12 تا کلمه جدید و کاربردی بهتون معرفی می کنه؛ و مثالهای هر درس بر مبنای کلمات دروس قبلی هی مرور می شن و این باعث می شه تو ذهنتون بمونه. الان جعبه های لایتنر و جی5 هم اومده که کار همینها رو می کنه. البته خیلی هم موثر هستند. شبی یک درس بخونید و فلش کارت 1100 واژه جی ار ای 1100 Words for the GRE

Learing_english

یک کتاب سطح پایین هم هست به نام انگلیسی در سفر. نمی خوام نفی اش کنم؛ چون شاید برای بعضها مفید باشه. طوری هست که جملات انگلیسی رو به فارسی نوشته. مثلا" نوشته: آی گس یوور رایت!

کتاب؛ Oxford word skills رو تهیه کنید. این کتاب در سه سطح basic, intermediate , advanced برای افزایش دامنه لغات و طرز استفاده اونها در جمله خیلی خوبه.

کتاب Oxford Word Skills Intermediate یکی از منابع ارزشمند vocabulary در یادگیری زبان انگلیسی است. به همراه این کتاب نرم افزاری برای تقویت دامنه لغات و مهارت شنیداری هست که می تونید از سه لینک زیر دانلودش کنید:

Learing_english

پس از دانلود هر سه قسمت آنها را با winrar از حالت فشرده خارج نمایید و فایل start.exe را اجرانمایید. این نرم افزار نیازی به نصب ندارد.سپس روی گزینه accept کلیک کرده و در مکان مشخص شده یک نام کاربری به دلخواه وارد کرده و روی Log in کلیک کنید. پس از ورود به نرم افزار روی موضوع مورد نظر کلیک کنید و از آن استفاده نماید.

دانلود: حجم : 188MB ( لینک 1 ، لینک 2 ، لینک 3 )

 

کنار اینا بهتون کتاب داستان معرفی میشه.

نیاز به یک دیکشنری babylon 8 قدرتمند دارید تا اکسنت (لهجه) و تلفظ ها رو خوب و درست و اصولی از همون ابتدا یاد بگیرید. از اینجا دانلود کنید.

کتابهای گرامری:

بین اینهمه کتاب؛ به نظرم یادگیری خود آموز گرامر انگلیسی با English Grammar in Use - 3rd Edition و البته essential Grammar in use خیلی مناسب باشه. این کتاب هم در سه سطح هست. دقت کنید همه ی کتابهایی که معرفی کردم سلف استادی هستش و خودتون براحتی و بدون نیاز به معلم می تونید بخونید. اگر هم نمی خواین به حرف من گوش بدید؛ برید ساعتی 30 تومن بدید معلم خصوصی بیاد همینا رو براتون از رو بخونه! از اینجا دانلود کنید.

Learing_english

نسخه فارسی Essential Grammar in Use کتاب مرجع و تمرین برای زبان آموزان در سطح مقدماتی است که به نکات دستوری می پردازد. ساختار این کتاب همانند کتاب بسیار موفق English Grammar in Use تالیف ریموند مورفی است و بر بخش هایی از دستور زبان متمرکز شده است که به طور معمول در سطح مقدماتی تدریس می شود.

من حتی صریحا" بهتون می گم اگه همت کنید و اراده داشته باشید و حال کنید؛ همین سی دی های نصرت واقعا" موثره. طوری که شبی نیم ساعت وقت بذارید؛ سر یک ماه ببینید چه همه جمله به خوردتون رفته؛ البته نه غلط غلوط و درست در جایی که باید استفاده کنید میاد تو ذهنتون.

کنار این یکسری فیلمهای آموزشی extra هم هست که اونم مفیده. این مجموعه که هم اکنون از کانال GEM TV پخش می شود هم میتونه کمکتون کنه. سریال آموزش زبان EXTR@-TV مجموعه ای است ویدئوی که در قالب طنز و با روشی بسیار ساده و قوی بیننده را در مسیری ویژه جهت یادگیری زبان انگلیسی قرار می دهد.

سریال آموزش زبان ۳۰ قسمتی EXTR@-TV توانسته با مهارت ویژه بازیگرانش در تلفظ صحیح و شمرده لغات و دیالوگ ها، شرایط بسیار خوبی جهت یادگیری صحیح زبان انگلیسی برای کلیه بینندگانش در سنین مختلف و در زمینه های Reading و lessening همچنین Gerammar (شرمنده اینا غلطهای من نیست ها! کپی کردم این قسمت رو! خیلی سوتیه والا!) فراهم آورد و بیننده با دنبال کردن قسمت های مختلف سریال روز به روز به زبان انگلیسی مسلط می شود، تا جای که قادر خواهد بود براحتی صحبت کند و مطالب را درک کند و حتی بتواند بخواند و بنویسد.

به نظرم برای شروع و یادگیری به اندازه کافی بهتون منبع معرفی کردم. تمامی این منابع در اینترنت هم قابل دانلود و دسترسی هستند. شما می تونید با توجه به سطحی که هستید، انتخاب کنید که با چی باید شروع کنید.

و حالا چطور آیلتس بگیرم؟

تمام آموخته ها و داشته ها و دانسته ها و ندانسته ها فراموش کنید. آیلتس چیزی فرای تصور ما از کلاسهای زبان هستش. یک روش استاندارد برای آموزش استاندارد یک امتحان استاندارد. مثل کلاسهای تندخوانی و کنکور. شما باید زیربنا رو داشته باشید؛ و حالا بهتون می گن برای آوردن نمره ی مطلوب توی این امتحان IELTS.

شما باید به شکلی از این فونداسون و بستر استفاده کنید. مثلن کجا سیمان به کار ببرید؛ کجا نیمه پرت کنید یا کجا کاهگل بزنید. طبیعیه که شما باید سیمان و کاهگل و بتن و آجر رو از قبل داشته باشید.

اگر مثل من مدت زمان زیادی از زبان خوندنتون می گذره، چنانچه وقت دارید؛ تمامی داشته هاتونو مرور کنید. همون کتابهای new interchange رو مرور کنید و بعد از اون passage ها رو.

کنارش هم دامنه لغاتتون رو بازیابی کنید؛ با کتابهای Oxford word skills و 504 واژه و 1100 واژه.

گرامر رو هم با Essential Grammar in Use شروع کنید.

برای مکالمه هم نصرت خوبه؛ اکسترا هم خوبه؛ اما فایلهای لیسنینگ b , b , c بی بی سی خیلی خیلی مفیده.

حالا اینا رو که خوندین و دوباره آماده شدید؛ میتونید برید کلاس؛ می تونید هم نه.

این بستگی به خودتون و اعتماد به نفستون داره. به شخصه اعتقاد دارم کلاس برای اینکه آدم رو توی فضای درس مورد نظر قرار می ده و آشنات می کنه با مقوله ای که تا حالا باهاش نبودی، مفیده. اما توی همین کلاسها، کتابهای سلف استادی رو درس می دن که معلم بهت می گه برو بخون بیا... جلسه ی بعد اینو بخونید بیاین... می دونید که چی می گم؟ اگه آدمی مثل من هستید که تا کلاس نرید و معلم نداشته باشید نمی تونید درس بخونید حتی با وجود کتابهای به این سادگی و آسونی با این راهنمایی وسیع، باید برید ترمی 200 تومن پیاده شید تا معلم تند تند براتون روخونی کنه و مجبورتون کنه بخونید.

مشکل اصلی هم وقتی پیش میاد که می بینید هر چی می رید کلاس آیلتس و ترمها می گذرن، شما عملا" پیشرفت چندانی ندارید؛ چرا که دیگه مواد اولیه ای ندارید تا باهاش مانور بدید. نه لغت تازه ای بلدید و نه هیچی. چون از ابتدا بی بنیه و دست خالی وارد این مقوله شدید. مخصوصا" توی اسپیکینگ و رایتینگ... خیلی شوت خواهید زد. درسته... شما یاد گرفتید فرمول خوندید که چطور بنویسید و چطور حرف بزنید اما با چی؟ با چیزی که ندارید! فرمولها به تنهایی به هیچ دردی نمیخورن ضمن اینکه آموختنشون ساده است.

توصیه من کلاسهای آفرینش و ایران استرالیه هستش. البته یک مشکل اصلی ایران استرالیا برای من این بود که چیزی به اسم pre ielts نداره. یعنی تو مجبوری بری دوباره تمام کتابهای new interchange رو مرور کنی تا بعد وارد آیلتس بشی. برای کسی که یک بار اینا رو خونده به شدت دلزدگی میاره و انگیزه کش هست. اما کلاسهای آیلتس اش خیلی بهتره. چون اسکیل ها جدان. مثلن کلاس اسپیکینگ و ریدینگ و لیسنینگ و رایتینگ جداست و این خیلی بهتره تا اینکه همه اش با هم باشه و یک معلم تدریس کنه و هر جا رو دلش می خواد کار کنه و بقیه رو سمبل کنه. الان مشکل اصلی توی آفرینش اینه که به هیچ عنوان روی اسپیکینگ کار نمیشه. فقط از روش می پرن. این توی روحیه دانش آموزا خیلی تاثیر بدی می ذاره و حس من هیچی بلد نیستم به آدم میده. اگر وقت دارید، معطل نکنید؛ با ایران استرالیا شروع کنید.

اما یک خوبی کلاسهای آفرینش هم اینه که قبل از حتی پری آیلتس هاش fundamental 1 , 2 داره که دو ترمه. اونجا شما کمی با فضای کلاس آشنا می شید و می فهمید اصلا" قراره چیکار کنید و یک مروری هم هست به آموخته های گذشته تون. کتابهاشم macmillan english fundamental هست که توی خود سایتشون هست و بازم می تونید خودتون به تنهایی بخونید.

یکسری فلش کارتها هم هست:

1- IELTS Common Mistakes Flashcards فلش کارت اشتباهات رایج آیلتس ..
2- Special Tips And Hints Flashcards فلش کارت نکات ویژه آیلتس ...
3- یا فلش کارتهای لغات ضروری آیلتس..

یک مجموعه مستند تولید کشور استرالیا با فیلم های واقعی از یک امتحان آیلتس واقعی است در این مجموعه شما با نحوه برگزاری آزمون آیلتس به صورت تصویری آشنا می شوید.

انتخاب با خودتونه. اما هر کاری می کنید، هیچوقت مطالعه ی کتالهای بالا رو فراموش نکنید. اونها در هر شرایطی لازمند. از همین الان شروع کنید.
اولش هم گفتم دیگه... اینا فقط نظر شخصیه بر مبنای تجربه. خواهی پند گیر خواهی ملال.

بعد نوشت 1:

کلاسهای آریان پور رو یادم رفت؛ خوبه؛ اما نوبتاش داره به سالی می رسه. خیلی دیر نوبتت میشه.

یک نظر:

آرایه جان به نظر من اینایی که گفتی خیلی شخصی ه و برای هر کس با شخص دیگه فرق می کنه. مثلاً من خودم رو کشتم ولی نتونستم با فلش کارت کار کنم. آدم کتاب و دفتر و دستک بودم! ولی صد در صد موافقم که امتحان زبان در حد آیلتس یا تافل یک امتحان کنکوریه. 40 درصد معلومات و پایه ات مهمه و 40 درصد تکنیک قوی می خواد که کسبی هستش و 20 درصد هم به نظر من اعتماد به نفس و آرامش و شانس دخیله (حالا این درصدها می تونه خیلی دقیق نباشه) ولی هر کس باید خودش بگرده و روش مناسبش رو پیدا کنه.) اون غلطها هم کپی بود؛ مرسی.

راستی این سایت www.goenglish.me هم گویا می تونید برید توش انگلیسی صحبت کنید غلطهاتونو می گیره؟! جل الخالق!

بعدنوشت 2:

کتابهای نیو اینترچینج قطعا" کتاب تیچر دارند که میتونید از اونها برای اینکه خودتون بخونید استفاده کنید؛ اما کلاس رفتنش خیلی خیلی بهتره.

کتابهای Person to Person هم برای Speaking and Listening خیلی خوبه. اونا هم سلف استادی هسند؛ یعنی خودتون م تونید بخونید و جلو برید. اینم لینکش.

Learing_english

هادی بازدید : 162 دوشنبه 11 خرداد 1394 نظرات (0)

نکات زیادی قبل از بارداری وجود دارد که بر روی زیبایی فرزند تاثیر عمده‎ای دارد.

  • مصرف رب انار در هنگام بارداری علاوه براینکه مادر را از ویار خوردن خاک، مهر، زغال، برفک یخچال و ... نجات می‎دهد، تأثیر زیادی در زیبایی نوازد دارد.
  • مصرف آب اناناس به همراه یک قاشق عسل برای نظافت، زیبایی و شادابی پوست مادر و جنین مفید است.
  • سویا حاوی مواد معدنی غنی و ویتامین های D ، B2، A است و مصرف آن برای زنان باردار و جنین بسیار مفید است.
  • همچنین سیب در زیبایی کودک نیز نقش زیادی ایفا می‎کند. اگر در ماه هشتم بارداری به دفعات بر سیب سرخ سورۀ یوسف خوانده شده و زن باردار بخورد کودکی زیبا خواهد داشت.
  • مصرف لوبیا و به عادت ماهانه را مرتب و از سقط جنین جلوگیری میکند.
  • مصرف انجیر و شنبلیله از ریزش مو جلوگیری کرده و سبب افزایش مو می‎گردد.
  • اگر می‎خواهید نوزادی با چشمان شهلا و زیبا داشته باشید توصیه می‎شود مصرف رازیانه و بادیان را فراموش نکنید.
  • خوردن خربزه درهنگام بارداری باعث زیبایی جنین خواهد شد.
  • خورد عسل به زنان باردار توصیه می شود، زیرا دارای قند، آهن، پتاسیم، کلسیم، منگنز، سدیم و فسفر است.
  • شلغم به خاطر داشتن کلسیم و فسفر برای رشد و نمو و استحکام استخوان بندی نافع است لذا خوردن آن به زنان باردار و شیر ده توصیه می شود.
  • به زنان باردار شیر بنوشانید زیرا شیر در مشاعر کودک تاثیر نیکویی خواهد داشت.
  • مصرف آویشن شیرازی- پونه و بابونه و غوره برای زنان باردار مفید نیست زیرا باعث سقط جنین می‎شود.
  • کسانی که غذای تند می‎خورند مبتلا به لکهای صورت می‎شوند، چنانچه حامله باشند نوزادشان ممکن است لکه هایی در بدنشان داشته باشند.
  • چنانچه مادر هنگام آبستنی ادویه های تند مانند خردل یا دارچین و نعناع زیاد مصرف کند نوزاد مبتلا به اگزما می‎گردد.
  • اگر میخواهید فرزندتان رنگ و روی خوب داشته باشد در هنگام بارداری سراغ دوستان کبد بروید.

دوستان کبد عبارتند از:

روغن زیتون- روغن ماهی- کاسنی- کنگر- هویج- زرشک- شکر- نعناع.

اصول تغذیه‎ای که مرد برای نوزاد زیبا باید رعایت کند:

بعضی از غذاها باعث تقویت قوای جنسی می شود و اسپرم قوی تر می کند.

  • خوردن انار شیرین آب منی مرد را زیاد می کند و فرزند او را زیبا میکند.
  • برای درمان ناتوانی جنسی باید انجیر، زیتون و آب لیموترش را مصرف کند.
  • حتی الامکان هر روز صبح ناشتا یکی از میوه های گلابی، به ، انارشیرین، سیب درختی را میل کند.
  • معجون شیر گردو و خرما تاثیر زیادی روی زیبایی فرزند دارد و هم چنین مغز بادام بو داده، تخمه‎ی خربزه نیز قوای جنسی مرد را تقویت داده و در زیبایی فرزند موثر است.

تمرینات جنسی به منظور داشتن پسر:

1. خودداری از نزدیکی قبل از تخمک گذاری و انجام نزدیکی درست در زمان تخمک گذاری.

2. دوش واژینال با آب و جوش شیرین (2 قاشق غذاخوری جوش شیرین در یک چهارم لیتر آب جوشیده سرد شده) 10 تا 15 دقیقه قبل از نزدیکی می توان این شستشو را با سرنگ 20cc و بدون اعمال فشار انجام شود.

3. رسیدن زن به ارگاسم قبل یا همزمان با همسر

4. نفوذ کامل آلت تناسلی مرد در زمان انزال برای کمک به اینکه اسپرم حاوی کروموزوم y زودتر به سیرویکس (دهانه رحم) برسد.

توجه: اعتقاد بر این است که افزایش میزان مایع منی که بر اثر عدم مقاربت حاصل می شود، تعداد اسپرم کروموزوم y را افزایش داده و شانس پسر داشتن بیشتر است، و برعکس هر چه مایع منی کمتر باشد -که بر اثر مقاربت زیاد حاصل می شود- تعداد کروموزوم x بیشتر شده و شانس دختر دار شدن بیشتر است. (این حالت که مایع منی کاهش یابد در اثر افزایش سن در مردان ایجاد خواهد شد.)

زمان شروع رژیم غذایی برای پسردار شدن:

1. رژیم فقط باید به مدت یک و نیم تا سه ماه قبل از زمانی که لقاح صورت می گیرد رعایت شود.

2. رژیم باید توسط زن و مرد انجام شود.

3. رژیم تا زمانیکه بارداری توسط انجام تستهای آزمایشگاهی دقیق مشخص شود ادامه یابد.

رژیم غذایی جهت پسردار شدن:

 

مواد یا غذاهایی که باید 3 ماه قبل از اقدام به بارداری مصرف شود:

  • سدیم و پتاسیم فراوان مصرف شود یعنی غذاهای مصرفی را در هنگام مصرف نمک زیاد بزنند و مواد غذایی را که به طور طبیعی به آنها نمک اضافه شده است مصرف کنند. شامل: سوپ های آماده، بیسکویت های شور و زیتون شور.
  • میوه های مختلف غنی شده از پتاسیم: برگ زردآلود، آلو خشک، انجیر، خرما، کشمش، حبوبات (عدس، نخود و لوبیا) بلوط، اسفناج، موز، کنگر فرنگی مصرف شود.
  • پسته بادام، مویز، فندق، و نارگیل مصرف شود.

مواد و غذاهایی که نباید تا سه ماه قبل از بارداری مصرف شود:

  • لبنیات، تخم مرغ، سبزیجات و موادی که حاوی کلسیم هستند مثل گوشت قرمز که نباید مصرف شود، قارچ، سرکه، سیب ترش، آب جو و رازیانه مصرف نشود.

مواد و غذاهایی که باید در ماهی که قرار است اقدام به بارداری کرد، مصرف شود:

  • از روز اول قاعدگی در هنگام مقاربت زن و مرد به گونه ای باشند که PH خون مرد اسیدی و PH خون زن قلیایی باشد.
  • موادی که که PH خون مرد را اسیدی می کند: پسته، بادام، شکلات، مواد قندی.
  • موادی که PH خون زن را قلیایی می کند: انگور، مرکبات، توت فرنگی، آبلیمو، تمشک، زرشک و میوه هایی که حالت شوری دارند.

ممنوعیت اجرای رژیم غذایی جهت پسردار شدن:

کسانی که نباید این رژیم را استفاده کنند عبارتند از:

1. افرادی که دارای فشار خون بالا هستند.

2. کسانی که ناراحتی های کلیوی دارند.

3. کسانی که ناراحتی های قلبی دارند.

 

زمان نزدیکی جهت پسر دار شدن:

  • از روز اول قاعدگی تا روز دوازدهم نزدیکی صورت نگیرد و روزهای دوازدهم، چهاردهم و شانزدهم نزدیکی انجام شود.

عوامل موثر بر تعیین جنسیت (پسر شدن) جنین:

  • اولین و اصلی ترین عامل، خدا و ارادۀ خداوند است، که محیط بر تمام عوامل است.
  • ان شاءالله با طهارت دائم و کامل و داشتن وضو و با جلب رضایت خداوند متعال و خواستن از او سپس انجام به دستورات مربوطه بتوان به نتیجه مطلوب دست پیدا کرد.

وظایف مرد و زن برای انجام نزدیکی (برای پسر دار شدن):

1- آماده کردن شرایط لازم مکانی و زمانی برای انجام نزدیکی

2- طهارت و توجه به خداوند و ارادۀ او- دعا کردن و شروع با نام و یاد خداوند

3- به کار گیری روش های ملاعبه

4- آمادگی کامل مرد برای نعوظ کامل و کنترل زمان نزدیکی

5- نزدیکی کامل (از پشت) جهت دخول کامل آلت تناسلی

6- طولانی کردن زمان نزدیکی جهت آمادگی زن و جمع شدن ترشحات زن و نیز اضافه شدن ترشحات غدد کوپر مرد به مایعات موجود در دستگاه تناسلی زن

7- کم کردن حرکات رفت و برگشتی طرفین

8- انزال منی پس از ارضای زن و حتماً به نزدیک رحم زن

9- نزدیک ماندن طرفین به یکدیگر پس از انزال منی و ماندن در همان حالت

10- گرم نگه داشتن بدن زن پس از نزدیکی

11- استراحت موقت طرفین پس از نزدیکی و سپس طهارت و غسل کردن با آب گرم

12- خوردن مقداری عسل و یا خرما

راههای که در ایجاد تولد فرزند پسر موثر است:

الف: عمل نزدیکی باید هر چه نزدیک تر به لحظۀ تخمک گذاری انجام شود.

ب: قبل از هر نزدیکی زن باید درون مهبل خود را با محلولی از دو قاشق غذا خوری جوش شیرین در حدود یک لیتر آب، شستشوی قلیایی بدهد.

ج: انزال برای زن لازم نیست، اما رسیدن به این مرحله مطلوب است. اگر زن معمولاً زودتر از همسرش به مرحلۀ انزال می‎رسد، همسر باید انزال خود را با وی همزمان سازد یا بگذارد زنش قبل از او به این مرحله برسد.

ه: توصیه می‎شود مرد نزدیکی را از جهت عقب انجام بدهد تا اطمینان حاصل شود که اسپرم به جا قرار گرفتن در دو ناحیۀ مجاور رحم، دقیقاً در مدخل رحم قرار گیرد.

ت: دخول آلت مرد بطور کامل تا نزدیکی دهانۀ رحم به قرار گرفتن اسپرم در نزدیکی دهانه رحم کمک خواهد کرد.

ث: باید از شروع قاعدگی تا روز تخمک گذاری، کاملاً مرد از هر گونه مقاربت خودداری نماید و البته نه تنها غیر از نزدیکی بلکه هر نوع عملی (مثل استمناء) که موجب دفع منی شود باید بپرهیزد زیرا این پرهیز تعداد اسپرم‎ها را به حداکثر خواهد رساند و افزایش تعداد اسپرم ها عاملی است که به نفع اسپرم های نر خواهد بود.

رژیم غذایی برای پسردار شدن:

تاثیر غذاهای متفاوت بر روی جنسیت جنین دارای اهمیت بسزایی است. مشاهده شده است که افرادی که طبع سرد دارند بیشتر صاحب فرزند دختر می‎شوند و افرادی که داری طبع گرم دارند صاحب فرزند پسر می‎شوند.

  • باید رژیم غذایی نمک دار را مراعات کند.
  • مصرف گوشت قرمز بر روی جنسیت جنین موثر است و حرکات اسپرم X را برای بارور شدن سرعت می بخشد بنابراین مرد باید چند ماه قبل از اقدام به بچه دار شدن از گوشت قرمز استفاده نکند و از جانشین آن که حبوبات و تخم مرغ و شیر و لبنیات استفاده کند. زن نیز حتی الامکان از مرغ و ماهی استفاده کند.
  • گوشتها، قارچها و سبزیهای پیر، ترشی خون را بالا می برد و باعث می شود که خون زن هنگام آمیزش ترشی شود و از پسر شدن فرزند جلوگیری می کند و برعکس سبزیهایی جوان، توت فرنگی، انگور و میوه های ترشی خون را قلیایی می‎نماید و محیط بدن را برای پسر دار شدن فراهم می‎کند.
  • اگر خرما و کاهو بدون سرکه در رژیم غذایی زن باشد احتمال اینکه نوزاد او پسر گردد زیاد است.
هادی بازدید : 128 دوشنبه 11 خرداد 1394 نظرات (0)

مراحل رشد جنین از لقاح تا تولد

این تصاویر باورنکردنی با استفاده از دوربین های معمولی مجهز به لنز ماکرو و همچنین میکروسکوپ الکترونی گرفته شده است. در این تصاویر مراحل رشد نوزاد از ابتدای لقاح تا کامل شدن جنین و تبدیل به یک نوزاد را می بینیم:

مراحل رشد جنین از لقاح تا تولد

اسپرم در لوله فالوپ (لوله شیپور رحمی)

مراحل رشد جنین از لقاح تا تولد

تخمک آماده لقاح

مراحل رشد جنین از لقاح تا تولد

یک قرار ملاقات!

مراحل رشد جنین از لقاح تا تولد

لوله فالوپ

مراحل رشد جنین از لقاح تا تولد

دو اسپرم در تماس با تخمک

مراحل رشد جنین از لقاح تا تولد

اسپرم پیروز!

مراحل رشد جنین از لقاح تا تولد

نمایی نزدیک از اسپرم

مراحل رشد جنین از لقاح تا تولد

روز ششم پس از لقاح

مراحل رشد جنین از لقاح تا تولد

روز هشتم: جنین به دیواره رحم چسبیده است

مراحل رشد جنین از لقاح تا تولد

شکل گیری مغز جنین

مراحل رشد جنین از لقاح تا تولد

روز بیست و چهارم : قلب جنین از هجده روزگی شروع به شکل گیری کرده است

مراحل رشد جنین از لقاح تا تولد

چهار هفتگی

مراحل رشد جنین از لقاح تا تولد

چهار الی پنج هفتگی

مراحل رشد جنین از لقاح تا تولد

انتهای پنج هفتگی- صورت جنین با حفرات دهان، چشم و بینی شروع به شکل گیری کرده است

مراحل رشد جنین از لقاح تا تولد

چهل روز بعد

مراحل رشد جنین از لقاح تا تولد

هفته هشتم- جنین به سرعت در کیسه رحمی رشد می کند

مراحل رشد جنین از لقاح تا تولد

هفته دهم- پلک ها نیمه باز هستند. در روزهای آتی کاملا بسته خواهند شد.

مراحل رشد جنین از لقاح تا تولد

هفته شانزدهم- جنین از دست هایش برای شناخت محیط پیرامونش استفاده می کند

مراحل رشد جنین از لقاح تا تولد

شبکه ای از رگ های خونی را مشاهده می کنید. در واقع بدن در حال ساخت استخوان است و این رگ ها تغذیه کننده استخوان بدن خواهند بود.

مراحل رشد جنین از لقاح تا تولد

هفته هجدهم: ابعاد تقریبا 14 سانتی متر. اکنون می تواند صدا های بیرون را درک کند

مراحل رشد جنین از لقاح تا تولد

هفته نوزدهم

مراحل رشد جنین از لقاح تا تولد

هفته بیستم: تقریبا 20 سانتی متر. موهای پشمالویی بر روی سر و صورت نوزاد ایجاد می شود. این موها را با نام لانوگو (lanugo) می شناسند

مراحل رشد جنین از لقاح تا تولد

هفته بیست و چهارم

مراحل رشد جنین از لقاح تا تولد

هفته بیست و ششم

مراحل رشد جنین از لقاح تا تولد

شش ماه بعد- جنین کامل شده و نوزاد آماده ترک رحم می شود. در این زمان جنین به سمت پایین می چرخد تا راحت تر بتواند خارج شود

مراحل رشد جنین از لقاح تا تولد

هفته سی و ششم- نوزاد چهار هفته دیگر دنیا را خواهد دید

هادی بازدید : 114 دوشنبه 11 خرداد 1394 نظرات (0)

آن ها احتمال این که زندگی شان به موفقیت ختم می شود را نه با شمارش معیارهای ظاهری و مالی بلکه با میزان عشقی که در نامزدشان احساس می کنند، تخمین می زنند. اگر شما هم جزو آن افراد هستید احتمالا این سوال برای شما پیش می آید که چگونه می توانید عشق فردی که قرار است یک عمر در کنارش زندگی کنید را بسنجید. برای این که بدانید نامزدتان عاشق شماست یا نه، هزاران راه وجود دارد. اما بهتر است توجه به جملات عاشقانه را آخرین راه شناسایی این حس بدانید و به معیارهایی که در این صفحه ها مطرح می کنیم بیشتر توجه کنید.

چشم هایش چه می گویند؟
شما می توانید عشق نامزدتان را از نگاهش بشناسید. اگر هنگام صحبت کردن یا در مواقعی که کنار هم هستید، زیاد به شما نگاه می کند، این اتفاقات را بی معنا ندانید. شاید هم او فردی خجالتی باشد و علاقه به دیدن شما را با نگاه های کوتاه، دزدکی و مکررش نشان دهد. از طرف دیگر اگر نامزدتان عاشق تان باشد، با چشم هایش رفتارهای تان را کنترل می کند. وقتی در مورد موضوعی می خندد، به شما نگاه می کند تا ببیند که آیا شما هم می خندید؟ یا وقتی که احساس می کند از موضوعی رنجیده اید، فورا به شما نگاه می کند تا ببیند که در چه شرایطی هستید. یادتان نرود که چشم ها دروغ نمی گویند پس چه این نگاه ها به شما اطمینان دوست داشته شدن را بدهد و چه شما را ناامید کند، هیچ کدام شان را در این ماه های نامزدی بی معنا ندانید.

آیا شما برای او خاص هستید؟
نگاه کردن به رفتاری که او با افراد دیگر دارد هم می تواند یکی از این نشانه ها باشد.

آیا رفتارش با شما مثل دیگران است یا این که با شما متفاوت و خاص تر برخورد می کند؟ این نشانه را با حسادت اشتباه نگیرید. قرار نیست او به دلیل عشق به شما تمام روابط اجتماعی اش را کنار بگذارد بلکه همین که نگاهی متفاوت و رفتاری خاص با شما داشته باشد، کافی است تا نوع رابطه خود و نامزدتان را متفاوت از نوع رابطه ای بدانید که با دیگر آدم ها دارد؛ تفاوتی که مهم ترین دلیل به وجود آمدنش حسی است که او نسبت به شما دارد.

چیزی را می پسندد که شما دوست دارید؟
مرد ها گاهی علاقه شان را با توجه کردن به خواسته های کسی که دوستش دارند نشان می دهند. اگر نامزدتان شما را به کنسرت خواننده مورد علاقه تان دعوت کرده یا سعی می کند لباس هایش را از میان رنگ های مورد علاقه شما انتخاب کند، بیشتر به حسش اعتماد کنید. او به دلیل علاقه ای که به شما دارد سعی می کند، چیزهایی را دوست داشته باشد که شما دوست دارید و به شیوه ای زندگی کند که شما زندگی می کنید.

آیا شما را به دوستانش معرفی کرده؟
اگر او شما را دوست داشته باشد، قطعا با دوستانش در مورد شما صحبت کرده و از حسی که به شما دارد برای شان گفته است. در این مواقع ممکن است دوستانش با دیدن شما احترامی متفاوت برای تان قائل شوند یا این که با نیش و کنایه سعی کنند با نامزدتان در مورد حسی که به شما دارد شوخی کنند. از طرف دیگر، زمانی که شما را دوست داشته باشد و از این که قرار است در آینده با شما زندگی کند مطمئن باشد، خیلی راحت تر شما را به دیگران معرفی می کند و دیگر با دیدن ناگهانی یک آشنا در خیابان دست و پایش را گم نکرده و با اعتماد به نفس شما را به او معرفی می کند.

آیا تغییرات کوچک را می بیند؟
قدر تمام تعریف هایی که از شما می کند را بدانید. اگر او دوست تان داشته باشد، هر لباس تازه ای که می پوشید و هر کار تازه ای که می کنید برایش زیبا و رویایی جلوه می کند. برای نامزدی که عاشق شماست، هر تغییر کوچکی در ماه های اول بزرگ و مهم جلوه می کند و البته او نمی تواند حسش را نسبت به این تغییرات مهم از شما پنهان کند. بهتر است نشانه های این موضوع را هم در حرف ها و نگاه هایش جست و جو کنید.

پیام دوست داشتن بدون حرف زدن
نامزد شما قرار نیست که با حسادت زندگی شما را مختل کند اما اگر بدون ایجاد چنین دردسری دوست داشته باشد که بیش از دیگران در کنارتان باشد، بدانید که عاشق تان شده است. زمانی که با دیگر دوستان تان سر یک میز نشسته اید و صحبت می کنید، ممکن است بی آن که چیزی بگوید به شما این پیام را بدهد که دوست دارد روی تان را بگردانید و بیشتر با او صحبت کنید تا دیگران. این حرف ممکن است از طریق سکوت طولانی او یا نگاه های مکررش به شما منتقل شود پس نسبت به آن بی توجه نباشید.

احساس او حسادت دیگران را برانگیخته؟
اگر برخی فامیل هایش به شما کمی حسادت می کنند، می توانید مطمئن باشید که او به شما متفاوت تر از دیگران نگاه می کند. قطعا آدم های اطرافش این تفاوت را در رفتارهایش مشاهده کرده اند و به همین دلیل احساس می کنند که شما جایگاه شان را گرفته اید. برای کسانی که سال هاست او را می شناسند، تشخیص عاشق شدن او از یک رابطه ساده کار سختی نیست، پس اگر آن ها احساس می کنند که او عاشق شماست، حرف شان را دست کم نگیرید.

ممکن است نامزد شما پیش از این زیاد از حد به کارش اهمیت می داده یا این که با دوستانش وقت می گذرانده. اگر آمدن شما باعث شده که برنامه زندگی اش تغییر کند، بدانید که جایگاه خاصی را برای تان در نظر گرفته است. اگر در ماه های اخیر ترجیح می دهد به جای کار کردن شبانه روزی یا سفر رفتن با دوستانش، در کنار شما باشد و آن طور که شما دوست دارید وقت بگذراند، از این رفتارهایش چشم پوشی نکنید. برای چنین مردی این تغییرات دلیلی جز عشق نمی تواند داشته باشد.

آیا زمان را فراموش می کند؟
آیا ساعات ملاقات تان طولانی تر از انتظارتان می شود وقتی او شما را دوست دارد زمان را فراموش می کند و ترجیح می دهد به جای فکر کردن به هر چیز دیگری در کنار شما باشد و با شما صحبت کند. او دوست ندارد این زمان تمام شود و از هم جدا شوید. اگر نامزد شما این طور رفتار می کند، پس قطعا با یک مرد عاشق طرف هستید.

مردی که هدف پیدا می کند
آیا برنامه های مالی اش را منظم تر کرده است و بیشتر به فکر فراهم کردن امکانات زندگی آینده اش است؟ یا این که در کارش پویا تر شده و با جدیت بیشتری برای زندگی و فعالیت هایش برنامه ریزی می کند؟ اگر این طور است حتما او در حال آماده کردن شرایط خوب برای زندگی مشترک است. او شما را دوست دارد و به همین دلیل تلاش می کند تا امکانات بهتری را برای آینده شما فراهم کند. به خاطر این عشق است که خودش را در برابر شما مسئول می داند و این حس مسئولیت را در تمام جنبه های زندگی اش وارد می کند.

مدام از آینده صحبت می کند؟
آیا بیشتر از همیشه از آینده مشترک تان صحبت می کند و هیجان زده برایش برنامه می ریزد؟ وقتی به سفر می رود به شما تلفن کرده و آرزو می کند که آن مناطق را در سال های آینده با یکدیگر ببینید؟ یا وقتی شما از برنامه های آینده تان با او صحبت می کنید سعی می کند برنامه های خودش را با شما تنظیم کند و آینده اش را به سمت خواسته های شما ببرد؟ چنین مردی آماده ازدواج با شماست و به خاطر علاقه ای که به شما دارد دوست ندارد بی گدار به آب بزند و از همین حالا می خواهد فکر همه چیز را بکند.

هادی بازدید : 241 دوشنبه 11 خرداد 1394 نظرات (0)
عشق هایت را مثل کانال تلویزیون عوض می کنی و افتخار می کنی که عشق برایت این چنین است!
و من می خندم...
به برنامه هایی که هیچکدام، ارزش دیدن ندارند...

• این روزها جای خالی ” تو ” را با عروسکی پر می کنم...همانند توست مرا ” دوست ندارد ”...احساس ندارد! اما هر چه هست ” دل شکستن ” بلد نیست . . .

• “ حوا ” که باشی بعضی ها “ هوا ” برشان می دارد که “ آدمند”!

• سلام مرا به وجدانت برسان و اگر بیدار بود بپرس چگونه شبها را آسوده می خوابد...؟

• نبودنت هستیمو نابود میکرد ولی حالا بودنت... میشه نباشی؟!

• هیچ وقت ، اگه تو رو با کس دیگه ببینم حسودی نمی کنم...! آخه مامانم یادم داده اسباب بازی هامو بدم به بدبخت بیچاره ها!

• تو را من “ تو” کردم، وگرنه “ او ” هم زیادت است. پس اینقدر برایم، شما، شما نکن...!

• رفته ای؟! بعضی ها بهش میگن قسمت... اما من تازگیها بهش میگم به درک...

• یه زمانی می گفتن از تو چشماش میشه فهمید راست میگه یا دروغ... اما حالا دیگه اینقدر توانمند شدن بعضیا که با چشمشونم دروغ میگن !

• آنان که “ عوض ” شدنشان بعید است، “عوضی” شدنشان قطعی است... شک نکن!

• وقتی به عقب بر میگردی؛ متوجه میشی که جای بعضیا، الان که تو زندگیت خالی نیست هیچ... اون موقعشم زیادی بوده...!

• این روزا باید دشمناتو فراموش کنی ! تنها کسی که می تونه تو رو به خاک سیاه بشونه یک دوست کاملاً مورد اعتماده...

• کاش نارو هم مثل لایک زدن بود! میزدم میزدی، نمیزدم نمیزدی...

• تقصیر خودمونه! بعضی ها عددی نبودند و ما آنها را به توان رساندیم!

• گاﻫﯽ ﺷﺎﯾﺪ ﻻﺯﻡ ﺑﺎﺷﺪ ﺍﺯ ﯾﺎﺩ ﺑﺒﺮﯾﻢ، ﯾﺎﺩ ﻫﻤﻪ ﯼ ﺁﻧﻬﺎﯾﯽ ﺭﺍ ﮐﻪ ﺑﺎ ﻧﺒﻮﺩﻧﺸﺎن ﺑﻮﺩﻧﻤﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺑﺎﺯﯼ ﮔﺮﻓﺘﻨﺪ!

• گفتی: “منو فراموش کن”! اما بپرس “ارزش به یاد موندنو داری؟؟؟”

• حرف زدن با تو از عشق، انگار که آب دادن به گلهای پلاستیکی است …

• به بعضی رابطه ها باید “زمان” داد… ادامه بعضی رابطه ها را نباید ” امان” داد!

• بعضی ها هستن وقتی به ما میرسن با کلی اعتماد به نفس میگن “من با بقیه فرق دارم و مثل همه نیستم”، بعد معلوم میشه تنها فرقشون اینه که از بقیه خیلی بدترن!!!

• علت سقوط ناگهانی من از چشم هایت را فقط باید در جعبه سیاه دلت جستجو کرد…

• تقصیر برگ ها نیست، آدم ها همینند! نفس می دهی، لهت می کنند…

• میگی این یکی با بقیه فرق داره؟؟؟ اشتباه نکن، این یکی فقط بازیگر بهتریه…!
• هیس!

• بی نمک ترین مکان جهان احتمالا “دست من” است!

• من و تو شباهت های متفاوتی باهم داریم:

هر دو شکستیم؛ تو قلب مرا، من غرورم را
هر دو رقصیدیم؛ تو با دیگری، من با سازهای تو
هر دو بازی کردیم؛ تو با من، من با سرنوشتم
و در آخر هر دو پی بردیم
تو به “حماقت” من، من به “پست” بودن تو
آری، این شباهت های متفاوت هر روز آشکارتر میشود…

• دوستت دارم هایت را پس میدهم، بر دلم سنگینی میکند این همه دروغ!

• دردم این است که درکت به دردم نمی رسد…!

• گاهی وقتی کسی از زندگیتان می رود دارد به شما لطف می کند؛ او فضایی خالی

به جا میگذارد برای کسی که لیاقت آنجا بودن را داشته باشد…

• این روزها تنها هنر آدم ها دل شکستن است…

• خودت رو صد در صد خرج کسی نکن که فقط تا ده بلده بشماره…!

• بعضی از آدمها همونقدر که آرزوی قشنگی ان؛ واقعیت وحشتناکیم هستند…

• یکرنگ که باشی، زود چشمشان را میزنی …

خسته می شوند از رنگ تکراریت، این روزها دوره ی رنگین کمان هاست…

• اگر میبینی هنوز تنهام، به خاطر عشق تو نیست… من فقط میترسم ؛ میترسم همه مثل تو باشند…

• یه وقتایی یه کسایی رو تو زندگیمون راه میدیم که مامان باباهاشون تو خونه به زور راشون میدادن!

• به محض اینکه احساس کردین غرورتون بازیچه کسی شده، کوله بار آرزوهاتونو بردارین و بزنین به چاک! داغ زانو زدنتون رو به دل هر کی که با غرورتون بازی می کنه بزارین!

• یکی از اشتباهات زندگی ، آدم حساب کردن اونایی که آدم نبودن، هنوز هم نشدن، بعدا هم نمیشن!

• با موجودات عجیبی زندگی میکنیم!!! موجوداتی که تنها با “بی محلی” آدم می شوند…

• عجب طعم گسی دارد دروغ هایت! وقتی به خورد گوش هایم میرود ، تمام ذهنم را جمع می کند…

هادی بازدید : 224 دوشنبه 11 خرداد 1394 نظرات (0)

تا به حال چندین مقاله درباره روابط دختر و پسر (روابط دوستی بین دو جنس مخالف) ارائه شده، اما متاسفانه به علت حجم بالای ایمیلهای دریافتی از سوی دختران و پسرانی که در اینگونه دچار مشکل شده اند لازم دانستم تا مقاله ای جدید در این مورد آماده و در سایت درج کنم.

گامهای اولیه دوستی هایی که امروزه رواج دارند :

رابطه ای بر مبنای دوستی:

یک نگاه، یک پروژه دانشجوئی، محل کار، دانشگاه، مسیر رفتن به مدرسه، اتوبوس مترو تاکسی، اینترنت، خرید و فروش، اس ام اس اشتباه، خیابان، کوچه و ... به هر حال در زمان و مکانی یا بر حسب اتفاق جرقه آشنایی زده میشود و به نوعی آغاز رابطه دوستی بین دو جنس مخالف. مسلما اول هر رابطه ای خوب است و ارتباطات زیاد. با گذر زمان و به میان آمدن احساسات رنگ رابطه تغییر میکند چون دو طرف هدف مشخصی از رابطه دوستی ندارند عموما حجم بالای احساسات را در همان ابتدای رابطه بکار میگیرند تا کم کم احساسات فی مابین دو طرف باعث وابستگی شود برخی ها این وابستگی احساسی را با دوست داشتن و عاشق شدن اشتباه میگیرند همچنان رابطه را ادامه داده تا این وابستگی جای خود را به عادت کردن داده حرفهای تکراری و ...

 

رابطه بر مبنای شناخت بیشتر برای ازدواج (پیشنهاد رابطه جنسی از سوی پسر):

آقا پسری با دختر خانمی قرار می گذارند تا برای ازدواج همدیگر را بیشتر بشناسند، یکی از ترفندهایی که معمولا پسرها برای دستیابی به یک دختر بکار میگیرند بازگو کردن جملات زیر است:

دوست دختر قبلی من بهم خیانت کرد، با من صادق نبود، تو با بقیه دخترها فرق داری، تو دختر پاکی هستی و من به خاطر پاکی تو رو انتخاب کردم.

اگر از این پسر بپرسی چرا شما را دوست دارد جوابهای زیر را خواهید شنید:

دوست داشتن که دلیل نمی خواد، نمیدونم چرا اینقدر دوست دارم، چون تو با بقیه دخترا فرق داری و ...

مدتی کم از رابطه به اصطلاح شناخت برای ازدواج می گذرد ادعای دوست داشتن دو طرف به میان می آید و پسر از دختر درخواست رابطه جنسی دارد. دلایلی که به میان می آورند عبارتند از:

تو اگر من رو واقعا دوست داری باید این رابطه رو با من داشته باشی، تو منو درک نمیکنی من پسرم بهم فشار میاد اگر منو درک میکردی نیازهایم هم برات مهم بود، من و تو متعلق به هم هستیم حتما که نباید اسممون تو شناسنامه هم باشه که بتونیم رابطه جنسی پیدا کنیم، قبل از ازدواج باید با هم رابطه جنسی داشته باشیم که بفهمیم میتونیم پاسخگوی نیازهای جنسی هم باشیم یا نه، تو حتما منو دوست ندرای که پیشنهاد رابطه جنسیم رو رد میکنی.

این شرایطی است که متاسفانه دیر یا زود اکثر دختران در روابط دوستی با آن مواجه می شوند من قصد دارم تا با ارائه مطالب ذیل در این زمینه راهنمای این دسته از دختران باشم.

اولا: یک پسر چرا شما را برای ازدواج انتخاب کرده: مسلما اکثر پسرها فردی را برای ازدواج انتخاب میکنند که طبق گفته خودشان دختر پاکی باشد این موضوع را بارها به دختر بازگو می کنند که تو با بقیه دخترا فرق داری تو دختر پاکی هستی حال سوال اینجاست به نظر شما آیا اگر پسری به پاکی شما ایمان داشته باشد به خود اجازه میدهد تا بواسطه لحظاتی لذت این پاکی زیر پا گذاشته شود؟

دوم: پسرها عموما در پیشنهادات رابطه جنسی خود به دخترها می گویند اگر من رو دوست داری باید به نیازم پاسخ دهی و اگر این کار را نکنی یعنی من رو دوست نداری. سوال اینجاست چرا یک دختر باید با زیر پا گذاشتن عفاف و پاکی خود دوست داشتن خود را به اثبات برساند؟ چرا یک پسر با خویشتن داری و جلوگیری از شهوت و هوس خود دوست داشتن خود را نشان ندهد؟ مگر نه اینکه ادعای دوست داشتن دارد و آیا به این فکر کرده اید که چطور میشود به یک پسر که قادر نیست جلوی نفس خو د را بگیرد برای زندگی تکیه کرد؟

مهم ترین فاکتور: بیش از 90 درصد از روابطی که در آن رابطه جنسی بوجود می آید ازدواج صورت نمیگیرد. بیش از 95 درصد از پسران هرگز راضی نمی شوند با کسی که رابطه جنسی به صورت کامل داشته اند ازدواج کنند. این خاصیت مردان است این در وجود اکثر مردان قرار داده شده است. گرایشهای احساسی پسران پس از رابطه جنسی جای خود را به گرایش جنسی میدهد و فقط بعد از اولین رابطه جنسی رابطه دوستی شما بواسطه انجام رابطه جنسی ادامه می یابد. یک پسر جذب دختری می شود که دیرتر به او راه دهد نه اینکه خود را کامل در اختیار او قرار دهد البته در مورد ازدواج.

و اکثر روابطی (90 درصد) که در آن رابطه جنسی بوجود می آید سرانجامی در پی ندارد. این دست هیچ مردی نیست؛ این در ناخودآگاه پسران نهفته است و غالبا آن دسته از روابطی هم که در آن رابطه جنسی بوجود می آید و به ازدواج ختم می شود به دلایلی همچون (باردار شدن، جلوگیری از آبرو ریزی و...) و حتی اگر چنین هم نباشد در زندگی زناشویی دچار مشکل می شوند. شاید شما فکر کنید دوست پسر شما متفاوت باشد مسلما اگر تجربه کنید پی به محتویات این مقاله خواهید برد.

قانونگذاری در روابطی که برای شناخت بیشتر جهت ازدواج میباشد :

هیچ اشکالی ندارد برای شناخت بیشتر جهت ازدواج ارتباط سالمی وجود داشته باشد اما باید فراموش نکنیم که این رابطه با رابطه دوستی تفاوت دارد و قوانین خاص خود را دارد اولا مدت زمان باید تعیین شود که حداکثر 2 ماه میباشد چون شناخت کامل هیچوقت حاصل نمی شود. با گفتگوی تلفنی زیاد با ارتباط از طریق چت نمی توان به شناختهای اولیه دست یافت و متاسفانه احساساتی که بر دو طرف حاکم می شود هر دو را از شناخت درست منحرف میکند. برای همین به این فکر کنید که پس از این دو ماه ممکن است به این نتیجه برسید که معیارهای یکدیگر را ندارید.

فاکتور مهم: هر زمان فکر انتخاب همسر برای ازدواج هستید باید معیارهایتان مشخص شده باشد (حتما مکتوب باشد) و این معیارهای ثابت شده باشد یعنی باید به سنی رسیده باشید که معیارهای شما برای انتخاب همسر تغییر نکند هر چند که ازدواج سن مشخصی ندارد اما عموما در پسرها سن 26 تا 30 سالگی سنیست که معیارها ثابت شده و در دختران سن 24 تا 27 . البته این شرایط سنی در همه افراد یکسان نیست چرا که بلوغ فکری و رفتاری فرد نیز در این روند موثر است. قبل از به میان آمدن احساسات طرف مقابل را با معیارهای خود مقایسه کنید.

نکته بعدی شهوت در وجود هر مردی پر رنگ است و در وجود زنان هم وجود دارد اما در مردان غریزه جنسی جلو تر از احساسات و در زنان بالعکس است به همین دلیل دختران در صورتی رابطه جنسی برقرار میکنند که واقعا حس کنند از روی دوست داشتن است اما پسران اینگونه نیستند. از اینرو غریزه جنسی میتواند یکی از دلایل پر رنگ ازدواج مردان باشد که گاها خود از آن بی اطلاعند اما امریست طبیعی.

در رابطه ای که برای شناخت است صحبت راجع به مسایل جنسی مناسب نیست، در این زمینه باید در دوران نامزدی صحبت کرد (نامزدی قبل از عقد) نکته مهم اینکه سعی نکنید موقعیت و وجه اجتماعی طرف مقابل شما باعث بشود تا هویت فردی وی را نادیده بگیرید شما در زندگی با هویت فردی آن طرف روبرو هستید نه وجه و موقیعت اجتماعی طرف مقابل (هر انسان دو شخصیت اجتماعی و فردی دارد که متاسفانه در اکثر آدمها تفاوت رفتاری و گفتاری بین این دو هویت زیاد است بعنوان مثال یک استاد دانشگاه، یک دکتر، یک شخصیت برتر اجتماعی دارای وجه اجتماعی مناسبی است شاید رفتارهای مودبانه و با کلاسی در اجتماع از خود نشان دهد اما در منزل یا در حین عصبانیت هویت فردی آن باعث بشود تا الفاظ یا رفتارهای نامناسبی از خود نشان دهد).

مورد بعدی اگر هدف یک پسر ازدواج باشد هر چه زودتر خانواده را در جریان میگذارد حتی اگر شرایط آن مهیا نبود مسلما قرار نیست آدم منتظر بماند تا همه شرایط ایده آل برایش فراهم شود چون اگر منتظر این زما ن بماند شاید چند سالی به طول بینجامد و هیچکس انتظار ندارد که از همان اول زندگی هر پسر صاحب خانه صاحب اتومبیل دارای مدرک و شغل مناسب و ... باشد. ادامه رابطه شناخت باید با اطلاع خانواده ها باشند چرا که خانواده نقش مهمی دارد.

هادی بازدید : 249 دوشنبه 11 خرداد 1394 نظرات (0)

زخم های آفتی می توانند بسیار دردناک بوده و با فعالیت های روزمره بیمار تداخل ایجاد نمایند. اصطلاحات متداولی که برای این زخم ها به کار می رود شامل «زخم های کوچک راجعه (برگشت پذیر) آفتی» و «استوماتیت آفتی راجعه» می باشند.

علت ایجاد آفت چیست؟

مکانیسم دقیق ایجاد آفت هنوز به درستی روشن نیست، ولی به نظر می رسد واکنش های ایمنی بدن بیمار در ایجاد آن دخیل باشد. زخم های آفتی وقتی ایجاد می شوند که به دلایل نامشخص سیستم ایمنی بیمار وجود یک مولکول ناشناخته را اعلام می دارد. حضور این مولکول ها باعث حمله لنفوسیت ها خواهد شد (همانند حمله همین سلول ها به بافت پیوند شده به بیمار) و نتیجه این فرآیند پیدایش زخم های آفتی خواهد بود.

درمان آ‏فت دهان

هرچند درمان قطعی برای آفت وجود ندارد، ولی روش هایی هست که در کاهش مدت زمان حضور زخم و نیز کاهش درد و ناراحتی و تسریع بهبودی بیمار مؤثر است. این روش ها شامل بکارگیری نکات تغذیه ای و غیرتغذیه ای می باشند.

نکات تغذیه ای

در کنار رعایت نکات فوق، بکار بستن نکات تغذیه ای زیر به بهبود آفت های دهانی کمک شایانی می کند:
1- عدم مصرف غذاهایی که ایجاد آفت را تشدید می نمایند شامل غذاهای حساسیت زا (آلرژن) نظیر گلوتن گندم، بادمجان و فلفل

2-پرهیز از مصرف غذاها و مایعات محرک نظیر لیمو، آبلیمو، پرتقال، گوجه فرنگی، رب گوجه فرنگی، توت فرنگی، شکلات و گردو

3- عدم مصرف مواد غذایی ترش، شور یا تند

4- نوشیدن مایعات با نی برای تخفیف درد

5- گنجاندن مواد غذایی که کمتر باعث درد می شوند در رژیم غذایی بیمار، مانند: شیر، ژلاتین، مایعات، ماست و بستنی

6- پرهیز از مصرف غذاهای سفت و خشن مانند برنج برشته شده (ته دیگ)

7- مصرف مرتب و روزانه ماست بویژه ماست پروبیوتیک که محتوی لاکتوباسیلوس اسیدوفیلوس می باشد.

8- گنجاندن مواد غذایی سرشار از آهن، اسیدفولیک و ویتامین B12 در رژیم غذایی مبتلایان: از آنجایی که یکی از دلایل بروز آفت می تواند کمبود دریافت ریز مغذی های فوق باشد، گنجاندن منابع غذایی این مواد مغذی نقش مهمی در بهبودی فرد مبتلا ایفا می کند. مواد غذایی شامل جگر، غذاهای دریایی، گوشت قرمز کم چربی، لوبیاهای خشک، حبوبات، سبزیجات دارای برگ های سبز تیره و پهن و زرده تخم مرغ بهترین منابع خوراکی حاوی آهن هستند. جگر، قارچ و سبزیجاتی که برگ سبز دارند (بویژه اسفناج، مارچوبه و براکلی) منابع غنی اسیدفولیک می باشند. جگر، شیر، تخم مرغ، ماهی، پنیر و گوشت جزء غنی ترین منابع ویتامین B12 محسوب می شوند.

9- مصرف نمودن میوه هایی نظیر سیب، خرما و خرمالو: برای درمان آفت دهان با سیب می توان روزی چند عدد سیب را مصرف نموده و همزمان عسل را روی محل آفت قرار داد یا می‎توان عسل را روی سیب مالیده و آن را به صورتی که مدت زیادی در دهان بماند، جویده و میل نمود. اگر آفت در دهان زیاد است و جویدن درد آور است، می‎توان در آب سیب، عسل ریخته و آن را جرعه جرعه نوشید، بطوریکه برای مدتی در دهان بماند.
به افرادی که به صورت مدام در دهانشان آفت می زنند و از این موضوع ناراحت می باشند، توصیه می شود که خرمالو را در برنامه غذایی خود قرار دهند، زیرا خرمالو و آب آن خاصیت ترمیم کنندگی زخم ها را دارا است.
درمانگران طب سنتی هند برای درمان این بیماری راه حل بسیار ساده ای دارند. آنها خوردن خرمای نرسیده را در تسکین و درمان این زخم ها بسیار موثر، می دانند. بنابراین به بیماران خود توصیه می کنند هنگام بروز زخم ها و آفت های دهانی در طول روز 2 بار، 3 تا 4 خرمای نرسیده را به خوبی بجوند. از دیدگاه این درمانگران، خرما به دلیل داشتن ویتامین های گروه B ارزش غذایی ویژه ای دارد که در درمان زخم های دهانی بسیار موثر است.

مصرف گیاهان دارویی

برای درمان ضایعاتی مانند آفت که هنوز علت قطعی آن مشخص نیست، استفاده از گیاهان دارویی مناسب تر از داروهای شیمیایی است، چراکه عوارض جانبی کمتری دارند. برای نمونه استفاده از کورتون یا آنتی بیوتیک (به صورت دهانشویه) برای طولانی مدت می تواند باعث بروز قارچ در دهان شود، ولی ترکیبات گیاهی عوارض جانبی کمتری دارند. برخی عصاره های گیاهی باعث تخفیف علائم بیماران آفتی می شوند که از آن جمله می توان به جفت بلوط، سماق قرمز، قهوه ای، گرد غوره، پنیرک، خطمی، خرفه، تخم خرفه، فلوس، تخم گشنیز و گیاه ساتوریا خوزستانیکا اشاره نمود. جفت بلوط، لایه نازک قهوه ای رنگی است که بین پوست بلوط و مغز آن قرار گرفته و به راحتی هم جدا می شود. این گیاه، اثرات بسیار مفیدی در بهبودی آفت و زخم های دهان دارد. توصیه اکید به افراد مبتلا به آفت این است که سماق را بر روی انگشت بمالند و آن را به مدت چند دقیقه روی محل آفت نگه دارند. غوره از نظر طب قدیم ایران سرد و قابض است و در درمان ورم مخاط دهان و زخم های دهانی و بهبود آفت دهان موثر است.
پنیرک، خطمی، خرفه و تخم خرفه خنک کننده فضای دهان و آرام بخش درد های ناشی از آفت می باشند. پنیرک (malvasilvestris L) که از جمله گیاهان دارویی بومی استان کرمانشاه می باشد، به دلیل داشتن ترکیبات شیمیایی نظیر موسیلاژ، تانن ها و اسانس های فرار دارای خواص ضد التهابی است بطوری که به صورت حمام دهان برای درمان آفت مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از دهانشویه خطمی روزی چند بار و یا آغشته نمودن پنبه ای به آن و قرار دادن روی محل دردناک به بهبود آفت کمک می کند.
نگه داشتن سائیده تخم خرفه در دهان، در رفع آفت دهان به خصوص اطفال موثر است. برای جلوگیری از پیشرفت و تسکین درد آفت دهان می توان مغز فلوس بدون دانه و تخم گشنیز را به نسبت مساوی خیسانده، صاف کرده و غرغره نمود و روزی چند بار این عمل را تکرار کرد. استفاده از عصاره گیاه ساتوریاخوزستانیکا نتایج منحصر به فردی در درمان آفت داشته است. این گیاه فقط در ایران می روید و جزو دسته گیاهان تیره نعنا است و اثرات ضدویروسی و ضدقارچی دارد. استفاده از عصاره این گیاه در دو، سه روز اول زخم پاسخ بهتری به درمان می دهد و سیر دوره درمان را کوتاه تر کرده و باعث کاهش درد و سوزش می شود.

غذایی مناسب برای مبتلایان به آفت های دهانی

این غذا از گوشت گوساله، برنج و سبزیجات پخته تشکیل شده که با روغن ترکیب می شود. برنج باید خوب پخته شده باشد. برای خوردن این غذا زرده تخم مرغ را به آن اضافه کرده و سپس نوش جان کنید.

کسرول برنج و سبزیجات

مواد لازم برای 4 نفر

برنج: 4 پیمانه (600 گرم) 2300 کیلوکالری
روغن کانولا: 2 قاشق غذاخوری 270 کیلوکالری
فیله گوساله باریک خردکرده: 300 گرم 330 کیلوکالری
قارچ ورقه ای خردکرده: 100 گرم 10 کیلوکالری
کلم بروکلی گلچه کرده: 200 گرم 60 کیلوکالری
هویج خردکرده و پخته: 2 عدد کوچک 20 کیلوکالری
اسفناج خردکرده و بخارپز: 100 گرم 20 کیلوکالری
کدوی خردکرده و پخته: 1 عدد کوچک 15 کیلوکالری

روش تهیه

برنج را در قابلمه ای حاوی آب جوش و نمک بپزید و آبکشی کنید. کف قابلمه مناسبی کمی روغن بریزید. برنج را در آن بریزید و به مدت 20 دقیقه روی حرارت ملایم آن را دم کنید. آنگاه تکه های گوشت را درون تابه چدنی چرب کرده قرار دهید. تابه را روی حرارت ملایم بگذارید تا فیله ها بپزد. اکنون قارچ را در تابه دیگری تفت دهید تا نرم شود. کلم براکلی را به قارچ بیفزایید و کمی تفت دهید. حالا هویج، اسفناج و کدو را نیز به سبزیجات اضافه نمایید. اینک 4 کاسه بردارید، برنج را بین کاسه ها تقسیم کنید. سبزیجات و گوشت را روی برنج بریزید.

یادآوری1:

می توان یک کاسه ماست کم چرب پروبیوتیک با این غذا میل کرد.

یادآوری2:

درصورت تمایل، در پایان می توانید کسرول را در چهار ظرف نسوز بریزید و وسط هر کدام یک عدد زرده تخم مرغ قرار ردهید و به مدت تقریبی 5 دقیقه در فر گرم کرده با دمای 190 درجه سانتیگراد قرار دهید تا زرده ببندد.

این غذا حاوی منابع آهن، اسیدفولیک و ویتامین B12 می باشد از این رو برای مبتلایان به آفت های دهانی مفید می باشد. از طرف دیگر مواد غذایی که سبب تشدید آفت می شوند در تهیه آن بکار نرفته است، بنابراین می تواند یک پیشنهاد ایده آل غذایی برای افراد مبتلا به آفت دهانی باشد.

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 250
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 28
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 431
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 433
  • بازدید ماه : 919
  • بازدید سال : 4,455
  • بازدید کلی : 215,742